Kuinka kertoa asiakkaille ettei tiedä tai osaa auttaa?
Olen paikassa, jossa hoidan vain omia asioitani enkä pysty mitenkään vastaamaan kysymyksiin, joita asiakkaat usein kysyvät. Paikalla on osaavia, joiden luokse ohjaan asiakkaat, mutta ei läheskään aina. Asiakkaat joutuvat sitten odottamaan, jos en osaa ihan lennosta keksiä ratkaisua asiaan. Ja onhan se asiakkaan näkökulmasta outoa että joudun sanomaan työntekijänä että en tiedä. Mutta sellainen meillä on systeemi että kaikki eivät tiedä kaikkea, enkä voi opetella niin isoa kokonaisuutta oman työni ohessa, ku en niitä hommia tee.
Kommentit (4)
"valitettavasti en tiedä tästä asiasta, odotatteko pienen hetken kun kutsun toisen myyjän paikalle".
Näin vastaan itse jos joku kysyy minulta muun kuin oman alueeni tuotteista.
Tylsästi järjestetty informointi.
Jos asiakkaana en tiedä jotain, kysyn ekalta ao. instanssin työntekijältä joka on näkyvissä tai johon saan jonkinlaisen kontaktin. Vaikka hän ei tietäisi kysymääni asiaan vastauksia, arvostaisin sitä että hän ohjaisi minut sellaiseen kontaktiin, jossa voisin vastauksen saada.
Itse vastaavissa tilanteissa vastaan että valitettavasti minä en osaa vastata kysymykseesi/ hoida juuri näitä asioita, mutta ota yhteyttä siihen ja siihen, silloin ja silloin. Toivottavasti saat apua.
Sano ettet tiedä tai osaa auttaa. Ei siihen ole muuta tapaa ellet tosiaan opettele niitä kysyttyjä asioita.
Jos et osaa tai voi auttaa, niin kerrot keneltä tai mistä apua saa.