Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suuri alkoholinkäyttö-ketju

Vierailija
28.08.2017 |

Paljonko menee annoksia viikossa/kuussa/vuodessa?

Kiista kaverin kanssa, molemmat väittää olevansa kohtuukäyttäjiä.

Itse:
0-1 annosta viikossa
0-3 annosta kuussa
3-7 annosta vuodessa

Eli saatan joskus ottaa pari 2cl viskiä tai yhden lonkeron, usein kuukausiakin kokonaan ilman.

Koska ei tee mieli, siitä tulee huono-olo jos juo yli 3 annosta ja ennenkaikkea miksi maksaa enemmän pahan makuisesta juomasta, kun mehu/limu on parempaa? Tuskin kukaan maun takia juo?

Kaveri:
10-18 annosta viikko
36-64 annosta kuukausi
350-600 annosta vuosi

Eli juo joka perjantai kännit, sikspäkki tai pari. + Viikolla "ruan kanssa pullo viiniä"

Kokee itsensä kohtuukäytäjäksi, koska "kaikkihan juo viikonloppuna" ja "no se viini kuuluu ruokaan".

Joopa joo, itse olen kyllä kohtuukäyttäjä ja kaveri selvä alkoholisti, koska ei voi olla ilmankaan oikeasti.

Mielestäni max 1x kuussa kevyt känni on se raja, jonka jälkeen alkaa olemaan usein käyttävä/ongelmakäyttäjä.

Mites muilla, kuinka saada kaveri uskomaan että juo liikaa? Ois kiva tehdä lauantaisin muutakin sen kanssa kuin parannella hänen krapulaa.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverisi on kohtuukäyttäjä, sinä olet jehovantodistaja.

Vierailija
2/9 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttävän väärin kirjoitettu otsikko.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.kohtuullisesti.fi/kohtuukayton-rajat/paljonko-on-liikaa/

Naisilla 16, miehillä 24 annosta viikossa liikaa.

Itse olen mies, kaveri nainen.

Jos nuo on jo liikaa, niin kohtuukäyttö olisi mielestäni noin 1/3 noista, eli naisilla ~6 annosta ja miehillä ~8 annosta viikossa. Mikä sekin aiheuttaa jo vahinkoa kehossa/aivoissa.

Eikö kohtuukäyttö ole siis sellainen raja, jolloin ei aiheuta itselleen&muille vahinkoa?

Eli noin yksi annos kerrallaan, koska tällöin lain mukaan on vielä kykenevä ajamaan autoa.

Vaikka toki yksikin annos on jo haitallista.

Vierailija
4/9 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ärsyttävän väärin kirjoitettu otsikko.

Se onkin ns. Click-bait, että saisin keskustelua aikaan.

Oletkos tälläkin hetkellä huppelissa, kun noin pienestä suutut/raivostuit?

Vierailija
5/9 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen absolutisti, ollut kohta 10 vuotta. Pidän alkoholinkäyttöä ensinnäkin täysin turhana, toiseksi hyvin epäterveellisenä. En viettäisi paljon aikaa sellaisten ihmisten kanssa, joiden mielestä alkoholinkäyttö kuuluu jokapäiväiseen elämään, saati että juo kännejä säännöllisesti.

Vierailija
6/9 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustelu alkoholinkäytöstä näköjään tarkoittaa itsensä ja oman raittiuden kehumista ja muiden moittimista alkoholisteiksi. ;)

Vierailija
7/9 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juon joka päivä muutaman siiderin ja viikonloppuisin on kavereiden kanssa ulkona.

Tavoitteena on absolutismi, mutta juon yleiseen vitutukseen. Ja oon lapseton sinkkunainen.

Vierailija
8/9 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaverisi on kohtuukäyttäjä, sinä olet jehovantodistaja.

Tämä :D

Vierailija
9/9 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ennenkaikkea miksi maksaa enemmän pahan makuisesta juomasta, kun mehu/limu on parempaa? Tuskin kukaan maun takia juo?

Minä juon nimenomaan maun vuoksi. Ei mehu eikä varsinkaan limsa korvaa hyvää viiniä ruuan kanssa. Toki ilmankin voi olla, mutta se maku ym. on nimenomaan syy, miksi juon esim. viiniä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi seitsemän