Siisti koti on merkki tuhlatusta elämästä
No tämä varmasti triggeröi av-mammoja mutta siinä on totuuden siemen. Vielä suurempi totuuden siemen on siinä että paljon rahoja tilillä säästössä = hyvin vähän elettyä elämää. Kituutatte makaronilaatikolla ja jättämällä lomamatkan väliin, "että olisi sitten puskuria".
Moni teistä kupsahtaa ennen kuin puskurille on käyttöä!
Kommentit (29)
Meillä on aika sotkuista lähes aina, ja olen onnellinen ja koen eläväni elämääni, en tuhlaavani sitä. Priorisoin lasten kanssa leikkimisen, lukemisen, lepäilyn, omat harrastukset ja yleisesti hauskanpidon siivouksen edelle. Onhan se ihan fakta, että siivoukseen kuluu aikaa, minkä voisi käyttää johonkin muuhun.
MUTTA mä olen luonteeltani aika laiska ja saamaton, enkä laita korkeaa arvoa siisteydelle. Uskon, että a) monet pystyvät elämään täysillä ja pitämään kodin siistimpänä kuin minä, koska he ovat aikaansaavempia, tehokkaampia ja energisempiä ja b) useimmat saavat enemmän nautintoa siististä kodista kuin minä, joten heille siivoaminen ei ole tuhlattua aikaa vaan myös sitä elämää.
p.s. ei meillä likaista ole kuitenkaan, mutta sekaista.
Ennemmin mun Steam-kokoelma on merkki tuhlatusta elämästä :D
Olen säästäväinen, ja sen vuoksi minulla on ollut rahaa matkustaa, asua tilavassa uudessa talossa ja opiskella uusi tutkinto.
Tykkään siivota, anteeksi nyt kovasti. Missä kohtaa siinä elämä menee hukkaan, en oikein ymmärrä? Pitäisikö siivoamiseen käytetty aika käyttää pianonsoittoon? Veikkaan, että suurin osa niistä jotka eivät juurikaan siivoa, eivät käytä.ylijäänyttä aikaa mitenkään ihmeemmin; nukkuvat, pelaavat, selaavat instaa tai facebookia tai ovat vauvapalstalla.
Meillä kahden aikuisen taloudessa on aina siistiä,molemmat olemme järjestyksen ihmisiä. Parhaillaan
siivooja pesee omakotitalomme ikkunoita ja jatkossa käy kerran kuussa siivoamassa. Luksusta,tähän asti
olemme tehneet itse.
Aijaa. Minä tykkään siivota ja nautin siitä kun teen hyviä ostoksia ja saan rahaa lapsen tilille säästöön :) mutta koska sinä sanot minun pitäisi nyt alkaa sotkea ja tuhlata rahat vaikken Halua? Sitten elän "hyvää elämää" ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuu sit kertomaan tuntemuksesi kun asuntoosi tulee vyöihrakuoriaisia siivoomattoman asuntosi takia.
Mun koti ei ole ollut siisti 10 vuoteen, mutta eipä ole silti vyöihrakuoriaisia näkynyt.
Höpöhöpö. Et oo vaan nähnyt niitä kaiken sotkun alta. Siivooppa joskus ihan kunnolla, niin alkaa kuoriaisetkin tulemaan piiloistaan.
MIksi sinä kuvittelet, että vyöihrakuoriaisia ilmestyy jos asunto ei ole tiptop? MIksi juuri vyöihrakuoriaisia, itselläsi ollut joku ongelma niiden kanssa ja sen perusteella sitten luulet että sama ongelma ilmestyy kaikille jos asunto ei ole steriili?
Ei täällä nyt niin sotkuista kuitenkaan ole, etteikö kuoriaisia huomaisi.
Työkaverillani oli kyseisiä kuoriaisia kun elinympäristö oli sotkuinen. Eikä hänelläkään ollut ihan älyttömän sotkuista, mutta ei jaksanut imuroida/pyykätä/tiskata niin usein. Muistaakseni puhui myös riisihäröistä (ne ilmeisesti tulee elintarvikkeista).
Tiedät yhden tapauksen ja sen yleistit sitten noin taitavasti. Voi hyvää päivää. Vyöihrakuoriaisten ilmestyminen ei liity mitenkään siisteyteen. Niitä voi olla niin vähän ettei niitä edes huomaa (=mitä sitten vaikka niitä onkin?) tai sitten joskus niistä voi tulla ongelma.
Vyöihrakuoriaista esiintyy Suomen luonnossa, vyöihrakuoriaiset syö tekstiilejä, nahkaa, hyönteisten raatoja, ruuanmurusia. Joten siisteydellä ei ole niiden esiintymisen kanssa oikeastaan yhtään mitään tekemistä, välttämättä. Joskus niitä saattaa olla asunnossa paljon, jos asunnon läheisyydessä on linnunpesä tai ampiaisten pesä.
Joten täten tuo väitteesi on nyt kumottu, eikä sinun tarvitse enää levitellä vääriä uskomuksia ympäriinsä. Kodissani ei ole vyöihrakuoriaisia vaikkei kotiani olekkaan nuoltu puhtaaksi. Eikä ole muitakaan kodin tuholaisia näkynyt (toki saattaa niitä joitain yksilöitä jossain olla, kun kotini ei ole kuplassa ja eristyksissä ulkomaailmasta, mutta häiriöksi asti ei mitään ole).
Jos minä tuhlailisin holtittomasti shoppaillen ja matkustellen, joutuisin käymään töissä. Koska olen säästäväinen, ei tarvitse. En kyllä viihtyisi missään sontaläjässä, tämä on koti ja siksi pidän sen siistinä.
Millä oikeudella ap kuvittelee voivansa arvostella muitten ihmisten elämäntapaa?