Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En jaksa hoitaa siskoni huonosti käyttäytyviä lapsia

Vierailija
27.08.2017 |

Lapset 4, 6 ja 9-vuotiaat. En ole kauheampia kakaroita nähnyt. Sotkemis ja tuhoamisvimma aivan käsittämätöntä. Lisäksi huutavat, kirkuvat, tekoitkevät ja mölyävät jatkuvasti. Heille ei ole opetettu alkeellisimpiakaan käytöstapoja, eivät osaa pysyä ruokapöydässä kun syövät vaan vaeltavat ympäri asuntoa ruokien kanssa. Ärsyttävät ja pahoinpitelevät toisiaan jatkuvasti. Olen väsynyt keksimään siskolle tekosyitä miksen voi noita kauhukakaroita hoitaa. Lisäksi itsellä on pieni vauva. Haluaisin pysyä väleissä siskon kanssa. Mitä teen?

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hommaat siskollesi toimivan ehkäisyn.

Vierailija
2/43 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, ei ole pakko ellei tahdo. Itse en ottaisi hoitoon ja kertoisin ihan rehellisesti syynkin. Kysyisin miksi tehtailee lisää  lapsia kun edellisetkin on kasvattamatta.Pääsis samalla siskosta eroon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos, näin taidan tehdä. -ap

Vierailija
4/43 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano suoraan, että Sinulla on omakin elämä. Ei pitäisi olla kovin vaikeaa?

Vierailija
5/43 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäys edelliseen: siskon kanssa haluaisin olla tekemisissä. Ollaan ihan hyvissä väleissä kuitenkin. Hän on melko fiksu ihminen, en ymmärrä miten on lasten kanssa noin epäonnistunut. Tai oikeastaan ymmärrän: nuorena hankkinut ne miehen kanssa josta ei ole mitään hyötyä, mies ei siis tee mitään.

Vierailija
6/43 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloituksen nähdessäni ajattelin, että onko jonu nostanut minun kirjoittamani vanhan ketjun. Eli tuttu on asia. Ei mitään erityistä ratkaisua ole. Aina yritän lyhentää vierailujen pituutta. Parin päivän kyläilyn jaksaa kun sitten voi hyvällä tunnolla olla poissa hoitoringistä hetken. En enää edes yritä esittää kivaa, ainailoista tätiä, vaan meillä vallitsee natsikuri. Ruoka syödään keittiössä ja nukkumaan mennään silloin kun sanotaan. Eli samat säännöt kuin omille lapsillemme. Meidän lasten kamoihin ei saa noskea, ellei erillistä lupaa anneta. Rikkovat muuten kaiken. En voi tajuta mikä rikkomisvimma noilla on.

Vierailija
7/43 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, hyvä kun löytyi vertaistukea. Näillä on kans tuhoamisvimma. Vanhemmat ostaa heti uuden tilalle kun jotain rikotaan. Mä en vaan jaksais viettää aikaa naama näkkärillä heidän kanssa. Mun lapsirakas mieskin tuli aina mukaan hoitamaan noita, mutta hänkään ei enää jaksa.

Vierailija
8/43 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi mulla ei ole samaa ongelmaa vaikka tosi vilkkaat ja äänekkäät lapset onkin. Tosin se vilkkain ja "huonoiten käyttäytyvä" onkin erityislapsi ja onneksi siskoni ja mummokin tietää että kasvatuksenpuutteesta ei ole kysymys ja ymmärrystä riittää. Aina ovat lapset tervetulleita paitsi en nyt itse viitsi hoidettavaksi usein viedä kun on niin raskasta.

Vierailija
9/43 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkään ihminen ei ota ketään hoidettavaksi, jos kotona on vauva. Ja ap:n siskon lapset ovat ilmeisesti erityislapsia.

Vierailija
10/43 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnon kuri päälle, niin lapset eivät halua tulla hoitoon.

Vierailija
11/43 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi mulla ei ole samaa ongelmaa vaikka tosi vilkkaat ja äänekkäät lapset onkin. Tosin se vilkkain ja "huonoiten käyttäytyvä" onkin erityislapsi ja onneksi siskoni ja mummokin tietää että kasvatuksenpuutteesta ei ole kysymys ja ymmärrystä riittää. Aina ovat lapset tervetulleita paitsi en nyt itse viitsi hoidettavaksi usein viedä kun on niin raskasta.

Jep täällä sama. Meilläkin tuo yksi joka on saanut ihan diagnoosiin on varmaan ulkopuolisten silmissä vaan joku kasvatusta vailla oleva riiviö mutta ei se ole ongelma koska lähipiiri tietää miten asiat on ha huomaa kyllä selvän eron sisaruksista jotka käyttäytyvät normaalisti. Olisin mäkin vähän huolissaan jos kaikki perheen lapset käyttäytyisi kuin villikoirat ja jos ketään ei ole diagnosoitu edes miksikään erityistapauksessa niin sittenhän ei jää vaihtoehdoksi muuta kun totaalinen kasvatuksen ja kurin puute.

Vierailija
12/43 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä eivät ole erityislapsia. Vanhemmat eivät vaan yhtään katso perään eivätkä kiinnitä muuta huomiota kuin huutavat ja rähjäävät välillä.

Vierailija
13/43 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohtuu aina tuo ap, mutta varmaan viestistä ymmärrätte että oon minä. -ap

Vierailija
14/43 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä eivät ole erityislapsia. Vanhemmat eivät vaan yhtään katso perään eivätkä kiinnitä muuta huomiota kuin huutavat ja rähjäävät välillä.

Ei millään pahalla ap mut en nyt oikein usko juttujasi tai sulla on outo suhde siskoosi. Jos kerran on selvä että eivät ole erityislapsia niin sitten olisi kai ollut järkevintä jo aikoja sitten ratkoa ja puhua asiat halki siskosi kanssa. Ei oikein vaikuta lämpimiltä tai avoimelta suhteelta tulka tänne pohtimaan? Voit aivan hyvin sanoa että et enää jaksa ottaa hoitoon koska... kyllä varmaan siskosi ymmärtää ja jos ei niin ei ole enää sun ongelma.

Vierailija
15/43 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No älä ota niitä hoitoon!

Minä lopetin siskoni ylivilkaitten lasten hoitamisen kun älysin että en yksinkertaisesti halua enkä jaksa heitä hoitaa ja mikä parasta: minulla ei ole mitään velvollusuutta hoitaa siskon lapsia. Sisko ei koskaan hoitanut minun lapsiani kun olivat pieniä.

Sisko ei meinannut millään ymmärtää sitä että lapsia ei voi enää tuoda minulle hoitoon. Pidin pintani ja nyt pyynnöt ovat loppuneet. Hoitajia saa rahalla kun niitä tarvii.

Vierailija
16/43 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohon kommenttiin, että on outo suhde siskoon, niin sanoisin, että olet oikeassa, niin on. Olen joskus ajat sitten kritisoinut hänen elämäänsä, lähinnä miesvalintaa, ja hän on tehnyt selväksi, että hänen elämäänsä ei ole puuttumista. Nykyään välimme on ihan asialliset, mutta salaisuuksiakin on, niinkuin näette. En jostain syystä osaa sanoa hänelle suoraan, kärsin edelleen myös kiltin tytön syndroomasta ja välttelen konflikteja. Tuosta piirteestä haluaisin jo päästä eroon kun ikääkin on reilusti yli 30...

Vierailija
17/43 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kuulostaa ihan yhdeltä tutulta joka aina kritisoi muiden lasten vanhempia mutta kas kas hänen oma lapsi huostaanotettiin loppujen lopuksi.

Vierailija
18/43 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelliseen kommenttiin niin, häh? Mitä hittoa? Käytkö juomassa ensin vaikka aamukahvin ja tuu sitte juttelemaan :) -ap

Vierailija
19/43 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuohon kommenttiin, että on outo suhde siskoon, niin sanoisin, että olet oikeassa, niin on. Olen joskus ajat sitten kritisoinut hänen elämäänsä, lähinnä miesvalintaa, ja hän on tehnyt selväksi, että hänen elämäänsä ei ole puuttumista. Nykyään välimme on ihan asialliset, mutta salaisuuksiakin on, niinkuin näette. En jostain syystä osaa sanoa hänelle suoraan, kärsin edelleen myös kiltin tytön syndroomasta ja välttelen konflikteja. Tuosta piirteestä haluaisin jo päästä eroon kun ikääkin on reilusti yli 30...

Sano nyt ihmeessä vaikka ensi kerralla kun olet hänen tai sinun kodissa. Vähän outoa kylläkin ihan kun olisitte vieraita eikä siskoksia?

Vierailija
20/43 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi kuulostaa ihan yhdeltä tutulta joka aina kritisoi muiden lasten vanhempia mutta kas kas hänen oma lapsi huostaanotettiin loppujen lopuksi.

Eli onko sun mielestä ihan ok tollanen lasten käytös mitä aloituksessa kuvailin? Ottaen huomioon että eivät ole erityislapsia? -ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kaksi