Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nykyään raitis nainen ei kelpaa ..

Vierailija
01.09.2017 |

En siis juo. Yhtään. Pariviikkoa sitten kiva mies kysyi ulos mutta kun puheeksi tuli alkoholi ja sanoin etten käytä, mies ei uskonnut. Huomasin että piti minua tiukkapipona.
En myöskään ole entinen alkoholisti joten se ei ole syynä juomattomuuteen. Tykkäisin kyllä käydä kuuntelemassa esim klubeilla musiikkia mutta.

Kommentit (67)

Vierailija
21/67 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarvitseeko sitä välttämättä mainostaa ennen treffejä? Jos ensin toinen näkisi millainen olet ja sitten tajuaa, ettet juo.

Hän kysyi mitä joisin että tuo sitten tullessaan juomia. Joten oli kyllä siinä kerrottava. Ja kyse minulla ei ole se ettenkö voi baarissa tms tilata jonkun alkoholipaukun mutten kyllä juo.

Myöskään örveltäjien kanssa en viihdy. Tosin nämä hyväksyvät minut jotenkin rennommin seuraansa kuin he jotka juovat "kohtuullisesti".

Kohtuu juojat juuri pitävät asiana arvostella raittiuttani. Joskus olen sanonut lasissa olevan paukun ettei tule yliarvostelemista.

Vierailija
22/67 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä tulee mieleen, että ehkä mies itse käyttää liikaa ja ymmärsi, että teistä ei näin ollen tulisi mitään. Teki tavallaan sinullekin palveluksen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/67 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en enää ottaisi absolutistimiestä, koska taustalla on sellaisesta huono kokemus. Muiden juominen oli hänelle jatkuva ongelma ja paheksumisen aihe, klubeille tai keikoille ei voitu mennä puhumattakaan että laivalla olisi voitu vain istuskella baarissa ja katsella karaokelaulajia. Huom. vaikka en itse absolutisti olekaan niin hänen kanssaan en niiden vuosien aikana juonut itsekään lainkaan eli ei ollut kyse siitä että minua olisi pitänyt paheksua.

Kukaan terverjärkinen ei halua istua baarissa ja katsoa karaokelaulajia selvin päin. Etenkään laivalla.

Vierailija
24/67 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytä jotain muuta, jos alko ei maistu. Tuskin se juuri viinaa täytyy olla.

Vierailija
25/67 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en kyllä normaalina miehenä ikinä haluaisi naista, joka ei juo yhtään.

Vierailija
26/67 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen raitis mutta en myöskään käy baareissa, risteilyillä, festareilla, kotibileissä tms. Ei vaan kiinnosta, en viihdy niissä. Voisin mennä hyvin juomattakin, jos viihtyisin, mutta ei nappaa. Viihdyn lenkillä, metsässä, mökillä, merellä, museoissa, pyöräilemässä, hiihtämässä jne. Kun valitsin kumppania niin olennaista ei ollut raittius tai alkoholi vaan se, että kumppanikaan ei halua käydä baareissa ja kotibileissä vaan haluaa harrastaa noita urheiluja ja ulkoiluja eli saman kiinnostuksen kohteet.

Vierailija
27/67 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan samanlainen ongelma kuin tupakoiva ja tupakoimaton. Tapojen pitäisi olla jotakuinkin samoja, jottei tule puolin tai toisin sanomista. Tupakoiva nainen ei minulle kävisi. Täysraitis saattaisi käydä, kunhan ei puuttuisi omaan tavanomaiseen käyttööni. Nuttura kireällä oleva ei mitenkään sopisi. "Hän kysyi mitä joisin että tuo sitten tullessaan juomia." Tällaiseen voi vaikka vastata, että tuo ihan mitä itse haluat tai muuta ympäripyöreätä. Ei ehkä kannata aloittaa heti suoraan kertomalla olevansa absolutisti.

Vierailija
28/67 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen raitis mutta en myöskään käy baareissa, risteilyillä, festareilla, kotibileissä tms. Ei vaan kiinnosta, en viihdy niissä. Voisin mennä hyvin juomattakin, jos viihtyisin, mutta ei nappaa. Viihdyn lenkillä, metsässä, mökillä, merellä, museoissa, pyöräilemässä, hiihtämässä jne. Kun valitsin kumppania niin olennaista ei ollut raittius tai alkoholi vaan se, että kumppanikaan ei halua käydä baareissa ja kotibileissä vaan haluaa harrastaa noita urheiluja ja ulkoiluja eli saman kiinnostuksen kohteet.

Minulla on samoja kiinnostuksen kohteita:

Viihdyn lenkillä, metsässä, mökillä, merellä, museoissa, pyöräilemässä, salilla, MUTTA lisäksi joskus baareissa, risteilyillä ja illanistujaisissa.

Eli varmasti se raittius oli kuitenkin aika olennaista sinulle. Minulle ei.

Vierailija
29/67 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan samanlainen ongelma kuin tupakoiva ja tupakoimaton. Tapojen pitäisi olla jotakuinkin samoja, jottei tule puolin tai toisin sanomista. Tupakoiva nainen ei minulle kävisi. Täysraitis saattaisi käydä, kunhan ei puuttuisi omaan tavanomaiseen käyttööni. Nuttura kireällä oleva ei mitenkään sopisi. "Hän kysyi mitä joisin että tuo sitten tullessaan juomia." Tällaiseen voi vaikka vastata, että tuo ihan mitä itse haluat tai muuta ympäripyöreätä. Ei ehkä kannata aloittaa heti suoraan kertomalla olevansa absolutisti.

Miksi ihmeessä täytyy näytellä alkoholin käyttäjää jos ei juo? Oudoksi on maailma mennyt? Normaalia ryypätä

Vierailija
30/67 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kun jokainen tietää, että jutun taso huononee kun alkaa olemaan humalassa. Ja että saattaa sammaltaa, jankata, puhua tavallista kovempaa, hoiperrella ja sanoa hölmöyksiä. Ja jokainen tietää, että selvinpäin humalaisen käytös ja puheet vaikuttaa typeriltä. Kuka mies haluaa vaikuttaa typerältä naisen(sa) silmissä? Ei kukaan. Siksi pitää varmistaa, että nainenkin juo, koska humalaisen silmin toinen humalainen on melko ihana.

Vierailija
31/67 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nyt silti kannata tuon takia alkaa juomaan. Alkoholi on junteille ja kyllä niitä raittiitakin miehiä on.

Vierailija
32/67 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle kyllä kelpaisi, kunhan se ei häiritse että itse käytän välillä alkoholia. Ja silloin sitten ryypätään kunnolla ja siitä on kohtuukäyttö kaukana.

Vierailija
33/67 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä täytyy näytellä alkoholin käyttäjää jos ei juo? Oudoksi on maailma mennyt? Normaalia ryypätä

Ei tarvitse näytellä. Koko totuutta ei kuitenkaan kannata räväyttää silmille ennen kuin on edes iltaa viettämässä.

Vierailija
34/67 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen raitis, mutta käyn kyllä klubeilla kuuntelemassa keikkoja ja festareillakin. En vaan juo alkoholia, kyllä tähän mennessä aina on ollut janojuomaksi vettä tai limsaa, joskus jopa virgin cocktaileja. Jos olen tilaisuudessa missä muut ottavat alkoholia, valitsen alkoholittoman vaihtoehdon. En ole huomannut että alkottomuuteni olisi kenellekään ongelma, kuten minullekaan ei ole muiden kohtuukäyttö ongelma. Jos olisi, niin ajattelisi että ehkä ihan hyväkin ettei pyöritä yhdessä. 

Minusta on vähän junttia kiinnittää huomiota toisen juomattomuuteen (jos siis ihminen ei itse ala paasaamaan raittiuden autuudesta tms.) Itse olen raitis koska en pidä humaltumisen tunteesta enkä alkoholijuomien mausta, mutta monen muun kohdalla on toisin. Uskonnollinen vakaumus, lisääntymisaikeet ja terveydentila eivät mielestäni ole sellaisia aiheita joista ihmisen tarvitsisi avautua muille kuin ehkä lääkärilleen.

Vierailija
35/67 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Absolutistit tuppaavat usein olemaan takakireitä ja tylsiä moralisteja. Ei toki kaikki, mutta useat ovat. En ihmetele, että joillain on raittiisiin ihmisiin varauksia.

Vierailija
36/67 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen raitis, ja baarissa ollessa otan aina alkoholittoman oluen tai siiderin (tykkään niiden mausta) samalla kun muut ottaa alkoholillisen. Yleensä kukaan ei edes huomaa, että en juo alkoa ollenkaan. Ei vaikka oltaisiin tiskillä yhtä aikaa, kun tilaan esim. "yksi Stowford Press LA, kiitos". He luulevat että otan vain jonkun harvinaisemman alkollisen siiderin. En salaa juomattomuuttani, mutta yllättävää kyllä muut eivät ole sitä juuri huomanneet.

Vierailija
37/67 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomuus suhteessa normaaleihin toimintoihin on aina huolestuttava piirre ihmisessä. Minäkin suhtautuisin epäilevästi sellaiseen henkilöön, joka on ehdoton absolutisti ja vielä korostaa omaa juomattomuuttaan.

Itsekorostuksen tarvetta, niuhoutta, huono itsekontrolli? Onko yhtä ehdoton myös muissa elämän normaaleissa asioissa? Tämmöisiä miettisin.

Vierailija
38/67 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli työporukan juhlat ja en lääkkeistä johtuen juonut yhtään. Kummasti kuitenkin minä olin se villein bailaaja joka sai muitakin tanssilattialle elävän musiikin tahtiin tanssimaan. Ne, jotka joivat oikein kunnolla, näyttivät istuvan ja jankkaavan jotakin pöydissään.

Hauskin ilta ikinä ja voisin kuvitella jatkossakin pystyväni selvinpäin vaikka ei pakko olisikaan.

Vierailija
39/67 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli työporukan juhlat ja en lääkkeistä johtuen juonut yhtään. Kummasti kuitenkin minä olin se villein bailaaja joka sai muitakin tanssilattialle elävän musiikin tahtiin tanssimaan. Ne, jotka joivat oikein kunnolla, näyttivät istuvan ja jankkaavan jotakin pöydissään.

Hauskin ilta ikinä ja voisin kuvitella jatkossakin pystyväni selvinpäin vaikka ei pakko olisikaan.

Lääkkeet ovat aina hyvä vaihtoehto viinalle. Itse otan nykyään lääkkeitä ennen bileitä niin kaikki luulevat minun olevan humalassa.

Vierailija
40/67 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehdottomuus suhteessa normaaleihin toimintoihin on aina huolestuttava piirre ihmisessä. Minäkin suhtautuisin epäilevästi sellaiseen henkilöön, joka on ehdoton absolutisti ja vielä korostaa omaa juomattomuuttaan.

Itsekorostuksen tarvetta, niuhoutta, huono itsekontrolli? Onko yhtä ehdoton myös muissa elämän normaaleissa asioissa? Tämmöisiä miettisin.

Millä tavalla tajunnantilan muokkaaminen kemikaaleilla on "normaali toiminto" ja haluttomuus tähän epänormaalia?

Ymmärrän ettei kukaan pidä muita tuomitsevasta ja itseään korostavasta raivoraittiista, aivan kuten kukaan ei tykkää näin käyttäytyvästä vegaanistakaan. Mutta riittääkö tuollaisiin pohdintoihin pelkästään tieto siitä että henkilö ei käytä alkoholia?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi neljä