Hoi, arvoisa raati! Jokela vai Hyvinkää?
Lapsiperheellä omakotitaloon radan varrelle.
Nyt tiukkoja faktoja ja mututuntumia;
Tuusulan Jokela vai Hyvinkää?
Työt Helsingissä.
Kommentit (32)
Tuusula on mitä idyllisin paikka asua, kunhan Jokela jätetään pois laskuista. Se on se mätä omena pilaamassa koko kunnan maineen. Ihan erilainen, sairas ilmapiiri. "Kaikki tuntee kaikki" eli toisinsanoen kylillä tiedetään sun asiat paremmin kuin sinä itse. Varo vaan.
Jokelassa ei ole yhtään mitään. Olisi hulluutta muuttaa sinne, jos työt ovat niinkin kaukana kuin Helsingissä. Hyvinkää taas on vielä kauempana. Oudot vaihtoehdot. Miksi ette muuta Keravalle tai Järvenpäähän? Niissä on palveluita ja ne ovat selvästi lähempänä Helsinkiä ja ovat vähemmän sisäänpäin lämpiäviä kuin Hyvinkää.
Hyvinkää. Jos lähemmäs helsinkiä halajatte, niin järvenpää on kans oikein mainio vaihtoehto lapsiperheelle. Itse olen lapsuuteni jälkimmäisessä viettänyt.
Riippuu siitä, mitä haluaa. Jos haluaa rauhallista maalaisidylliä, niin Jokela. Jos haluaa sisäänpäinlämpiävää pikkukaupunkielämää, niin Hyvinkää. Jokelassa oma auto on kyllä käytännössä must; Hyvinkäällä pärjää ilmankin. Molemmista käydään muualla ostoksilla säännöllisesti, Jokelasta ajoittain Hyvinkäällä tai Järvenpäässä; Hyvinkäältä Riksussa ja Helsingissä.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu siitä, mitä haluaa. Jos haluaa rauhallista maalaisidylliä, niin Jokela. Jos haluaa sisäänpäinlämpiävää pikkukaupunkielämää, niin Hyvinkää. Jokelassa oma auto on kyllä käytännössä must; Hyvinkäällä pärjää ilmankin. Molemmista käydään muualla ostoksilla säännöllisesti, Jokelasta ajoittain Hyvinkäällä tai Järvenpäässä; Hyvinkäältä Riksussa ja Helsingissä.
Tälleen 15v aikanaan hyvinkäällä asuneena pakko sanoa, etten oo kuullu kenenkään Hyvinkääläisen lähten Helsinkiin eikä varsinkaan riksuun shoppailemaan. Helsingin viel jotenkin ymmärtäs, mutta miksi riksu kun siellä on vähemmän kauppoja kun hyvinkäällä? Riksusta ne hyvinkäällä käy.
Mitä tarvetta kenelläkään olisi käydä Hyvinkäältä ostoksilla Riksussa😀
Olen asunut ikäni Hyvinkäällä.
En allekirjoita sisäänlämpiävyyttä. Täällä on pienen kaupungin edut ja pääkaupunkiseudut edut pikkumatkan päässä.
Jokelassa on jotain ahdistavaa, vaikka en juuri muuta ole tehnyt kuin läpi ajanut.
Vierailija kirjoitti:
Olen asunut ikäni Hyvinkäällä.
En allekirjoita sisäänlämpiävyyttä. Täällä on pienen kaupungin edut ja pääkaupunkiseudut edut pikkumatkan päässä.
Jokelassa on jotain ahdistavaa, vaikka en juuri muuta ole tehnyt kuin läpi ajanut.
Hahaha, jos olet ikäsi asunut Hyvinkäällä, miten voisit muka huomata sisäänpäin lämpiävyyden! Sen huomaa vasta, kun yrittää ulkopuolelta sisään. Olen käynyt naapurikunnasta töissä Keravalla ja Hyvinkäällä. Ero onko kuin yöllä ja päivällä. Jälkimmäisessä kaikki muut ovat asuneet siellä aina ja juorut kulkevat eikä ketään kiinnosta tutustua ulkopuoliseen. Keravalla ihmiset ovat paljon avoimempia ja ovat liikkuneet muuallakin.
Kiitos paljon kommenteista! Ollaan alunperin ihan toisaalta Suomesta lähtöisin, joten nämä alueet on vielä tuntemattomia.
Järvenpää kiinnostaa kyllä. Ajateltiin, että olisiko sille hyviä vaihtoehtoja noista seuraavista paikoista radan varrelta. Mutta.. Eihän tuo Jokela nyt kovin paljoa täällä saa kannatusta :D
Miksi ihmeessä Jokela ja Hyvinkää, jos työt on Helsingissä? Kerava ja Järvenpää olis paljon loogisemmat vaihtoehdot. Keravalta menee yli 7 junaa tunnissa Helsingin suuntaan ja kuuluu HSL-alueeseen. Järvenpäästäkin kai pari tunnissa eikä asemaa varmasti suljeta. Matka-aika Järvenpäästäkin vielä kohtuullinen, Keravalta nopeimmillaan 22min.
Oikoradan varrella olisi Haarajoki (osa Järvenpäätä) ja Mäntsälä, jossa talot huomattavasti edullisempia.
Tai sitten lännestä (esim. Kirkkonummi) kulkee juna Helsinkiin.
Toisaalta Hyvinkäälläkin voi asua ihan maaseudulla, kun menee kaupungin laidoille Kytäjälle ja Ridasjärvelle.