Haittaako sinua jos tiedät että miehesi
rakastaa sinua täydestä sydämestä, mutta et vastaa ns. miehen naisihannetta ulkonäöllisesti?
Kommentit (33)
Tuskin kukaan tavallinen ihminen vastaa kenenkään ulkonäköihannetta. Ei mopolla mahottomia.
Kyllä se haittais. Aiheuttaa epävarmuutta, että mitenkä muka rakastaa, jos ei ulkonäöstäkään pidä.
Minulla ainakin häiritsee. Mies on selkeästi isojen rintojen perään enemmän, kun taas minulla on hädin tuskin B-kuppi. Kyllä mies sanoo, että haluaa olla kanssani ja kehuu jopa rintojani, mutta itse mietin aina, että koska se kyllästyy ja hommaa jonkun DD:n. Itsetunnon puutetta omalta osaltani, mutta myös vähän miehen aiheuttamaa, kun selkeästi katselee isoja tissejä yms.
Vierailija kirjoitti:
Haittaa. Miehen "rakkauteen" ei voi siinä tapauksessa luottaa.
Minusta ihan outo suhtautumistapa. En itse kuvittele olevani kaunein nainen jonka mieheni on tavannut, miksi ajattelisin miehen ajattelevan niin? Ja se että ei vastaa jotain ihannetta, ei kai tarkoita ettei pitäisi viehättävänä? Ihanne on täydellisyyttä. Minussa on monia kohtia joiden vuoksi en ole missi tai malli tai kuuluisa leffatähti. Olisi aika kammottavaa kuulla ylipäätään että mieheni on minun kanssa ulkonäköni takia, koska se ei tule pysymään. Olette outoja.
Ei haittaa. Näin pitkässä parisuhteessa vähempi ulkonäkökeskeisyys on ollut hyvä, ei ole haitannut sairauden runtelu eikä iän tuomat muutokset, aina pysyy toisen sydämessä...kuten hänkin minun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta ihan outo suhtautumistapa. En itse kuvittele olevani kaunein nainen jonka mieheni on tavannut, miksi ajattelisin miehen ajattelevan niin? Ja se että ei vastaa jotain ihannetta, ei kai tarkoita ettei pitäisi viehättävänä? Ihanne on täydellisyyttä. Minussa on monia kohtia joiden vuoksi en ole missi tai malli tai kuuluisa leffatähti. Olisi aika kammottavaa kuulla ylipäätään että mieheni on minun kanssa ulkonäköni takia, koska se ei tule pysymään. Olette outoja.
Sama. En edes tiedä, millainen mieheni ihannenainen olisi, koska äärimmäisen harvoin hän puhuu kenenkään ulkonäöstä sen paremmin positiivisesti kuin negatiivisesti. Joskus harvoin saattaa todeta jostain naisesta, että tämä on kaunis, mutta enpä ole yrittänyt muodostaa niiden perusteella käsitystä naisihanteesta. Itse tiedän, etten todellakaan ole kaunis yleisillä "mittareilla" edes omassa ikäluokassani, saati jos verrattaisiin nuorempiin, mutta mies saa minut tuntemaan itseni erittäin halutuksi (ei vain seksiin).
Kyllä se vähän häiritsee. Mies on itse tosi komea ja lihaksikas, itse taas olen ihan nätti, muodoton mutta hoikka. Mies on "persemiehiä" eli pyllyt kiinnostaa. Ihailee pyöreitä ja kiinteitä pakaroita, mulla on lättäperse ja lommot sivuilla. Huono itsetunto muutenkin niin kyllä se naista vähän syö
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta eikö se, että miehen pitää tuollainen tuoda julki, ole jo ongelma? Miksi pitäisi verrata johonkin ihanteeseen? Jos mies ajattelee noin, tuntuu, ettei pidä viehättävänä ja että tyytyy paremman puutteessa. Ainakin mä haluan ihannemiehen mulle. Mutta se mies on kokonaisuus, johon sisältyy ulkonäkö ja luonne ja niiden hyvät ja huonot puolet. Ei ulkonäköä voi irrottaa kokonaisuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän kyse olekaan siitä, että minun pitäisi olla miehen mielestä maailman kaunein, vaan kyse on siitä, että ihmisillä, varsinkin miehillä, on usein tiettyjä mieltymyksiä vastakkaisen sukupuolen suhteen, toiset esim. pitävät pitkistä ja hoikista ja toiset taas vaikkapa lyhyistä ja rintavista. Jos oma kumppani edustaa mieltymyksille täysin vastakkaista tyyppiä, suhteelle ei voi ennustaa kovinkaan pitkää,tai ainakaan onnellista, kestoa. Miehille kun nuo ulkoiset tekijät ovat niin kovin tärkeitä.
Eikä todellakaan tunnu hyvältä olla suhteessa ihmisen kanssa josta tietää, että se todellisuudessa haikailee jotain ihan muuta, mutta ilmeisesti paremman (itsetunnon ) puutteessa tyytyy minuun.
Olen niin ruma etten voi koskaan olla kenenkään ihanne. Onko niin, ettei minua voi siis kukaan mies ikinä rakastaa?
Vierailija kirjoitti:
Olen niin ruma etten voi koskaan olla kenenkään ihanne. Onko niin, ettei minua voi siis kukaan mies ikinä rakastaa?
Mun mies on ruma, mutta mun ihanne. Komistukset menkööt muualle. Sulla on siis toivoa :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mies on ruma, mutta mun ihanne. Komistukset menkööt muualle. Sulla on siis toivoa :)
Naisille se ulkonäkö ei ole niin tärkeä asia, mies voi pärjätä myös muilla ominaisuuksillaan. Miehille ulkonäkö taas on kaikki kaikessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisille se ulkonäkö ei ole niin tärkeä asia, mies voi pärjätä myös muilla ominaisuuksillaan. Miehille ulkonäkö taas on kaikki kaikessa.
Haist kuule nyt jo pska! Ja joo, meni tunteisiin...
Ei voi kuin ihmetellä miten ulkonäkökeskeistä naisen sielunelämä on.
Se että nainen ei ulkomuodoltaan vastaa miehen 'ihannetta' ei ole kiintessä suhteessa siihen miten paljon mies rakastaa tai ei rakasta naista.
Se että naisen ulkonäkö vastaa miehen ihannetta auttaa naista vain yhdessä asiassa, ensikontaktin saannissa. Miehellä voi olla keskimääräistä positiivisempi ennakkoasenne naista kohtaan jos ulkonäkö miellyttää mutta se positiivinen asenne ei kestä jos naisen luonne on kuin riivinraudalla. Silloin ei hunajainen ulkonäkö auta vaan mies lähtee etsimään sopivampaa kumppania.
Niiltä harmailta varpusilta vaaditaan vain hieman enemmän sinnikyyttä että mies huomaa ne miellyttävät luonteenpiirteet. Epätoivoon ei ole mitään syytä ;)
Ei haittaa. Ja kyllähän mä tiedän että en vastaa sitä sen ihannetta. Hiukseni vastaavat, mutta en mä muuten ole sellainen, minkälaisia se ihailee ja pitää jumalaisen seksikkäänä.
Ja ei hänkään ole se mun miesihanne fyysisesti, ei lähelläkään, ja hyvin tietää sen.
Me miellytämme toisiamme fyysisesti riittävästi, vaikkei täydellisiä ihanteita ollakaan. Pään sisältöön sitä rakastuttiin, ja toki se rakkaus muuttaa myös sen "ihan jees" fyysisen olemuksen myös vastutamattomaksi.
What? En munkaan mies mikään ihanne mallipoika ole, tiedän että maailma on täynnä toinen toistaan komeampia mutta rakastan silti miestäni. Samoin hän minua. Typeryyttä mennä kuitenkaan sanomaan toiselle ettei vastaa ihannetta. Miksi pahoittaa toisen mieli.
Joo?