Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mene huomenna ekaa kertaa kuntosalille. Mitä pitää ottaa huomioon?

Vierailija
30.08.2017 |

Olen 42v 170/82 ja huomenna menen salille yksin, siis ilman kaveria ja tarkoitus olisi ainakin juoksumattoa testata. Mitä lihasryhmiä kannattaa treenata ekalla kerralla? Onko lenkkarit hyvät vai ollaanko sukkasiltaan? T-paita ja verskat ajattelin pukea. Mitä muuta kannattaa ottaa huomioon? Kiitos etukäteen hyvistä ohjeista/vinkeistä. Aika pohjalta lähden liikkeelle, eli peruskuntoa ei voi kauhean hyväksi kehua.
Olen käynyt viimeksi kuntosalilla 90-luvun alussa.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
30.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri maanantaina eräällä salilla yksi tyttönen treenasi jalkaprässiä n. 40 min! Ei hyvää päivää! Kun olin valmis omasta lämmittelystäni, hän juuri meni laitteelle, itse ehdin treenata kaikki muutkin laitteet ja kun olin jo lähdössä loppulämmittelylle, niin hän lopetti... Ei ole minusta ihan ok. Olisi tietysti voinut mennä hänelle (tai vastaanottotiskille) asiasta sanomaan, mutta tyttönen oli sen näköinen, että parempi kun ei sano mitään. Ja perse oli sen näköinen, ettei se muuta siellä salilla teekkään, kun treenaa sitä yhtä ja samaa :))) Itse treenaan monipuolisesti, kehottaisin häntäkin samaan! Lisättäköön vielä, että ihme, kun hän ei selfie-belfie-. kuvia ottanut, tai ehkä ottikin, en niin tarkkaan viitsinyt katsoa! Ja ankkahuulet törölle tietenkin :DDD

Ap:lle vinkiksi: please, ei noin kuin yllä kerrottiin! Mukavaa, että aloitat treenin! Yleensä salilla on ihan kivoja tyyppejä ja mukava ilmapiiri.

Se vastaanottotiskin henkilö ei voi tehdä mitään, jos asiakas käyttää laitetta eikä vain istu siinä. En ole saanut yhdeltäkään kuntosalilta ohjetta, jonka mukaan laitetta ei saisi käyttää haluamaansa aikaa. Jos sellainen on, se pitää kertoa jo ilmoittautumisen yhteydessä. Toki siitä voi ryhtyä rähisemään, mutta sääntöjä ei voi kesken kaiken keksiä.

Vinkkinä vaan, että myös muita salin käyttäjiä voi ottaa huomioon! Ja huomata, että joku muukin haluaa niitä laitteita käyttää, ei vain sinä! Oletkos käytöstavoista kuullut? Sujuva, fiksu käyttäytyminen toisia ihmisiä kohtaan niin salilla kuin muuallakin kertoo paljon ihmisestä, on käyntikortti itsestä. Mutta eihän kauhalla voi vaatia, jos on pipetillä annettu...

Vierailija
22/32 |
30.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri maanantaina eräällä salilla yksi tyttönen treenasi jalkaprässiä n. 40 min! Ei hyvää päivää! Kun olin valmis omasta lämmittelystäni, hän juuri meni laitteelle, itse ehdin treenata kaikki muutkin laitteet ja kun olin jo lähdössä loppulämmittelylle, niin hän lopetti... Ei ole minusta ihan ok. Olisi tietysti voinut mennä hänelle (tai vastaanottotiskille) asiasta sanomaan, mutta tyttönen oli sen näköinen, että parempi kun ei sano mitään. Ja perse oli sen näköinen, ettei se muuta siellä salilla teekkään, kun treenaa sitä yhtä ja samaa :))) Itse treenaan monipuolisesti, kehottaisin häntäkin samaan! Lisättäköön vielä, että ihme, kun hän ei selfie-belfie-. kuvia ottanut, tai ehkä ottikin, en niin tarkkaan viitsinyt katsoa! Ja ankkahuulet törölle tietenkin :DDD

Ap:lle vinkiksi: please, ei noin kuin yllä kerrottiin! Mukavaa, että aloitat treenin! Yleensä salilla on ihan kivoja tyyppejä ja mukava ilmapiiri.

Se vastaanottotiskin henkilö ei voi tehdä mitään, jos asiakas käyttää laitetta eikä vain istu siinä. En ole saanut yhdeltäkään kuntosalilta ohjetta, jonka mukaan laitetta ei saisi käyttää haluamaansa aikaa. Jos sellainen on, se pitää kertoa jo ilmoittautumisen yhteydessä. Toki siitä voi ryhtyä rähisemään, mutta sääntöjä ei voi kesken kaiken keksiä.

Vinkkinä vaan, että myös muita salin käyttäjiä voi ottaa huomioon! Ja huomata, että joku muukin haluaa niitä laitteita käyttää, ei vain sinä! Oletkos käytöstavoista kuullut? Sujuva, fiksu käyttäytyminen toisia ihmisiä kohtaan niin salilla kuin muuallakin kertoo paljon ihmisestä, on käyntikortti itsestä. Mutta eihän kauhalla voi vaatia, jos on pipetillä annettu...

Siellä on noin 80 muuta laitetta, joten miksi ihmeessä kytätä sitä yhtä kuntopyörää?

Olen kuntosalilla kuntoilemassa, en olemassa muille kohtelias ja ystävällinen. Turhan usein porukka luulee, että koska heillä on uusimman muodin mukaiset vermeet ja personal trainer vieressään, niin heillä on käytösoppaiden mukaan minua suurempi oikeus käyttää jotain laitetta. Ei ole.

Vastasin alunperin tähän "Tästä olen samaa mieltä. Jos vielä näkee, että joku selvästi odottaa laitteelle niin voi kysyä, että haluaako toinen "tehdä välissä" sillä aikaa kun itse hengähtää muutaman minuutin." - ja olen edelleen sitä mieltä, että minun ei tarvitse keskeyttää siksi, että joku toinen haluaa laitteelle. Kohteliasta se tietenkin olisi, mutta vielä kohteliaampaa olisi antaa minun kuntoilla rauhassa hätyyttämisen sijaan.

Jos kuntosalilla ryhtyy kohteliaaksi, saa pian huomata hyppivänsä hyppynarua jossain nurkassa, koska aina on joku toinen, joka tavallasi kokee minua suuremmaksi oikeudeksi päästä juuri sille laitteelle, jossa olen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn itse pienellä uimahallin kuntosalilla, jossa alkulämmittelyksi on varattu 2 kuntopyörää joista toinen on monesti rikki.. Muuta lämmittelylaitetta kuten esimerkiksi soutulaitteita ei ole. Myös muita laitteita siellä on yhdet kappaleet joten pientä jonoa riittää. Pääsääntöisesti kuitenkin on sujunut kohteliaassa ja hyvässä hengessä.

Minulla ei ikinä ole ollut personal traineria ja treenivaatteeni ovat muodittomat cargo shortsit. En silti jaksaisi odottaa lämmittelyvuoroa mikäli joku päättää polkea yli tunnin lukien samalla.

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siellä on noin 80 muuta laitetta, joten miksi ihmeessä kytätä sitä yhtä kuntopyörää?

Olen kuntosalilla kuntoilemassa, en olemassa muille kohtelias ja ystävällinen. Turhan usein porukka luulee, että koska heillä on uusimman muodin mukaiset vermeet ja personal trainer vieressään, niin heillä on käytösoppaiden mukaan minua suurempi oikeus käyttää jotain laitetta. Ei ole.

Vastasin alunperin tähän "Tästä olen samaa mieltä. Jos vielä näkee, että joku selvästi odottaa laitteelle niin voi kysyä, että haluaako toinen "tehdä välissä" sillä aikaa kun itse hengähtää muutaman minuutin." - ja olen edelleen sitä mieltä, että minun ei tarvitse keskeyttää siksi, että joku toinen haluaa laitteelle. Kohteliasta se tietenkin olisi, mutta vielä kohteliaampaa olisi antaa minun kuntoilla rauhassa hätyyttämisen sijaan.

Jos kuntosalilla ryhtyy kohteliaaksi, saa pian huomata hyppivänsä hyppynarua jossain nurkassa, koska aina on joku toinen, joka tavallasi kokee minua suuremmaksi oikeudeksi päästä juuri sille laitteelle, jossa olen.

Vierailija
24/32 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyn itse pienellä uimahallin kuntosalilla, jossa alkulämmittelyksi on varattu 2 kuntopyörää joista toinen on monesti rikki.. Muuta lämmittelylaitetta kuten esimerkiksi soutulaitteita ei ole. Myös muita laitteita siellä on yhdet kappaleet joten pientä jonoa riittää. Pääsääntöisesti kuitenkin on sujunut kohteliaassa ja hyvässä hengessä.

Minulla ei ikinä ole ollut personal traineria ja treenivaatteeni ovat muodittomat cargo shortsit. En silti jaksaisi odottaa lämmittelyvuoroa mikäli joku päättää polkea yli tunnin lukien samalla.

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli siellä käytännössä kukaan ei oikeasti voi kuntoilla täysipainoisesti, koska vieressä on aina muutama hoputtaja? Alkulämmittelyksi muuten käy hyvin vaikka naruhyppely, pieni juoksulenkki tms. eli et sinä siihen paikan ainoaa kuntopyörää tarvitse. Miksi et tee siitä ilmoitusta vastaanottoon vaan mieluummin ilmoitat, että ehjä kuntopyörä on varattu?

Vierailija
25/32 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä sit loukkaannu jos joku vähän naurahtaa sulle.

Mitä alapeukuttamista tossa nyt oli? Tottahan se on et ne kilokaupalla meikkiä naamassa olevat parikymppiset pimut, jotka ottaa selfieitä peilin edessä ja väheksyy ja pilkkaa vähänkin erilaisuutta ja ne haistaa ku hyeenat saaliin jos on vähänkin pullea ja epävarma salilla. Varaudu että päädyt nettiin videolla kaikien naurettavaksi.

En olw kokenut moista. Ehkä käymme erityyppisillä saleilla ...

Vierailija
26/32 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy ensin pt:ntai muun asiansa osaavan ihmisen kanssa laitteet ja niiden käyttö läpi.

Harva osaa ilman neuvoja tehdä liikkeet ja liikeradat oikein. Huonoista opituista tavoista (liikkeistä) on vaikeampi päästä eroon, kuin kerralla opetella liikkeet oikein.

Lähes päivittäin salilla näkee sitä selkä mutkalla hauiksien vääntelyä ja muita "väärin" tehtyjä liikkeitä.

Vierailija
27/32 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Olen kuntosalilla kuntoilemassa, en olemassa muille kohtelias."

Nämä ovat siis toisensa poissulkevia asioita? Mitenkään ei voi pystyä molempiin? Kohtele muita kuten haluaisit itseäsi kohdeltavan.

Vierailija
28/32 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

-selvitä milloin salilla on laiteopastus, ja mene ensimmäisellä kerralla sinne (jos teet liikkeet väärin, saatat tehdä ne väärillä lihaksilla ja pahimmassa tapauksessa rikkoa vaikka selkäsi)

-pue päälle mukavat vaatteet joissa on helppo liikkua ja muava hikoilla (trikoot, shortsit, verkkarit + t-paita/toppi/pitkähihainen urheilupaita

-jalkaan sisäliikuntaan tarkoitetut kengät, tai sellaiset lenkkarit joista ei lähde väriä lattiaan

-mukaan pieni pyyhe ja juomapullo

-alkulämmittely on tärkeä, eli esim juoksumatolla pieni lämpö alkuun

-tee salilla oman kunnon mukaan, älä häpeile tehdä pienillä painoilla

Onnea ja menestystä, toivottavasti sulla on kivaa siellä salilla! :)

Vierailija
29/32 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviä ohjeita tuolla edellä. Ehdottomasti sisälenkkarit jalkaan, ainakin sillä salilla missä itse käyn, on sukkasillaan olo kiellettyä.

Vierailija
30/32 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä vedä veren maku suussa, vaan siten, että kuntoilu on mukavaa eikä pulssi hakkaa kolmeasataa. T: toinen 170cm/82kg :) 

Vierailija
31/32 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 42v 170/82 ja huomenna menen salille yksin, siis ilman kaveria ja tarkoitus olisi ainakin juoksumattoa testata. Mitä lihasryhmiä kannattaa treenata ekalla kerralla? Onko lenkkarit hyvät vai ollaanko sukkasiltaan? T-paita ja verskat ajattelin pukea. Mitä muuta kannattaa ottaa huomioon? Kiitos etukäteen hyvistä ohjeista/vinkeistä. Aika pohjalta lähden liikkeelle, eli peruskuntoa ei voi kauhean hyväksi kehua.

Olen käynyt viimeksi kuntosalilla 90-luvun alussa.

Mun pitäis kans saada itsestäni irti ja lähteä kuntosalille. Oon samoissa mitoissa, mutta pari vuotta vanhempi. Täällä Turussa on yli 40 vuotiaille tarkoitettu kuntosali (Silverplus), sinne menisin, jos olisi aikaa. Haluaisin mennä, mutta en yksin..

Vierailija
32/32 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa sä siirtyisit itse ulos pyöräilemään. Valtava "minä minä" egosi vie 10-12 treenaajalta mahdollisuuden harjoitella. :D

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästä olen samaa mieltä. Jos vielä näkee, että joku selvästi odottaa laitteelle niin voi kysyä, että haluaako toinen "tehdä välissä" sillä aikaa kun itse hengähtää muutaman minuutin.

Jos salilla on henkilömäärään nähden vähän jotain laitetta esimerkiksi kuntopyöriä, niin itsellä alkaa keittää kun näkee jonkun polkijan alkavan lukemaan lehteä samaan aikaan kun hitaan rauhallisesti polkee pyörää monta kymmentä minuuttia. :p

Vierailija kirjoitti:

Et varmaan oo näin hölmö, mutta mulle tää ei olisi ollut itsestäänselvyys ellen ois selvittänyt etukäteen: ei ole tarkoitus, että yksi ihminen vääntää samaa laitetta puol tuntia putkeen. Tee lyhyitä sarjoja ja vapauta laite kun et sitä käytä, älä jää siihen hengaamaan. Esim kuntopyörää 10 min lämmittelyksi riittää. Muita laitteita sitäkin vähemmän.

Minä taas olen sitä mieltä, että saan siellä salilla tehdä juuri niin kuin haluan, kunhan käytän sitä laitetta. maksan saman kuin muutkin, saan siis polkea kuntopyörää vaikka 2 tuntia, jos siltä tuntuu. Ei ole minun asiani varmistaa, että muut saavat sen päivän ohjelmansa tehtyä. Jos haluaa tehdä rauhassa, kannattaa mennä salille aamulla klo 5, silloin ei ole ruuhkaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme yhdeksän