Vaihdoin yliopistosta amkiin opiskelemaan
Yliopistossa (OKL) kaikilla oli MacBookit (itsellänikin). Nyt amkissa olen meidän porukan ainoa mäkkini kanssa. Muilla on jotkut sata vuotta vanhat ruksuttavat Lenovot.
Yliopistolla valtaosa söi kasvisruokaa. Nyt amkissa olen meidän porukan ainoa kasvissyöjä.
Mistä nämä erot johtuu?
Kommentit (42)
Vierailija kirjoitti:
Unohtui vielä...
Yliopistolla käytännössä kaikilla oli lasiset tai teräksiset vesipullot. Amkissa muut juo muovipulloista.
Hämmentää nämä erot.
Käytännössä kaikilla? Joopa joo. Olen opiskellut useassa eri tiedekunnassa (kauppatieteellinen, humanistinen ja teologinen) ja kyllä muovipulloista juovia on minun mielestäni suurin osa opiskelijoista. Harvemmin olen nähnyt lasisia tai teräksisiä vesipulloja. Aikamoisia yleistyksiä taidat nyt tehdä. Ja läppäreitä nyt on ihan laidasta laitaan, samoin ruokailutottumuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska opiskelit yliopistolla humanistihömppää? Meillä oikeiden tieteiden puolella aika harva söi kasvisruokaa ellei ollut pinaattilettuja
Trolli, aikuinen yliopisto-opiskelija ei puhu jostain "humanistihömpästä" saati oikeista tieteistä.
Siinä mielessä oot oikeassa, että en ole enää yliopisto-opiskelija vaan valmistunut. Jos et koskaan törmää noihin juttuihin, saatat itse opiskella humanistihömppää. Muualla siitä puhutaan semiavoimesti ellei sitten ole humanisteja käymässä
Mitäs jos kasvaisit aikuiseksi?
Olen itsekin amkissa ja paljon on kasvissyöjiä ja hienoja läppäreitä ihmisillä.
Oot ap nolo.:D
Tulee myötähäpeä aloittajan puolesta.
Eikö yliopistotutkinto tuottanut töitä? Ei kukaan pakota sua amkissa olemaan, senkus häivyt kukaan ei jää kaipaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Unohtui vielä...
Yliopistolla käytännössä kaikilla oli lasiset tai teräksiset vesipullot. Amkissa muut juo muovipulloista.
Hämmentää nämä erot.
Käytännössä kaikilla? Joopa joo. Olen opiskellut useassa eri tiedekunnassa (kauppatieteellinen, humanistinen ja teologinen) ja kyllä muovipulloista juovia on minun mielestäni suurin osa opiskelijoista. Harvemmin olen nähnyt lasisia tai teräksisiä vesipulloja. Aikamoisia yleistyksiä taidat nyt tehdä. Ja läppäreitä nyt on ihan laidasta laitaan, samoin ruokailutottumuksia.
Minä opiskelen amkissa ja minulla ei ole mitään vesipulloa koskaan mukana. Tarvittaessa juon luokan/vessan hanasta :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samat kokemukset. AMKissa ei todellakaan äly häikäise. Opiskelu on täysin kyseenalaistamatonta pakkosyöttöä. Itseäni on eniten häirinnyt monien opiskelukavereiden haluttomuus ajatella itse mitään. Jotkus oikein ihannoi tylsämielistä raatamista, niin kuin se olisi arvo sinänsä. Itse opiskelen terveysalaa, ja omastakin ryhmästäni aina suuri enemmistö uusii lääkelaskutenttejä uudestaan ja uudestaan, koska ilmeisesti esim. kertotaulu ei ole monilla hallussa. Toki joukossa on välkkyjäkin, heistä useimmat alanvaihtajia.
Osaatko selittää miten MacBook, kasvissyönti ja lasi-/teräspullot liittyy älykkyyteen? Koska mun ainakaan ei ollut tarkoitus haukkua opiskelukavereitani. Ap
Minun huomioillani ei ole mitään tekemistä macBookien tai juomapullojen kanssa. En ole kiinnittänyt mitään huomiota muiden varusteisiin. Ruokavalion olen huomannut yhdessä syödessä. Älyn, tai ehkäpä oikeammin älyllisyyden, vähyys verrattuna yliopistoon on todellakin huomattava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska opiskelit yliopistolla humanistihömppää? Meillä oikeiden tieteiden puolella aika harva söi kasvisruokaa ellei ollut pinaattilettuja
Trolli, aikuinen yliopisto-opiskelija ei puhu jostain "humanistihömpästä" saati oikeista tieteistä.
Kyllä puhuu ja hyvästä syystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä puhuu ja hyvästä syystä.
Ei puhu, ja jos puhuukin niin huono itsetunto ole hyvä syy.
Vähän kuin pissikset ja tavikset. Toisia kiinnostaa muiden mielipiteet, toisia oma mukavuus.
Itse olen AMK:ssa huomannut, että moni polttaa tupakkaa. Yliopistossa opiskellesani en tuntenut yhtäkään tupakoitsijaa, nyt heitä on ympärillä vaikka kuinka monta. Tauoilla nämä menevät tupakalle. Yliopistossa kaikki menivät kahville.
Miten niin vaihdoit? Ei yliopistosta vaihdeta AMK:n puolelle, opinto-oikeutta ei siirretä noin vain.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen AMK:ssa huomannut, että moni polttaa tupakkaa. Yliopistossa opiskellesani en tuntenut yhtäkään tupakoitsijaa, nyt heitä on ympärillä vaikka kuinka monta. Tauoilla nämä menevät tupakalle. Yliopistossa kaikki menivät kahville.
Tämäkin muuten!
Vähän näyttää menevän ihmisillä tunteisiin tämä. Ei omat huomioni tietenkään ole mitään absoluuttisia totuuksia siitä miten on kaikissa amkeissa ja yliopistoissa. Aika pienet otokset kuitenkin minulla suhteessa kaikkiin korkeakouluopiskelijoihin Suomessa. Ap
Ps. Älkää ottako niin tosissanne.
Vierailija kirjoitti:
Miten niin vaihdoit? Ei yliopistosta vaihdeta AMK:n puolelle, opinto-oikeutta ei siirretä noin vain.
No, hain uuden opiskelupaikan yhteishaussa. Ap
Daa, jos rahat menee merkkituotteisiin niin sitä ei riitä kunnon ruokaan.
Vierailija kirjoitti:
Vähän kuin pissikset ja tavikset. Toisia kiinnostaa muiden mielipiteet, toisia oma mukavuus.
Kummat on kumpia?
Vierailija kirjoitti:
Johtuisikohan siitä, että AMK:ssa on paljon myös ammattikoulutaustaisia, joita ei yliopistosta juuri löydy? Tupakointi on tilastojen ja tutkimusten mukaan amislaisilla huomattavasti yleisempää kuin lukiolaisilla.
Samoin yksi iso ero AMKin ja yliopiston välillä on sairauksien määrä. AMKissa opiskelijakavereilla on vaikka minkälaista kroonista sairautta, kun taas yliopistossa en tuntenut ketään, jolla olisi ollut pitkäaikaissairauksia. Ja puhun nyt ihan nuorista ihmisistä. Löytyy diabetesta, reumaa, jotain ihmeellisiä perinnöllisiä geenimutaatioita.
Ja sitten vielä yksi havainto: yliopisto-opiskelijat ovat keskimäärin ainakin 10 senttiä pidempiä kuin amk-opiskelijat.
Käypä AMK:ssa taidepuolella niin lupaan ettet muuta löydäkään kun vegaaneja omppufaneja jotka pyöräilee joka paikkaan ja juo erikoisteetä lasipullosta 👍🏻
Osaatko selittää miten MacBook, kasvissyönti ja lasi-/teräspullot liittyy älykkyyteen? Koska mun ainakaan ei ollut tarkoitus haukkua opiskelukavereitani. Ap