Mies menee liikaa mukaan juttuihini?
Vähän vaikea selittää, mutta yritän. Jos minua harmittaa jokin asia ja puhun siitä hänelle, niin hän menee liikaa mukaan harmiini. Tavallaan ottaa sen tunteen itselleen ja moninkertaistaa.. Jos vaikka joku ihminen on sanonut minulle loukkaavasti, niin mies loukkaantuu kaksinverroin puolestani ja suuttuu tälle ihmiselle. Ja patoaa suuttumista sisäänsä ja se tulee sitten vaikka kuukauden päästä ilmi, kun puhumme uudelleen samasta henkilöstä ihan muussa yhteydessä, vaikka ihan positiivisessa asiassa. Silloin mies saattaa ärsyyntyneenä ilmaista että ei se ihminen mitään hyvää voi tehdä kun sehän silloin ja silloin sanoi sinulle sen ikävän asian. Tai jos minua stressaa työni, niin mies alkaa jotenkin puolestani vihaamaan työpaikkaani ja puhumaan että työ pitää suunnilleen lopettaa koska se on niin kamala työpaikka. Haluaisin että hän voisi rauhallisesti kuunnella puheitani eikä mennä niihin mukaan liikaa siten, että moninkertaistaa ongelman. Koska sitten minä joudun puolustelemaan, että on vaikka siinä työssäni ihan hyviäkin puolia vaikka se stressaakin erään tietyn asian vuoksi. Enkä stressiltä jaksaisi puolustella ääneen sitä työtäni vaan haluaisin vain unohtaa koko asian. Kommentteja tällaiseen tai neuvoja?