Nykyään raitis nainen ei kelpaa ..
En siis juo. Yhtään. Pariviikkoa sitten kiva mies kysyi ulos mutta kun puheeksi tuli alkoholi ja sanoin etten käytä, mies ei uskonnut. Huomasin että piti minua tiukkapipona.
En myöskään ole entinen alkoholisti joten se ei ole syynä juomattomuuteen. Tykkäisin kyllä käydä kuuntelemassa esim klubeilla musiikkia mutta.
Kommentit (67)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oli työporukan juhlat ja en lääkkeistä johtuen juonut yhtään. Kummasti kuitenkin minä olin se villein bailaaja joka sai muitakin tanssilattialle elävän musiikin tahtiin tanssimaan. Ne, jotka joivat oikein kunnolla, näyttivät istuvan ja jankkaavan jotakin pöydissään.
Hauskin ilta ikinä ja voisin kuvitella jatkossakin pystyväni selvinpäin vaikka ei pakko olisikaan.
Lääkkeet ovat aina hyvä vaihtoehto viinalle. Itse otan nykyään lääkkeitä ennen bileitä niin kaikki luulevat minun olevan humalassa.
Just joo. Kukaan ei varmaan ihmettele, miten olet vitusti kännissä vaikka et juo mitään alkoholipitoista.
Kaikissa ihmisryhmissä on varmasti tiukkapipoja, mutta omalla kohdallani oon vaan huomannut, että alkoholi on jäänyt kokonaan pois, koska oon yksinkertaisesti niin onnellinen ja tyytyväinen elämääni ja tämänhetkisiin valintoihini.
Jos oikeesti asiat arjessa ja juhlassa on niin pirun hyvin, henkisesti ja fyysisesti niin ei halua yhtään turruttaa sitä omaa fiilistä. Mä käyn niin paljon mielummin kokemassa oikeesti mulle uusia juttuja kun juomassa baaridsa. Baarit ja klubit on aikoinaan koluttu, ja totuus on, että siellä ihmiset on lähes aina samanlaisia, samat jutut eri naamat.
Saatan joskus käydä ottamassa kesäterassilla pari lasia.kuohuvaa...mutta enpä tiedä. Tänä kesänä en käynyt, ei vaan millään tullut hetkeä, jolloin olisin halunnut olla mieli sumeana, tai pahimmillaan saada krapulan. Hiprakassa kikattelu onn kivaa, mutta vielä kivempaa on kikattaa tai nauraa ihan täysillä ihan selvin päin. Oikeesti, elämä on liian ihanaa :D! Ei mulla muuta.
Minä kyllästyin baareihin, kyllästyin alkoholiin ja humalaan ja nousuhumalaan, kyllästyin siihen että en ole juodessa niin skarppi ja viina turruttaa. En voi enää juoda, koska jotenkin inhottaa koko ajatusmaailma tunteiden nollaamisesta ja arjen nollaamisesta viinalla. En tosin halua juovaa miestäkään.
Vierailija kirjoitti:
Kieltämättä, kun itse olen tottunut edes joskus juomaan alkoholia, ja näin saamaan vähän erilaista näkökulmaa elämään, niin olisi se vähän tylsää, jos toinen ei voisi koskaan osallistua näihin tapahtumiin. Tiedän, että voihan toinen olla mukana, vaikka ei juo mitään, mutta ei se silti ole ihan sama asia. Eikä siis tarvitse vetää mitään hirveitä kännejä.
Voihan perce.
Kyllä sitä voi saada "hieman erilaista näkökulmaa elämään" ilman hiprakkaa tai kännejä.
Totuus on että harva on hiprakassa kiinnostava ellei itsekin ole pieruissa.
Sellaisen täysraittiin henkilön , joka ei tarvitse viina ei tupakkaa ollakseen jees, löytäminen on totaalilottovoitto tässä viininlipittäjien sössölandiassa.
Vierailija kirjoitti:
Itse en enää ottaisi absolutistimiestä, koska taustalla on sellaisesta huono kokemus. Muiden juominen oli hänelle jatkuva ongelma ja paheksumisen aihe, klubeille tai keikoille ei voitu mennä puhumattakaan että laivalla olisi voitu vain istuskella baarissa ja katsella karaokelaulajia. Huom. vaikka en itse absolutisti olekaan niin hänen kanssaan en niiden vuosien aikana juonut itsekään lainkaan eli ei ollut kyse siitä että minua olisi pitänyt paheksua.
Siis tossahan ole kyse äijän paskasta luonteesta eikä täysraittiudesta.
Olen nainen joka ei juo ja joka ei tykkää juovista ihmisistä. En kylläkään koskaan paasaa asiasta kellekään enkä moralisoi muita. Minulle on käynyt kaksi kertaa niin, että alkoholia käyttävä mies on pyytämättä luopunut vuokseni alkoholista, koska on tiennyt että arvostan paljon alkottomuutta. Toinen heistä on nykyinen mieheni, toinen eräs eksä (jonka kanssa suhde päättyi koska oltiin liian eri elämäntilanteissa).
Vierailija kirjoitti:
No kun jokainen tietää, että jutun taso huononee kun alkaa olemaan humalassa. Ja että saattaa sammaltaa, jankata, puhua tavallista kovempaa, hoiperrella ja sanoa hölmöyksiä. Ja jokainen tietää, että selvinpäin humalaisen käytös ja puheet vaikuttaa typeriltä. Kuka mies haluaa vaikuttaa typerältä naisen(sa) silmissä? Ei kukaan. Siksi pitää varmistaa, että nainenkin juo, koska humalaisen silmin toinen humalainen on melko ihana.
Joo. Joku pierulökäpöksykin näyttää tarpeeksi kännissä jamesbondilta.
Raittiilla naishella säilyy arvoshtelukyky, niin ei she oo kiva.
Shaisko olla lashi shampanjaa ja kathotaan elämmää erilaishesta kiinnoshtavashta näkökulmashta yhdeshä?
Hik. One martini ! Im shaken not disturb.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kun jokainen tietää, että jutun taso huononee kun alkaa olemaan humalassa. Ja että saattaa sammaltaa, jankata, puhua tavallista kovempaa, hoiperrella ja sanoa hölmöyksiä. Ja jokainen tietää, että selvinpäin humalaisen käytös ja puheet vaikuttaa typeriltä. Kuka mies haluaa vaikuttaa typerältä naisen(sa) silmissä? Ei kukaan. Siksi pitää varmistaa, että nainenkin juo, koska humalaisen silmin toinen humalainen on melko ihana.
Joo. Joku pierulökäpöksykin näyttää tarpeeksi kännissä jamesbondilta.
Raittiilla naishella säilyy arvoshtelukyky, niin ei she oo kiva.
Shaisko olla lashi shampanjaa ja kathotaan elämmää erilaishesta kiinnoshtavashta näkökulmashta yhdeshä?
Hik. One martini ! Im shaken not disturb.
Niinpä! Miehet yrittää juottaa itsensä komeiksi. Raitis nainen on hankala! Raitis nainen ei suostu siihen, että mies juottaa tämän känniin, jotta nainen luulisi että se mies on ihana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en enää ottaisi absolutistimiestä, koska taustalla on sellaisesta huono kokemus. Muiden juominen oli hänelle jatkuva ongelma ja paheksumisen aihe, klubeille tai keikoille ei voitu mennä puhumattakaan että laivalla olisi voitu vain istuskella baarissa ja katsella karaokelaulajia. Huom. vaikka en itse absolutisti olekaan niin hänen kanssaan en niiden vuosien aikana juonut itsekään lainkaan eli ei ollut kyse siitä että minua olisi pitänyt paheksua.
Keikat ihan jees, mutta en kyllä itekkään menis minnekään ruotsinlaivan örvellyskaraokea katsomaan selvinpäin. Ja mihkään baareihin en mee selvinpäin ihan jo sen takia, että bisse haisee hirveelle. Ja känniset ihmiset on tylsiä.
Mutta joo kai sitä voi muutakin tehdä vapaa-ajalla kun käydä baareissa ... vai silloinko sitä on tiukkapipo.
Itse mieluiten urheilen, uin, ratsastan, käyn hartwall areenalla eri tapahtumissa, näytelmissä, syömässä, matkustan... ja kyllä vaan, kierrän kapakat kaukaa, enkä menisi niihin kenenkään seuraksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keikat ihan jees, mutta en kyllä itekkään menis minnekään ruotsinlaivan örvellyskaraokea katsomaan selvinpäin. Ja mihkään baareihin en mee selvinpäin ihan jo sen takia, että bisse haisee hirveelle. Ja känniset ihmiset on tylsiä.
Mutta joo kai sitä voi muutakin tehdä vapaa-ajalla kun käydä baareissa ... vai silloinko sitä on tiukkapipo.
Itse mieluiten urheilen, uin, ratsastan, käyn hartwall areenalla eri tapahtumissa, näytelmissä, syömässä, matkustan... ja kyllä vaan, kierrän kapakat kaukaa, enkä menisi niihin kenenkään seuraksi.
Minäkin vietän vapaa-aikani urheillen, ulkoillen, eläinten kanssa, ruokaravintolassa, matkustellen, kuntosalilla ym enkä baarissa, ja minua ei yhtään haittaa jos sitä pidetään tiukkapipona. Jos olen tiukkapipo niin sitten olen, mutta ainakin olen ihan onnellinen terve ihminen.
Tänne kelpaisi raitis nainen kun en itsekään käytä alkoholia. Ei ole alkoholiongelmaa enkä ole uskovainen, en vain tarvitse alkoholia mihinkään.
M40
Alkottomuus on okei, mutta alkoholin demonisointi ärsyttää. Mulla oli tällainen ystävä joka vaati juhlissa, ettei kukaan muu saa juoda silloin kun hän on absolutistina paikalla. Hänelle tuli siitä paha mieli, sillä hänen lähisukulaisensa oli muutamia vuosia sitten juonut itsensä hautaan. Hänen olisi kuitenkin ehkä tarvinnut käsitellä traumojaan ja tajuta ettei ongelma ollut tässä tapauksessa itse alkoholijuomat, vaan tämä alkoholisoitunut ihminen ja hänen alkoholiongelmansa. Jos illanistujaisissa jaetaan pullo viiniä niin ei se ole paha asia tai mitään örvellystä, eikä silloin ole mitään ongelmaa jota hänen pitäisi kontroloida.
Yksi mies sanoi noin.
Yksi
ainoa
mies.
t. Toinen absolutisti
En ymmärrä näitä en juo kailottajia. En itsekkään juo, mutta en tee siitä numeroa, voin hyvin lähteä ulos ja tilata vaikka kokiksen. Harvempi kyselee.
Tässäkin ketjussa näkyy syy, miksi en huolisi absolutistia; vain heidän ilonsa on aitoa, heillä on bileissä hauskempaa kuin muilla, he eivät tarvitse alkoholia mihinkään, heidän harrastuksensa ovat parempia jne jne.
Minulle ei ole ongelma, jos joku absolutisti ei halua kaveerata kanssani joten en myöskään koe tarvetta alkaa luetella mitä kaikkea omassa elämässäni on sen lisäksi, että rakastan samppanjaa, nautin hyvästä punaviinistä ja kylmä kalja (ei mikään trendihipsteripienpanimotuote vaan vanha kunnon Karjala) on paras tietämäni janojuoma. Niille absolutisteille, jotka hämmästelevät pakkeja, suosittelen ketjun lukemista ajatuksella. Jos te kerran olette niin erinomaisia, niin miksi te edes haluaisitte treffailla tai seurustella meidän alkoholia käyttävien kanssa? Eikö molemmat voita, kun pysytään kaltaistemme parissa?
Sama ongelma ollut aina. En todella halua alkoholia käyttävää henkilöä seuraksi kun ovat niin inhottavia.
Vierailija kirjoitti:
Sama ongelma ollut aina. En todella halua alkoholia käyttävää henkilöä seuraksi kun ovat niin inhottavia.
Sinun tapauksessa ongelma ei ole se etteikö raitis kelpaisi, vaan se ettei ei-raitis kelpaa raittiille.
Vierailija kirjoitti:
Tässäkin ketjussa näkyy syy, miksi en huolisi absolutistia; vain heidän ilonsa on aitoa, heillä on bileissä hauskempaa kuin muilla, he eivät tarvitse alkoholia mihinkään, heidän harrastuksensa ovat parempia jne jne.
Minulle ei ole ongelma, jos joku absolutisti ei halua kaveerata kanssani joten en myöskään koe tarvetta alkaa luetella mitä kaikkea omassa elämässäni on sen lisäksi, että rakastan samppanjaa, nautin hyvästä punaviinistä ja kylmä kalja (ei mikään trendihipsteripienpanimotuote vaan vanha kunnon Karjala) on paras tietämäni janojuoma. Niille absolutisteille, jotka hämmästelevät pakkeja, suosittelen ketjun lukemista ajatuksella. Jos te kerran olette niin erinomaisia, niin miksi te edes haluaisitte treffailla tai seurustella meidän alkoholia käyttävien kanssa? Eikö molemmat voita, kun pysytään kaltaistemme parissa?
En koe että valintani olla käyttämättä alkoholia olisi mitenkään parempi tai huonompi kuin jonkun muun valinta käyttää, eikä minua haittaa jos joku muu käyttää. Lähes kaikki ystävistäni käyttävät alkoholia, eikä se millään tavalla vaikuta ystävyyteemme. En itsekään ymmärrä sellaisia raittiita jotka tekevät raittiudestaan suuren numeron ja katsovat oikeudekseen paheksua muiden alkoholinkäyttöä, eihän se heidän asiansa ole. Alkoholiongelmaiset ovat eri asia ja jos on vaikka humalassa aggressiivinen.
M40
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse mieluiten urheilen, uin, ratsastan, käyn hartwall areenalla eri tapahtumissa, näytelmissä, syömässä, matkustan... ja kyllä vaan, kierrän kapakat kaukaa, enkä menisi niihin kenenkään seuraksi.Minäkin vietän vapaa-aikani urheillen, ulkoillen, eläinten kanssa, ruokaravintolassa, matkustellen, kuntosalilla ym enkä baarissa, ja minua ei yhtään haittaa jos sitä pidetään tiukkapipona. Jos olen tiukkapipo niin sitten olen, mutta ainakin olen ihan onnellinen terve ihminen.
Minä käyn töissä, matkustelen sekä työn puolesta että huvikseni (laskin että tänä vuonna tulee käytyä yhdeksässä eri maassa), opiskelen työn ohessa, käyn kuntosalilla, uimassa ja ratsastamassa, harrastan käsitöitä, lukemista ja ruoanlaittoa, käyn muutaman kerran vuodessa keikoilla/klubeilla/konserteissa, tykkään kesällä patikoida ja retkeillä ja olen eräässä luottamustehtävässä joka vie aikaa noin yhden työpäivän verran kuukaudessa. Baarissa kävin tänään töiden jälkeen juomassa yhden vissyn, huomenna olen menossa kuuntelemaan yhtä keikkaa. En ymmärrä, miten aktiivinen elämäntapa ja baarissa käyminen sulkisivat toisensa pois. Alkoholia juon tänään punaviinin muodossa ruuan kanssa, saatanpa ottaa konjakinkin.
Mitä lääkkeitä? Jos bentsoja, niin juo vaan alkoholia sopivasti lisäksi (mutta ei liikaa). Niiden yhteisvaikutus on taivaallinen.