Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kysymys kampaajalle tai hiuksista tietäville

Vierailija
28.08.2017 |

Mulla on vaalennetut ja raidoitetut hiukset. Haluaisin niistä ruskeat. Jos laitan esim kc chocolate ruskeille hiuksille tarkoitetun naamion mun hiuksiin, tuleeko niistä ruskeat vai tarttuuko väri yhtään? Kyseessähän ei ole hiusväri vaan naamio. Olisi kiva jos joku osaisi auttaa.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluat hiuksista ruskeat, värjää ne ruskeaksi.

Ruskeaa väriä tukeva ja korostava naamio, joka on tarkoitettu ruskeille hiuksille, on nimeenomaan sitä.

Vierailija
2/7 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarttuu kyllä. Haalistuu melko nopeasti ellei laita sitä color maskia välillä uusiksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos haluat hiuksista ruskeat, värjää ne ruskeaksi.

Ruskeaa väriä tukeva ja korostava naamio, joka on tarkoitettu ruskeille hiuksille, on nimeenomaan sitä.

Ei tätä reuhkaa uskalla enää värjätä minkään näköiseksi. On meinaan niin kuiva. Vaalentaminen kyllä pilaa hiukset tosi tehokkaasti.

Vierailija
4/7 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla Ap tehty värinpoisto hiuksiisi?

Jos on, niin kaikkien värien/sävyjen/naamioiden yms. tarttuminen hiuksiin voi olla vähän niin ja näin, kun pigmentti on varta vasten poistettu hiuksista.

Mulla kävi joskus nuorena niin, ettei mikään kestovärikään lopulta enää tarttunut, kun hiuksissani oli niin vahva värinpoistokäsittely.

Joku kampaaja selitti, että hiukset piti ensin pigmentoida uudestaan ja vasta sitten laitta väri päälle. No hän pigmentoi ne sitten (mitä se sitten ikinä tarkoittikaan), mutta ei niissä hiuksissa mikään väri senkään jälkeen pysynyt viikkoa kauempaa.

Tosi jees, koska hiukseni olivat vaalennuksen jäljiltä vaaleanpunaisen oranssit.

Päädyin sitten värjämään itse jokaisen shampoo-pesun yhteydessä hiukset uudestaan ainakin puolen vuoden ajan. Vasta sitten alkoi tummempi väri pysymään.

Vierailija
5/7 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sulla Ap tehty värinpoisto hiuksiisi?

Jos on, niin kaikkien värien/sävyjen/naamioiden yms. tarttuminen hiuksiin voi olla vähän niin ja näin, kun pigmentti on varta vasten poistettu hiuksista.

Mulla kävi joskus nuorena niin, ettei mikään kestovärikään lopulta enää tarttunut, kun hiuksissani oli niin vahva värinpoistokäsittely.

Joku kampaaja selitti, että hiukset piti ensin pigmentoida uudestaan ja vasta sitten laitta väri päälle. No hän pigmentoi ne sitten (mitä se sitten ikinä tarkoittikaan), mutta ei niissä hiuksissa mikään väri senkään jälkeen pysynyt viikkoa kauempaa.

Tosi jees, koska hiukseni olivat vaalennuksen jäljiltä vaaleanpunaisen oranssit.

Päädyin sitten värjämään itse jokaisen shampoo-pesun yhteydessä hiukset uudestaan ainakin puolen vuoden ajan. Vasta sitten alkoi tummempi väri pysymään.

Mulle ei ole koskaan tehty värinpoistoa, koska oma värini on tummanruskea. Tukkaa on vain vaalennettu vaalennusvärillä ja sittemmin raidoittamalla. Haluaisin oman värin takaisin, mutta en tiedä miten tämä huokoinen pehko saataisiin siihen suuntaan. Ap

Vierailija
6/7 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuivuuteen auttaa kookosöljy. Sitä voi myös laittaa naamion ennen värjäystä. Suojaa ja kosteuttaa hiusta, kun väri pamauttaa hiussuomut auki. Ei huononna värjäystehoa.

Parhaiten tietty auttaa, että hoidat sen nyt sellaiseen väriin ja malliin, ettei tarvi värjätä kovin usein/ollenkaan.

Esimerkiksi itselläni on tummanvaaleat (suomalaiset hiirenharmaat siis auringon vaalennustehon puuttuessa, lapsena ihan blondi) hiukset luonnostaan. Viimeksi laitoin vaalean värin viime joulolomalla, silloinkin en juurista asti, vaan suunnilleen balayage-tyylillä. Ylempää raitaa, joka ei erotu selkeästi hiukset kasvaessa, latvat kokonaan vaaleat. Vaalea väri on lähellä omaani, periaatteessa sama väri (lämpö jne), mutta vaaleampi sävy.

Joulusta asti olen käyttänyt vain vaalentavaa suihketta tyviin suunnilleen kerran kuussa. Laitan sitä tyviin parina iltana peräkkäin/viikon sisään, kunnes tyvi ei enää erotu (ehkä aavistuksen tummempi kuin alla olevat edelliset tyvet). Näin näytän todella luonnolliselta blondilta, kuin auringon vaalentamalta. Tyvet ovat samanväriset tai vain astetta vaaleammat kuin kulmat, mutta hiukset vaalenevat pikkuhiljaa kohti vaaleita latvoja. Mitään kohtaa hiuksista ei tarvi vaalentaa kuin kertaalleen, joten ovat aika terveet. (Latvat tietty eläneet muutamat edellisetkin värjäykset, ehkä 3krt vuodessa ennen kuin vaihdoin tähän tyvisuihkesysteemiin.)

En tiedä, myydäänkö tätä suihkutta Suomessa, nimi Dessange Paris Spray Soleil Eclaircissant. Suomessa käytin joskus geeliä, toimi yhtä hyvin. Olisko ollut L'Oreal?

Pari viikkoa olen käyttänyt nyt saman sarjan vaalentavaa shampoota (koko hiuksiin, tasoittamaan väriä/sävyä) kerran viikossa, yhdessä hopeashampoon kanssa (kirkastamaan keltaisuutta).

Vierailija
7/7 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarttuu. Lämpimähkön ruskeaa jälkeä tekee tuo Chocolate. Ja KC tarttuu voimakkaammin ja pidemmäksi aikaa kuin esim. Biozellin vastaava.