En jaksa hoitaa siskoni huonosti käyttäytyviä lapsia
Lapset 4, 6 ja 9-vuotiaat. En ole kauheampia kakaroita nähnyt. Sotkemis ja tuhoamisvimma aivan käsittämätöntä. Lisäksi huutavat, kirkuvat, tekoitkevät ja mölyävät jatkuvasti. Heille ei ole opetettu alkeellisimpiakaan käytöstapoja, eivät osaa pysyä ruokapöydässä kun syövät vaan vaeltavat ympäri asuntoa ruokien kanssa. Ärsyttävät ja pahoinpitelevät toisiaan jatkuvasti. Olen väsynyt keksimään siskolle tekosyitä miksen voi noita kauhukakaroita hoitaa. Lisäksi itsellä on pieni vauva. Haluaisin pysyä väleissä siskon kanssa. Mitä teen?
Kommentit (43)
Seuraavan kerran, kun kysyy, niin vastaat vain, että nyt ei käy. Et selittele mitään. Jos kysyy syytä, niin sano vaikka, että katsotaan joskus myöhemmin.
Jatkat tuolla tyylillä niin kauan, että kyselyt loppuu. That's it. Ole hyvä.
Vierailija kirjoitti:
:D :D nro 34, toi vois olla mun ja mun siskon keskustelu! Ovat aina juuri kuvaamallasi tavalla tyrkkäämässä lapsia meille millon milläkin verukkeella. "Vanhin lapsi tekee nyt sitä ja tätä ja nuoremmat ei voi osallistua", jne. jne.. Se mikä meidän keskusteluissa jää aina väliin, ikään kuin virtahepona olohuoneessa, on se mitä hänen miehensä tekee, koska kaikki tietää että ei mitään ja yrittää aina jollain tekosyyllä pullikoida lastenhoidosta. -ap
Kommentoin Ap nyt sen verran, että eräässä aiemmassakin viestissä viittasit tuohon siskosi huonoon mieheen. En siis halua puolustella miehen luistamista lastenhoidosta ja -kasvatuksesta, mutta täytyy muistaa että monet yksinhuoltajatkin kykenevät kasvattamaan lapsistaan hyväkäytöksisiä. Sitä miestä ei siis voi syyttää yksin että lapsista on tullut tuollaisia. Siskosi olisi kyllä halutessaan kyennyt edes peruskäytöstavat opettamaan, mutta hänelläkään ei ole siihen ollut halua.
Kyllä jokaisen aikuisen pitäisi älytä antaa myös muille joskus oma rauha olla mummolassa. Kummallista mustasukkaisuutta.