Ketkä käyttävät yksityisiä terveyspalveluita?
Ketkä siis pääsääntöisesti asiassa kuin asiassa valitsevat lähtökohtaisesti aina yksityisen? Eikö se ole älyttömän kallista?
Kommentit (17)
Monet käyvät työterveyden kautta, toisilla taas vakuutus korvaa. Minä käyn siksi, että kunnallinen terveysasemani toimii huonosti, aikaa saa aina odottaa viikkotolkulla. En minä semmoista jaksa, haluan saada asiat kuntoon nopeasti. Joudun kyllä siitä sitten maksamaan.
Vanhukset. Kun minä soitan terveyskeskukseen, saan ajan 3 vko sisälle. Kun äitini 72v soittaa, hänelle sanotaan ei-oota, vaikka molemmat samanlaista vaivaa valittaisimme.
Olen käyttänyt enimmäkseen yksityisiä, jopa työttömänä ollessanikin. Esim. unettomuus luokitellaan kiireettömäksi mutta kyllä siinä aika nopeasti menee huonoon kuntoon jos ei nuku ollenkaan. Pahimmillaan on mennyt 100 euroa/käynti ja saanut vielä lääkärin vittuilut päälle.
Neljäkymppiä per käynti, ajan saa vaikka samalle päivälle, reseptit kainaloon ja TERVEEKSI.
Terkkarissa ajan saa muutaman viikon päähän, kokeita ei oteta ja katellaan katellaan...
Käyn erikoislääkärillä yksityisellä. Esim. gynekologi, ihotautilääkäri ja kun on päästävä esim.samana päivänä lääkäriin. Muistaakseni maksoi jotain 60 euroa Mehiläinen Helsinki. Olen eläkeläinen
Käytän lastani aina. Vakuutus kattaa lääkkeistä lähtien.
Mä keski-ikäinen nainen käyn yksityisellä jos tarvetta on. Työnantaja maksaa peruslääkärikäynnit plus yksi erikoislääkäri, jonka käytän gyneen.
Lapsilla on vakuutukset, joten yksityisellä myös he käyvät.
Käytän lastani aina. Vakuutus kattaa lääkkeistä lähtien.
Suurin ryhmä on varmaan me työssäkäyvät, joilla on yksityinen työterveyshuolto.
Työpaikan piikkiin, kun on laajennettu työterveyshuolto. Sisältää hammaslääkärin.
Mehiläistä käytämme sekä minä että lapset. Helppoa ja nopeaa. Vakuutus korvaa.
Vakuutus ja työterveys maksaa. Lisäksi vanhemmat maksaa tarvittaessa.
Vierailija kirjoitti:
Työpaikan piikkiin, kun on laajennettu työterveyshuolto. Sisältää hammaslääkärin.
Mä tuun samaan paikkaan töihin :DD
Ap, nykyisin tavalliset ihmiset. Osa ei saa aikaa julkiselle, osa haluaa nopean diagnoosin ja hoidon. Käytämme miehen kanssa. Vakituinen lääkäri, monen vuoden ajalta. Varaan ajan netistä, milloin itselle sopii. Pääsen asiantuntijan luo, ilman jonotusta. Tk:ssa olen käynyt 80-luvulla.
Meidän perhe käyttää yksityistä, mulla ja miehellä on kattava työterveyshuolto ja lapsille on vakuutukset.
Minä, kolmekymppinen nainen. Duuni maksaa, niin miksen kävisi. Yleisellä olen käynyt viimeksi lapsena/nuorena.