V***ttaa järjestää työpaikan "TYKY"-päivää
Toimenkuvaani kuuluu monien muidenkin asioiden yleinen "järkkäily", joten tuokin on ollut lähinnä minun hommaani ja mielelläni sen sinänsä teen.
Mutta en enää jaksa kun koko touhu pyörii vaan viinan ympärillä. Esim. viime vuonna mentiin katsomaan stand up -keikkaa ja siitä sitten syömään. Osa porukasta oli täysin naamat jo klo 18 kun keikka alkoi aloitettuaan dokaamisen jo iltapäivällä. Toissa vuonna oltiin urheiluopistolla ja olin - jengin toivomuksesta - varannut golfopastusta. Sama juttu, tietyt tyypit vetäneet lärvit jo matkalla ja golftunnille tultiin pussikaljojen kanssa.
Tykkään itsekin käyttää alkoholia joskus reippaastikin ja musta se on ihan ok, että vedetään ne lärvit jos se se pointti on, mutta sen voisi tehdä vaikka myöhemmin illalla - en jaksa enää katsella ördäystä julkisilla paikoilla.
Tänä vuonna ajattelin vuokrata saunatilat, hommata sinne kunnon satsin alkoholia, jättää pizzataksin numeron jos jollain sattuu syöminen ylipäänsä käymään mielessa ja jättää porukan sinne keskenään (ja siivoamaan itse jälkensä).
Ja juu, neli-, viisikymppisiä ollaan ja molempaa sukupuolta.
Kommentit (11)
Kyllä minäkin vetäisin lärvät jos pitää johonkin työporukan höpöhöpö päivään osallistua. En ymmärrä miksi tuollaisia järjestetään?
Juu, on yritetty. Kuten totesin, niin sinne golfopastukseen tultiin kunnon plekseissä - samoin muutama vuosi sitten laskettelemaan. Keilausreissut, frisbeegolfit yms. on kokeiltu samalla tuloksella.
Ja kenenkään ei ole ollut pakko osallistua, osa porukasta jättää ko. päivät suosiolla väliin.
//ap
Eikö olisi parempi jättää järjestämättä jos tuollaista käytös on?
En ymmärrä miksi noita edes järjestetään. Työ on työtä eikä työntekijöiden tarvitse olla keskenään kavereita vaan hommat hoidetaan asiallisesti. Ystävystyä voi jos siltä tuntuu mutta nuo tykyt ovat yleensä vain hyvin kiusallisia.
Minua hävettäisi olla ap:n työpaikassa töissä, onneksi olen vaan työtön.....
Vierailija kirjoitti:
Eikö olisi parempi jättää järjestämättä jos tuollaista käytös on?
Samaa olen miettinyt minäkin... Nämä riekkujaiset kuitenkin jonkun "oheisohjelman" varjolla järjestetään joka vuosi, koska pomo on niin munaton ettei osaa sanoa "ei" osalle porukkaa.
//ap
Voisiko järjestää heti työpäivän päätteeksi, etteivät ehdi juomaan sitä ennen? Vai aloittavatko juomisen jo työajalla? Luulisi, että jos kuudelta alkaa toiminta ei siihen pitkää aikaa jää vedellä pohjia, jos neljäänkin ollaan töissä.
Vierailija kirjoitti:
Voisiko järjestää heti työpäivän päätteeksi, etteivät ehdi juomaan sitä ennen? Vai aloittavatko juomisen jo työajalla? Luulisi, että jos kuudelta alkaa toiminta ei siihen pitkää aikaa jää vedellä pohjia, jos neljäänkin ollaan töissä.
Onko sulla mitään käsitystä kuinka nopeasti voi vetää ns. pikakännin? Työ on työtä ja kaikki diipadaapa töiden lisäksi ei kiinosta paskan vertaa. Yhdessä firmassa järjestettiin joku mikälie päivä jossa ei saanut alkoholia. Siihen osallistui vain sen päivän järjestäjä. Yrityksessä oli noin 40 ihmistä töissä.
Paikan pomo kysyi minkälainen päivä sitten kiinostaisi? Yleisin vastaus oli vapaapäivä.
Olisipa tuollaisia tykypäiviä. Aina vaan liikuntaa ja syömistä. Ja vielä keskellä viikkoa.
Meillä ei edes saa mitään alkoa ottaa, koska on työpäivän aikana nuo tapahtumat. Itse joskus ollut myös järjestämässä noita ja meillä taas suurin ongelma oli jälkikäteen valitus: ihan tyhmät ohjelmat/pahaa ruokaa/kesti liian pitkään (työaika päättyi minimissä klo 15)/ei taas oltu huomioitu sitä, tätä ja tuota. Tämä valittajasakki ei kyllä itse ollut valmis laittamaan rikkaa ristiin ja monesti valitus alkoi jo tapahtumassa eli pilasi sitten tyytyväistenkin mielialaa. Minusta nuo on mukavia tapahtumia ja kiva, että ta niitä tukee ja että joku jaksaa järjestää, kun ei se niin helppoa ole kuin nämä valivali-tyypit luulee. Ja tosiaan se osallistuminen ei ole pakollista, vaan voi jäädä niitä normitöitään tekemään, kun muut pitävät palkallista hauskaa. Tsemppiä ap:lle 😊
Meillä tykypäivä on työajalla ja alkoholia saa nauttia ainoastaan omakustanteisesti. Yleensä on jokin aktiviteetti johon ei ryyppäys sopisikaan.
Miten olisi jokin urheilullinen aktiviteetti ja ruokailu. Ne jotka haluaa jäädä ryyppäämään niin jää ja muut voi mennä muualle