LOPETTAKAA se kiittely Facebookissa kun teidät hyväksytään uuteen ryhmään
Olen muutamissa ammattiini liittyvissä ryhmissä Facebookissa, ja alkaa ihan oikeasti pian ottamaan pattiin, kun tänäkin aamuna on puhelin tärissyt KUUSI kertaa vain sen takia, että siellä nämä keski-ikäiset tädit kiittelevät ryhmään pääsystä! Ihan oikeasti, ei siitä tarvitse tehdä mitään numeroa kun on tullut uutena ryhmään!
Ilmoitukset toki saan asetuksista pois, mutta harmittaa jäädä uutisista paitsi silloinkin kun joku päivittäisi seinälle jotain ihan oikeasti hyödyllistäkin tietoa. Järkevät postaukset kun kuitenkin hukkuvat näiden samperin kiittelijöiden roskapostiviesteihin... siispä: LOPETTAKAA!
Kommentit (59)
Vierailija kirjoitti:
Ne on just näitä yltiösosiaalisia, kiva kiva kun ollaan kaikki kivoja ja meillä on niin mahtavaa. Itse harkitsen nyt lähtemistä "Moderni skandinaavinen sisutus" -palstalta.
Siis jengi on niin sekaisin käsitteestä, joka tuon otsikon alla on. Kaiken maailman räpellystä seinäteksteineen ja hörhellyksineen todella kaukana modernista skandinaavisesta sisustuksesta.
Jatkuvasti sivukaupalla pyyntöjä - lähettäkää kuvia millaisia keittiöitä, olohuoneita, makuuhuoneita teillä on. Tämän päivän paras oli: lähettäkää kuvia teidän vessanmatoista. Ja vielä ihan toisissaan tämä onneton huhuili. Ainaiset kyselyt mistä tämä matto, lamppu, sohva, tuoli, pöytä, maljakko, vati, taulu sängynpääty etc. on ostettu.
Ja jengihän lähettää ja ne on kaikki järjestään aivan kamalia tai monotonisia vailla mitään omaa makua tai näkemystä. On harmaa-valkoista sisustuskauppojen krääsää tai sitten muka luovaa räpellystä.
Karsea palsta.
Mä liityn heti tohon!
Jep, nämä ryhmään pääsystä kiittämiset on ihan yhtä turhia ja epäkiinnostavia kuin esim. tässä ketjussa se tieto, että joku ei edes ole Facebookissa.
Minkä hiton takia puhelimesi kilahtelee jos joku tekee jotain faceryhmässä?
Opitaan säätämään ne viestiasetukset kuntoon varsinkin jos kyseessä on ammattiryhmä.
Vierailija kirjoitti:
Jep, nämä ryhmään pääsystä kiittämiset on ihan yhtä turhia ja epäkiinnostavia kuin esim. tässä ketjussa se tieto, että joku ei edes ole Facebookissa.
Minä en tosiaan ole facebookissa mutta harkitsen sinne liittymistä ja sitten joka ainoaan ryhmään liitymistä ihan vaan siksi että saan kilistellä kaikenmaailman tiukkanutturoiden puhelimia kiittämällä ryhmään pääsystä :)
Vierailija kirjoitti:
Ja sama töissä! Jos työkaveri lähettää jonkun pyytämäsi tiedon, ÄLÄ lähetä kiitosmeiliä.
Oikeasti? Apua, nyt nolottaa! Laitan melkein aina kiitosviestin takaisin... Olen pitänyt sitä kohteliaana tapana, ja itsekin arvostan jos joku kiittää avustani. Poistan viestin heti joten se ei jää sähköpostilaatikkooni. Myös pikaviestintä käyttäessäni kiitän vastauksesta. En arvannut, että tämä ärsyttää.
Vierailija kirjoitti:
Minkä hiton takia puhelimesi kilahtelee jos joku tekee jotain faceryhmässä?
Opitaan säätämään ne viestiasetukset kuntoon varsinkin jos kyseessä on ammattiryhmä.
Mitä viestiasetuksien muuttaminen tarkalleen ottaen auttaa itse ongelmaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sama töissä! Jos työkaveri lähettää jonkun pyytämäsi tiedon, ÄLÄ lähetä kiitosmeiliä.
Oikeasti? Apua, nyt nolottaa! Laitan melkein aina kiitosviestin takaisin... Olen pitänyt sitä kohteliaana tapana, ja itsekin arvostan jos joku kiittää avustani. Poistan viestin heti joten se ei jää sähköpostilaatikkooni. Myös pikaviestintä käyttäessäni kiitän vastauksesta. En arvannut, että tämä ärsyttää.
Näiden kiitosviestien tarkoitus ei ole pelkkä kiittäminen, ainakaan meidän alallamme. Sen tarkoitus on viestittää, että tieto on tullut perille ja noteerattu. Niistä ärsyyntyminen on tuon kirjoittajan ongelma. Sähköpostit helposti hukkuvat matkalla. Joskus ihan asiallinen viesti menee roskapostilaatikkoon, koska jotkut ohjelmat katsovat vain tietyt osoitteet roskapostiksi, vaikka tulisi ihan yritykseltä. Meillä on muutama tällainen yhteistyökumppani ja mitkään asetukset eivät ole auttaneet asiaan. Yhdellä keksin syyn, se on hänen yrityksensä logo, mitä ohjelmamme ei hyväksy ja joudun aina pyytämään häneltä viestit ilman logoa.
Lopettakaa myös se -kiitos kaikille ihanille TOSIystäville kun otitte osaa kihlajaisiimme/häihimme/kastajaisiimme jne-kiittely facebookissa. Tuskin niitä vieraita nyt niin paljon oli, ettei pysty lähettämään sitä kiitoskorttia kaikille, TAI laittamaan ihan yksityisviestiä. Ai eiku niin joo, tuon tarkoitushan on jaotella porukkaa niihin jotka on kutsuttu, ja niihin joita ei juhliin kutsuta. Tuttua tarhasta: Pidetään viikonloppuna synttärit, ja sitten kehuskellaan kovaan ääneen maanantaina miten hauskaa oli. Tahallaan, juuri niiden kuullen joita ei paikalle kutsuttu.
Ja sitten on niitä ryhmiä, joissa ylläpito toivottaa tervetulleeksi uudet jäsenet nimeltä mainiten ja vielä osoittaa jonkun ryhmän aiheeseen liittyvän kysymyksen uudelle jäsenelle: "Mitä x sinulle merkitsee?", "Mikä on sinun lempi x?" jne. Liity siinä sitten vaivihkaa...
Stalkkaan ainoastaan facessa. En halua kertoa omista asioista yleisesti.
Yks mikä on alkanut ärsyttää on huumoriryhmät joissa olen. Luulin saavani lukea hauskoja vitsejä ja meemejä mutta ei. Keski-ikäiset papat postailee googlesta haettuja tissipersekuvia jollain mukahauskalla kommentilla. Samaa kyllä tekee jotkut täditkin. Ryhmän sisältö ei vastaa ryhmän nimeä millään tavalla. Toinen on yhden vauvaryhmän tuhannet aloitukset kuvan kera "miltä nimiseltä näytän" sekä "kuinka nopeasti kilot lähti" jne. Sivuutan nämä suosiolla. Yhdessä koiraryhmässä mieli pahoitettiin yhdestä ketjusta kuinka monella on joskus tapana kutsua koiraansa jollain muulla nimellä kuin omallaan. Yhden jäsenen hattua kiristi kun moni sanoi kutsuvansa koiraansa vatipääksi, ääliöksi jne. Voi luoja sitä huumorintajuttomuutta ja tuskin yksikään koira nyt tajuaa miksi sitä kutsuu :'D
En ymmärrä mielensäpahoittajia joiden pitää pakosti pilata hauska keskustelu turhalla nillittämisellä. Miksei vaan ohittaa jos itseään ei miellytä?
Kuka tietää mitä siellä facen "Kiitos ryhmään pääsystä" -ryhmässä tapahtuu? :D
Kaikenlaista. Voisiko tuo olla säännöissä, koska ei ole varmaa että kiittelijät lukivat tämän aloituksen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama täällä. Olen laittanut kuittauksena sen viestin. Esim. "Kiitos tiedosta" tai ihan pelkkä "ok". Voi sitten joku tästäkin hermostua näköjään.
"Kiitos ryhmään pääsystä" -ryhmä
https://www.facebook.com/groups/849599148446780/
"Kiitos ryhmään pääsystä" -ryhmästä eronneet -ryhmä
Ei kai kenenkään tarvitse tietää facebookiin tulleita päivityksiä reaaliajassa? Käytä lukemassa ne vaikka kerran päivässä ja muuten pistät hälyt pois. Asia ratkaistu.
On niin rasittavaa, kun yrittää seurata jotain ryhmää ihan asian vuoksi, esim. vuokrattavat asunnot, joista haluaa todellakin saada sen ilmoituksen heti kun joku laittaa asunnon vuokralle. Vituttaa suunnattomasti, kun vähintään 50% ilmoituksista on näitä "kiitos ryhmään pääsystä". MIKSI ihmiset eivät jo tajua lopettaa kiitosviestien postaamista!
Onhan se tosiaan surullista, että näissä ryhmissä jaetaan esimerkiksi hyödyllisiä ideoita työhön liittyen. Onneksi et tosiaan ole Facebookissa, voisit vaikka vahingossa kehittyä.