Masislääkkeen lopetus
Onko muilla "käyttäjillä" kokemusta monen vuoden (7v) lopettamisesta? Epätoivon hetket puskee aika ajoin kun mieli harhailee ja vainoharhat iskee tiskiin oikeen urakalla. Mikä on totta ja mikä ei... Aika hyvin kotiin eristää kun kaikkialla on pelkoja aiheuttavii juttuja ja kotonakaan ei kyl oo hyvä.. kuulema fyysiset epämukavuudet enempi yleistä, niin sitä kysynki et onks muilla tätä kummallisuutta nimen omaan päässä ?
Kommentit (35)
Vierailija kirjoitti:
Miksi kommenttini poistettiin?
Oho päivitin sivun ja nyt se näkyy.
Tsemppiä. Muista että tuo on ohimenevä vaihe ja mikäli alkaa itsetuhoisia ajatuksia tulemaan, muista että ne johtuu lääkkeestä. Hae tarvittaessa apua ja rahoittavia pahimpiin ahdistus oireisiin.
Itse kärvistellyt irti myös n. vuosi sitten ja voin kertoa, että oli yksi parhaimmista päätöksistä mitä olen tehnyt.
Lääkärithän väittävät että mielialalääkkeistä ei vieroituksia tule, mutta kokemuksella sanon, että aiheuttavat pahemmat vieroitusoireet kuin ns. "bilehuumeet".
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa lopettaa myös insuliini. Nyt ihan oikeesti ihmiset...
Kannattaisi ottaa selvää asioista ennen tuollaisten typerien kommenttien antoa.
Masennuslääkkeistä on hyötyä ehkä 1/10. Suurimmalle osalle aiheuttaa enemmän haittaa kuin hyötyä.
Insuliini taas on elin tärkeä.
Vierailija kirjoitti:
Tsemppiä. Muista että tuo on ohimenevä vaihe ja mikäli alkaa itsetuhoisia ajatuksia tulemaan, muista että ne johtuu lääkkeestä. Hae tarvittaessa apua ja rahoittavia pahimpiin ahdistus oireisiin.
Itse kärvistellyt irti myös n. vuosi sitten ja voin kertoa, että oli yksi parhaimmista päätöksistä mitä olen tehnyt.
Lääkärithän väittävät että mielialalääkkeistä ei vieroituksia tule, mutta kokemuksella sanon, että aiheuttavat pahemmat vieroitusoireet kuin ns. "bilehuumeet".
Ei rauhoittavia noin vain "haeta"
Kaverilla oli kuukauden verran joko perheenjäsenet tai ystävät miltei jatkuvasti läsnä ja saapusalla ihan yöaikaankin, koska hänelle lopetus oli niin rankkaa, että vainoharhat ja itsetuhon uhka oli niin korkealla. Helpotti kuitenkin, kun jaksoi vaan kitkutella, vaikka olisi kuinka tehnyt mieli jatkaa lääkettä että ahdistus loppuisi. Nyt on todella tyytyväinen, että kesti sen ajan ja että ystävät jaksoi olla tukena, ja ihan täysijärkinen. Hänellä siis oli monta vuotta ollut korkealla annostuksella masennuslääkitys, jonka sitten itse päätti lopettaa seinään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Masennuslääkkeistä on hyötyä ehkä 1/10. Suurimmalle osalle aiheuttaa enemmän haittaa kuin hyötyä.
mistä keksit tuon, että ne aiheuttaa suurimmalle osalle enemmän haittaa kuin hyötyä?
Lopeta mahdollisimman hitaasti vähän kerrassaan, jos lopetuksella ei ole kiirettä. Minä en käyttänyt kokonaisuudessaan kuin vuoden verran ja lopetukseen meni 4 kuukautta. Kun olet käyttänyt noinkin pitkään, niin lopetukseen voisi varata vuoden tai kaksi.
Vierailija kirjoitti:
Ei bilehuumeista niitä pahimpia vieroitusoireita tule näistä laittomista. Hitaat on se pahin vieroitusoireiden aiheuttaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lääkärithän väittävät että mielialalääkkeistä ei vieroituksia tule, mutta kokemuksella sanon, että aiheuttavat pahemmat vieroitusoireet kuin ns. "bilehuumeet".Ei rauhoittavia noin vain "haeta"
Eiköhän fiksu lääkäri niitä ahdistukseen myönnä, mikäli ei edes kotoa ulos pääse.
Eihän ne jatkuvaan käyttöön ole.
Mulla on nyt menossa SSRI-lääkkeen alasajo. Tällä hetkellä annos on neljännes maksimiannoksestani. Ensimmäiset vähennykset aiheuttivat voimakasta pahoinvointia ja kiertohuimausta. Mieliala on ok, edellinen lopetusyritys päättyi, kun vain itkin. Nyt on levottomuutta ja hetkittäisiä paniikkituntemuksia tyyliin "maailmanloppu tulee just ja olen ihan yksin". Vähän pelottaa, kun noin viikon päästä lopetan lääkkeen kokonaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lääkärithän väittävät että mielialalääkkeistä ei vieroituksia tule, mutta kokemuksella sanon, että aiheuttavat pahemmat vieroitusoireet kuin ns. "bilehuumeet".Ei rauhoittavia noin vain "haeta"
Eiköhän fiksu lääkäri niitä ahdistukseen myönnä, mikäli ei edes kotoa ulos pääse.
Eihän ne jatkuvaan käyttöön ole.
Ei niitä määrätä, koska pelätään riippuvuutta. Ensin pitää kokeilla antipsykootteja. Ei tässä maailmassa kannata olettaa asioita käyttämällä tervettä järkeä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, sarkasmi on vaikea laji.
Puhutteko ihan kokemuksesta? Ei mulla ole ollut mitään ongelmia saada rauhoittavia tarvittaessa käytettäväksi jos syy on hyvä. Eri asia jotkut aineiden käyttäjät..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Insuliini taas on elin tärkeä.mistä keksit tuon, että ne aiheuttaa suurimmalle osalle enemmän haittaa kuin hyötyä?
Keskustelemalla muiden kanssa kokemuksista, lukemalla artikkeleita ja katsomalla aiheesta tehtyjä dokkareita. Moni myös päätyy itsemurhaan, koska lääkärit eivät tarpeeksi korosta näiden lääkkeiden lisäävän itsetuhoisia ajatuksia. Pilleri naamaan ja asia on sillä hoidettu.
Tsemppiä paljon! Ikävää, että olet joutunut "seinään " lopettamaan. Itse olen kokeillut viimeisen 15v. ajan noin kymmentä eri lääkettä ja kombinaatioita. Kaikista niistä tulee "lopeusoireeet"", "vieroitusoireeet", mutta isot lääkeyhtiöt luonnollisestikin kiistävät tämän. En ole lainkaan foliohattu-tyypppi. Päinvastoin.
Se mitä sanon/kirjoitan on luonnollisestikin ainoastaan ja vain minun subjektiivinen näkemys asiaan.
Mutta asiaan: ssri ( eimerkkinä vain - viittaan ylempään ) - lääkkeiden lopettaminen ns. seinään johti oksenteluun, ripulointiin, vapinaan, hikoiluun,70 tunnin valvomattomuuteen ( esimerkkitapauksena Optipar ) etc.
Toivottavasti Sinä pääset helpommalla.
Mä lopetin usean kuukauden sisään.
Mulla oli sellaiset kapselit, joissa oli pieniä rakeita sisällä. Joka viikko jätin pari raetta pois. (Näin ei kuulemma saisi tehdä, koska lääkeaine ei ole tasaisesti sitoutunut kaikkiin osiin tms.)
Lopulta söin vain sen yhden rakeen, joten lopettaminen ei tuntunut missään, kun en syönyt ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Puhutteko ihan kokemuksesta? Ei mulla ole ollut mitään ongelmia saada rauhoittavia tarvittaessa käytettäväksi jos syy on hyvä. Eri asia jotkut aineiden käyttäjät..
Riippunee lääkäristä ja potilaan tilanteesta. Aikoinaan en saanut reseptiä en sitten millään, vuosia myöhemmin eri syystä ihan melkeinpä vain kysymällä. Syynä saattanut olla aikoinaan papereissa merkintä itsetuhoisuudesta, mutta ei sitä silloin sanottu enkä itse ymmärtänyt. Koin vain kidutuksena ja kiusantekona.