Missä ammatissa tai työssä tienaa alle 30-vuotiaana yli 4000 euroa?
Kommentit (32)
Älkää sit vaan kukaan uskotelko, että AMK insinööri tai tradenomi... Hajonta on todella suurta. Ei ole mitään varmuutta, että saat heti koulutustasi vastaavan työn, ja ettäkö siitä vielä maksettaisiin uskottavaa palkkaa. Se, että jollakin on käynyt munkki, tai on onnistunut työpaikkoja vaihtamalla kilpailuttamaan itsensä, ei merkitse mitään, mikäli halutaan oikeasti vastata apn kysymykseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lääkäri, juristi, diplomi-insinööri, ekonomi.
Juuri näin. Juristin jopa enemmän
Lääkärin lähtöpalkka on alle 4000 e/kk. Päivystyksillä ja yksityisvastaanottoa pitämällä tietysti pääsee paremmille ansioille, mutta työtuntimäärä on silloin iso.
DI-hommissa riippuu alasta, osaamisesta ja tuurista. Perus-DI ei yleensä uran alussa tienaa noin paljon. 3500 on lähempänä keskiarvoa nuorella DI:llä.
Pitkällä kokemuksellakin palkka alkaa hyvin usein kolmosella. Ajat on muuttuneet.
Olen 26-vuotias ohjelmoija ja olen päässyt kokemushistoriani perusteella haastatteluihin, joista olisi tullut 5000€. Myös tutuntutut ovat kuulopuheiden mukaan päässeet suoraan koulunpenkiltä viiden tonnin palkoille, mutta siis tosiaan en ole itse päässyt haastattelua pidemmälle enkä tunne henkilökohtaisesti ketään tuolla palkalla, joten voi olla että se on harvinaista.
Minä aloitin 28-vuotiaana teknisen alan suunnittelupuolella esimiestehtävissä ja palkkani oli 3850e. Eli melko lähellä muttei ihan 4000 tuolloin mennyt rikki.
Kadunlakaisija nyt ainakin. Siivooja, kokooja, nuohooja, puhelinvaihteenhoitaja. Hirveesti kaikkee tarjolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lääkäri, juristi, diplomi-insinööri, ekonomi.
Juuri näin. Juristin jopa enemmän
Juristi menee yli kolmen tuhannen jo opiskeluaikana Lakimiesliiton palkkasuositusten mukaan. En tiedä miten käytännössä.
Luuserin hommat kannattaa aina.