Milloin alatte pitämään lämpimämpää "välikausitakkia"?
Siis esimerkiksi sellaista kevyesti topattua. Ootatteko nollakeliä?
Kommentit (14)
Sitten kun koen tarvitseni. Mikä kysymys tuo on olevinaan? Odotitko päivämäärää vai lämpötilaa vastaukseksi?
Mulla oli viikonlopun mökillä päällä untuvatakki ja silti palelin:)
Oon nyt pitänyt,kun on ollut vain 10 tai vähän allekin.
Eilen näin jonkun muijan toppatakki päällä ja +8astetta lämmintä.
Mulla ei oikeastaan oo välikausitakkia. Nyt on kevät-syystakkina puuvillainen vuorellinen pitkä takki, kylmemmällä ilmalla ja ulkoillessa käytän vettä hylkivää tuulitakkia, joka on tosi lämmin ainakin vähän liikkuessa. Talveksi sitten villakangastakki.
Vierailija kirjoitti:
Eilen näin jonkun muijan toppatakki päällä ja +8astetta lämmintä.
Nojoo, mulla oli neule ja toppaliivi. Ei yhtään liikaa etelä-suomessa kolmen jälkeen yöllä kun lähdin aamuvuoroon. +4 ja kylmänkostea sumy peitti tienoot. Iltapäivällä vedin myös niskaan kun ei viitsinyt kädessä roikuttaa eikä saa hihojen puuttuessa solmittua vyötärölle. Sori siitä.
Mulla on käytössä trenssi hameiden ja mekkojen kanssa ja kevytuntuvatakki farkkujen kanssa tällähetkellä.
Kesällä ilman takkia tai kuoritakilla.
Vesisateessa kuoritakilla.
Villakangastakki pikkupakkasella ja ulkoiluun toppa tai villapaita sen kuoritakin alle.
Lisänä on pitkähkö yksvärinen softshell jos syksyllä/keväällä tarvii siistimpää kuin kuoritakki.
Yksi parhaimpia ostoksia ikinä on ollut merinovillainen huppari. Sopii takiksi, toimistoon, ympäri vuoden, lämmittää kesäiltoina ja talvipakkasilla.
Mitään kevyesti topattua en omista.
En käytä toppatakkeja missään olosuhteissa.
Ei mulla ole mitään välikausitakkeja =)
Kyllähän porukka käytti heinäkuussakin niitä kammottavia kevyttoppatakkeja, ihan järkkyjä.
Pari viikkoa sitten aloin pitää koiralenkeillä. Ei puhettakaan että pärjäisi kesävaatteilla... :(
Vielä ei ihan olla talvitakkivaiheessa, mutta lähellä niitä.
Mahdollisimman myöhään. En halua totuttaa itseäni liian aikaisin lämpimään pukeutumiseen tai olen ongelmissa talvella kun mittari näyttää -34. T paita ja huppari riittää pitkälle.
En ole vielä pitänyt takkia. Takkeja on joka lähtöön, siitä se ei johu. Olen tarjennut hyvin ilman. Jaa, no sadetakkia olen pitänyt.
Ei mulla ole kuin talvitakki. Syksyllä ja keväällä pidän hupparia