Lidlistä ei saa ruokatarpeita edes pariksi päiväksi!
Näin iltiksessä joku toimittaja mielipiteilee.
Mitä sieltä Lidlistä ei saa?
Itse käyn välillä jos sattuu matkanvarrelle, ja aina sieltä on kalaa, lihaa, perunoita, salaattiaineksia ym perusruokaa ainakin saanut. En ole tarkemmin valikoimaa syynännyt.
Ihmettelen vaan mitä siellä ei myydä?
Kommentit (287)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleensä itselläni on mielessä joku resepti kun menen tekemään ruokaostoksia. Siihen kun sitten yrittää Lidlistä löytää esim. tuoreet yrtit, mausteet, vähänkään erikoisemmat kasvikset, pakastettuna jotain, gluteenittomia tuotteita... aina joutuu meneen toiseenkin kauppaan. Kyllähän tuo riittää jos tekee ruokaa tyyliin perunat ja jauhelihakastike tai uunimakkara, mutta meitä on ihmisiä jotka haluaa tehdä vähän muutakin.
No minä olen perheenemäntä, enkä ikinä mene tuolla lailla kauppaan. 😂 Minähän asuisin ruokakaupassa, jos resepti kerrallaan kävisin ne ruokatarpeet hakemassa.😂
No jos nyt ihan rautalangasta väännetään niin yleensä niitä reseptejä on kolme tai neljä. Ei se sen hitaampaa ole kaupassa käydä niiden kanssa, kunhan ei mene Lidliin. Minusta hidasta on se että menee kauppaan arpomaan mitä tekisi ruoaksi. Helpompi kun katsoo etukäteen mitä tarvii. Ja minäkin olen perheen emäntä. En silti kokkaa kuin joku maatuska.
Vierailija kirjoitti:
Yleensä itselläni on mielessä joku resepti kun menen tekemään ruokaostoksia. Siihen kun sitten yrittää Lidlistä löytää esim. tuoreet yrtit, mausteet, vähänkään erikoisemmat kasvikset, pakastettuna jotain, gluteenittomia tuotteita... aina joutuu meneen toiseenkin kauppaan. Kyllähän tuo riittää jos tekee ruokaa tyyliin perunat ja jauhelihakastike tai uunimakkara, mutta meitä on ihmisiä jotka haluaa tehdä vähän muutakin.
Erikoista. Kyllä meidän Lidlissä ainakin on varsin hyvä yrttivarasto. Joskus jotain saattaa olla lopussa, mutta vastaavasti ovat kyllä aina tuoreita, kun kierto on nopea. Arvostan Lidlissä juuri kasvisten tuoreutta ja hyviä kasvistarjouksia, ja improvisoin sitten niiden pohjalta.
Mitä taas mausteisiin tulee, itselläni ainakin on kotona sen verran kattava varasto kuivamausteita ja maustekastikkeita, että ihan koko reseptiä ei tarvitse joka kerta ostaa läpi. Tai sitten voi soveltaa, kun tuntee mausteiden ominaisuuksia.
Gluteenittomista en osaa sanoa, mutta yksi hyllynpääty niitä meidän Lidlissä näyttää olevan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erikoista. Kyllä meidän Lidlissä ainakin on varsin hyvä yrttivarasto. Joskus jotain saattaa olla lopussa, mutta vastaavasti ovat kyllä aina tuoreita, kun kierto on nopea. Arvostan Lidlissä juuri kasvisten tuoreutta ja hyviä kasvistarjouksia, ja improvisoin sitten niiden pohjalta.
Mitä taas mausteisiin tulee, itselläni ainakin on kotona sen verran kattava varasto kuivamausteita ja maustekastikkeita, että ihan koko reseptiä ei tarvitse joka kerta ostaa läpi. Tai sitten voi soveltaa, kun tuntee mausteiden ominaisuuksia.
Gluteenittomista en osaa sanoa, mutta yksi hyllynpääty niitä meidän Lidlissä näyttää olevan.
No noin siinä vaan silti joka kerta käy kun Lidlissä yrittää tehdä ostoksia. Erikoista tai ei.
Sitä halvinta kotimaista kaljaa sieltä ei aina saa. Monesti olleet lavat tyhjät ja on saanut painella prismaan jossa sentään karjalaa on aina metritolkulla hyllyt täynnä.
Vierailija kirjoitti:
Oivariini puuttuu, hyvät jogurtit puuttuu, mausteita puuttuu...
Mitä jogurttia siellä pitäisi olla? On useita vaihtoehtoja sekä maustetuissa että maustamattomissa.
Oivariinia nyt ei fiksu syö muutenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No minä olen perheenemäntä, enkä ikinä mene tuolla lailla kauppaan. 😂 Minähän asuisin ruokakaupassa, jos resepti kerrallaan kävisin ne ruokatarpeet hakemassa.😂
No jos nyt ihan rautalangasta väännetään niin yleensä niitä reseptejä on kolme tai neljä. Ei se sen hitaampaa ole kaupassa käydä niiden kanssa, kunhan ei mene Lidliin. Minusta hidasta on se että menee kauppaan arpomaan mitä tekisi ruoaksi. Helpompi kun katsoo etukäteen mitä tarvii. Ja minäkin olen perheen emäntä. En silti kokkaa kuin joku maatuska.
Minä haen Lidlistä kerran viikossa sen perusrungon. Maidot, munat, jogurtit, jauhot, gluteenittomat tuotteet jne. Jne. Perussetin.
Maustehyllyä täydennän harvemmin ja aina täsmäiskulla, katson siis koko kaapin läpi. Käyn myös etnisessä kaupassa samantapaisella reissulla.
Viikolla haen yleensä sitten jostain vielä pientä täydennystä muualta.
Ja itse kaavatan esim oreganoa, lipstikkaa, persiljaa, tilliä, perunaa, porkkanaa, herneitä, mansikkaa jne. Raparperia, viinimarjaa, aroniaa...
Ja ei, en ole maatuska, me syödään todella terveellisesti hyvin kasvispohjaista ruokaa.
Mitä se maatuskakokkaus on? Jos se on sitä, että menee kauppaan ja katsoo, mikä on tuoretta, hyvännäköistä ja edullista, niin sehän on ihan klassinen ranskalaisen keittiön lähtökohta.
Itse tykkään käydä Lidlin lisäksi torilla ja kauppahallissa. Uuvahdan ajatuksestakin, että pitäisi kävellä läpi joku jääkylmä Prisma nenä ostoslistassa, riippumatta siitä mitä tarjolla on.
Kissat ei syö Lidlin omia ruokia. Niiden merkkien lisäksi meidän Lidlissä ainoastaan yhdenlainen latzpaketti märkää ruokaa. Että kissanruuat on pakko hakea marketista.
Lidlin kasvovoidetta käyttää meillä koko perhe. Vessapaperit yms on hyviä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä haen Lidlistä kerran viikossa sen perusrungon. Maidot, munat, jogurtit, jauhot, gluteenittomat tuotteet jne. Jne. Perussetin.
Maustehyllyä täydennän harvemmin ja aina täsmäiskulla, katson siis koko kaapin läpi. Käyn myös etnisessä kaupassa samantapaisella reissulla.
Ja itse kaavatan esim oreganoa, lipstikkaa, persiljaa, tilliä, perunaa, porkkanaa, herneitä, mansikkaa jne. Raparperia, viinimarjaa, aroniaa...
Ja ei, en ole maatuska, me syödään todella terveellisesti hyvin kasvispohjaista ruokaa.
Täällä kolmas. Venäläissyntyisenä ilmeisesti myös maatuska. Jos osaa soveltaa tai vaihtaa lennossa suunnitelmaa, pärjää mainiosti pelkällä Lidlilläkin. Se tietysti vaatii kokilta joustavuutta, jota ei löydy, jos menee kauppaan tietty resepti päässä.
Vierailija kirjoitti:
Viimeksi jäi puuttumaan ainakin:
inkivääri (joskus on ollut)
selleri (ei ole koskaan näkynyt)
ja muutama muu ostos, jota en enää muista.
Ärsyttää heti, jos jotain uupuu.
Molemmat kuuluu valikoimaan.
T: lidlin myyjä
Minä todella ihmettelen sitä uusavutonta toimittajaa. Hän voisi tulla tänne kertomaan mikä siinä Lidlissa myytävien raaka-aineiden jalostamisessa täysipainoiseksi ateriaksi on niin himskatin vaikeata. Itse ostan miltei kaiken Lidlistä enkä kaipaa proteiinivegaanilaittilisäätähänjokumuotihömpötys-safkoja. Perheessä on keliaakikko ja hänellekin löytyy ihan sopivasti tuotteita tai aineita joista gluteenittomia leivonnaisia voi valmistaa jos leivänhimo iskee.
Jos jutun kirjoittaja on joku brändiuskovainen markkinamiesten aivopesemä tapaus niin sitten artikkeli on ehkä ymmärrettävissä mutta siinä tapauksessa säälin häntä.
Nyt menen tekemään Lidlin kikherneista gluteenittomia vohveleita. Vai ei mitään löydy.. pyh.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä taas mausteisiin tulee, itselläni ainakin on kotona sen verran kattava varasto kuivamausteita ja maustekastikkeita, että ihan koko reseptiä ei tarvitse joka kerta ostaa läpi.
Missä muka väitettiin, että tuo henkilö ostaa joka kerran kaikki reseptiin kuuluvat aineet? Niin, ei missään. Sinusta on vain kiva halkoa hiuksia, jotta pääset nillittämään turhasta.
Jos sanoo, että on resepti mielessä kauppaan mennessä, niin sehän voi aivan hyvin tarkoittaa, että ostaa vain puuttuvat tuotteet.
Vai sinullako ei ole koskaan mikään ruokalaji mielessä ostoksilla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä kolmas. Venäläissyntyisenä ilmeisesti myös maatuska. Jos osaa soveltaa tai vaihtaa lennossa suunnitelmaa, pärjää mainiosti pelkällä Lidlilläkin. Se tietysti vaatii kokilta joustavuutta, jota ei löydy, jos menee kauppaan tietty resepti päässä.
En tee niin koskaan. Korkeintaan jos olen luvannut johonkin myyjäisiin tai juhliin jotain ihan tiettyä.
Olen oppinut tämän ostos- ja kokkailutavan kotoa maalta. Meitä oli neljä lasta, kaupassa käytiin isosti kerran viikossa ja sitten me lapset koulumatkalla tarvittaessa täydennettiin.
Vierailija kirjoitti:
Ei saa pientilalla tuotettua savustettua kalkkunaa tai luomumaa-artisokkaa, mutta kyllä sieltä tarpeet makaronilaatikkoon, kinkkukiusaukseen tai nakki/kalakeittoon löytyy.
Ylläolevasta huomaa ettei kommentoija osaa oikeasti kokata. Lidlistä löytyy tarpeet hienompaankin ateriaan. Koskaan en ole noita ruokalajeja Lidlin antimista kokannut, meillä syödään hieman paremmin jopa arkena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä taas mausteisiin tulee, itselläni ainakin on kotona sen verran kattava varasto kuivamausteita ja maustekastikkeita, että ihan koko reseptiä ei tarvitse joka kerta ostaa läpi.
Missä muka väitettiin, että tuo henkilö ostaa joka kerran kaikki reseptiin kuuluvat aineet? Niin, ei missään. Sinusta on vain kiva halkoa hiuksia, jotta pääset nillittämään turhasta.
Jos sanoo, että on resepti mielessä kauppaan mennessä, niin sehän voi aivan hyvin tarkoittaa, että ostaa vain puuttuvat tuotteet.
Vai sinullako ei ole koskaan mikään ruokalaji mielessä ostoksilla?
Ei minulla ainakaan ole.
Minua lidlissä ärsyttää, että paistopisteestä alkaa olla tuotteet loppu jo siinä vaiheessa kun kauppa on auki vielä vajaan tunnin. Croissantit on usein loppu kun kahdeksan jälkeen menen ja lisää ei enää paisteta.
Ei siellä sitä AB-piimää edelleenkään ole? Ainoa konsti millä saan mahani pysymään edes jonkinlaisessa kuosissa.
Vierailija kirjoitti:
Oivariini puuttuu, hyvät jogurtit puuttuu, mausteita puuttuu...
Oikeestiko joku käyttää jotain Oivariinia? Miksi sä haluat Lidlistä Valion litkujogurtteja kun turkkilainen on parempaa?