Kertokaa saako tästä asiasta taottua miehelle järkeä vai onko turha toivo?
Miehellä on kesäloma nyt käynnissä, mutta koska minulla taas alkoi uusi työ, mies "vaan lomailee" kotona. Oon nyt toista viikkoa katsellut kun joka ilta mies alkaa siinä 22 aikoihin juomaan energiajuomia ja kuulemman haluaa valvoa pitkään koska on oma loma ja hän saa tehdä lomalla mitä lystää.
Muuten en niin välittäisi asiasta, tehköön mitä tykkää, mutta itse menen yhdeksäksi töihin ja talossa on koira joka haluaa että kun joku on hereillä niin kaikki on hereillä ja haukkuu, nuolee ja pomppii päällä ja varmistaa että kaikki nousee ylös. Normi arkena siis ihan ok juttu, mutta nyt mies on kironnut koiran syvimpään helvettiin kun ei saa nukutuksi aamulla (kuulemman on tullut nukkumaan 5 aikaaan aamuyöstä).
Silti sama kaava on toistunut jo yli viikon, eli mies pitää itseään kahvilla ja energiajuomilla hereillä väkisin että saa valvoa ja sama aikainen aamuherätys nyppii ja kärsii koiran takia univajeesta, vaikka lomalla piti saada ladata akkuja.
Olen sanonut ettei pitäisi itseään väkisin hereillä niin saisi riittävästi unta, mutta ei mies usko. Voinko tehdä mitään? Univajeen takia ei häntä mikään nappaa ja on ärtynyt. Pitääkö mun kestää tätä vielä 2 viikkoa kun sillä on lomaa?
Teillä on huonosti koulutettu koira, eikä mies ota itsestään vastuuta eikä kunnioita sinua. Onneksi olkoon.