LOPETTAKAA se kiittely Facebookissa kun teidät hyväksytään uuteen ryhmään
Olen muutamissa ammattiini liittyvissä ryhmissä Facebookissa, ja alkaa ihan oikeasti pian ottamaan pattiin, kun tänäkin aamuna on puhelin tärissyt KUUSI kertaa vain sen takia, että siellä nämä keski-ikäiset tädit kiittelevät ryhmään pääsystä! Ihan oikeasti, ei siitä tarvitse tehdä mitään numeroa kun on tullut uutena ryhmään!
Ilmoitukset toki saan asetuksista pois, mutta harmittaa jäädä uutisista paitsi silloinkin kun joku päivittäisi seinälle jotain ihan oikeasti hyödyllistäkin tietoa. Järkevät postaukset kun kuitenkin hukkuvat näiden samperin kiittelijöiden roskapostiviesteihin... siispä: LOPETTAKAA!
Kommentit (59)
Kyllä kai sen huomaa ennen pitkää jos joku on tullut ryhmään,viimeistään silloin kun ottaa kantaa tai postaa jotain. Ketä kiinnostaa nämä kiitokset ja huhuilut "moi mä oon uusi"?
Nämä pelkät stalkkaajat eivät muutenkaan kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen yhden koirarodun ryhmässä ja siellä tätä tapahtuu ärsyttävän usein. Toinen mikä ärsyttää, nyt kun rodun kiinnostavuus on nosteessa, että joka viikko yksi tai useampi uusi ryhmään tullut kyselee samat kysymykset eli "olen kiinnostunut tästä rodusta ja kyselisin miten herkkähaukkuinen, paljonko liikuntaa tarvii, sopiiko kerrostaloon, mitä voi harrastaa, ja ihan vaan teidän kokemuksia kenellä jo tällainen on".
Kun tulette ryhmään uutena jäsenenä niin voisitteko edes vähän kuluttaa aikaa sen ryhmän selaamiseen niin varmasti saatte vastaukset kyselemättä tyhmiä.Älkää ottako uusia jäseniä, niin kukaan ei kysele tyhmiä. Silloin kysytään vaan fiksuja kysymyksiä. Tietysti voi tehdä semmoisen listan, mihin kirjoitetaan kaikki tyhmät kysymykset mitä ei saa kysyä. Tai pääsyvaatimukset ovat, ettei saa kysyä tyhmiä kysymyksiä. Mutta kiitos tästä kuitenkin, onneksi en ole facessa, niin ei tule tehtyä tyhmiä kysymyksiä.
Miksi vaahtoa jos et edes ole facessa. Minä en päätä ryhmän jäsenistä. Vituttaa vaan monta kertaa viikossa samat kysymykset, joihin vastaukset löytyvät kyllä kun vähän selaa ryhmää.
En vaahtoa. Jos nuo kysymykset vituttaa, etkö voi vaan ne ohittaa? Tai kirjoita sinne ryhmän sivuille, että sinua vituttaa ihmiset jotka kysyvät tyhmiä kysymyksiä.
Vierailija kirjoitti:
En ole facebookissa, mutta kiitos tästä tärkeästä tiedosta silti.
Mutta suosittelen laittamaan yöksi puhelimen äänettömälle. Vai jääkö joku tuiki tärkeä Facebook-tieto näkemättä, jos et näe sitä just ja heti?
Meniköhän sinulta nyt alkuperäisen viestin sanoma ohi? Siis ei minua FYYSISESTI häiritse puhelimen kilkatus, eipä niitä uusia jäseniä edes yöllä tule, katsos kun työläiset vetelevät silloin hirsiä. On kuitenkin aika turhauttavaa – mihin vuorokauden aikaan tahansa – scrollata ilmoitukset läpi, kun siellä joukossa voi sitten olla ihan tärkeitäkin tai ihan vaan mielenkiintoisia ilmoituksia. Tuollaisen kiittelyn informaatioarvo on nolla. Lähettäkää yksityisviesti liittymispyynnön hyväksyjälle, jos todella haluatte kiittää, mutta älkää spämmätkö kaikkien niiden 10 000 muun jäsenen uutissyötettä.
Ja sama töissä! Jos työkaveri lähettää jonkun pyytämäsi tiedon, ÄLÄ lähetä kiitosmeiliä.
Vierailija kirjoitti:
Niin, että keskusteluryhmiä, joissa ei keskustelu ole suotavaa. Selvä.
Nimenomaan nuo turhanpäiväset kiittelyt häiritsevät sitä oikeaa keskustelua, kun ryhmän sivu on täynnä "Kiitos ryhmään pääsystä :)" -lätinää. Ei tuo kiittely ole mitään keskustelua, vaan roskapostia.
Niin totta! Mietin, miksi he tekevät sitä? Ollakseen miellyttäviä jäseniä, niin että muut sitten jaksaisivat heitä ja heidän oikeasti paskaa luonnettaan? Se on ikään kuin sillä tyhmällä kiitoksella sen jälkeen oikeutetumpaa olla paska, nolo tai vajaa siellä ryhmässä? Mut saa muut hyväksyä siitä huolimatta etten nyt niin kiitollista ala esittämään.
Vierailija kirjoitti:
No minä ainakin haluan jotenkin ilmaista, että uusi jäsen on liittynyt ja tuntuu tyhmältä kirjoittaa"moiiii, oon uusi!"
Jos ryhmässä on jäseniä satoja ellei tuhansia, miksi luulet että meitä muita kiinnostaa joku random Pirkko Lapualta joka on liittynyt joukkoomme? En koskaan ryhmissä kiinnitä edes huomiota kuka kommentin on kirjoittanut, se kommentin sisätö on kiinnostavampi. Toki sitten jotkut nimet jäävät mieleen jos usein kirjoittavat itseäni kiinnostavia juttuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole facebookissa, mutta kiitos tästä tärkeästä tiedosta silti.
Mutta suosittelen laittamaan yöksi puhelimen äänettömälle. Vai jääkö joku tuiki tärkeä Facebook-tieto näkemättä, jos et näe sitä just ja heti?
Meniköhän sinulta nyt alkuperäisen viestin sanoma ohi? Siis ei minua FYYSISESTI häiritse puhelimen kilkatus, eipä niitä uusia jäseniä edes yöllä tule, katsos kun työläiset vetelevät silloin hirsiä. On kuitenkin aika turhauttavaa – mihin vuorokauden aikaan tahansa – scrollata ilmoitukset läpi, kun siellä joukossa voi sitten olla ihan tärkeitäkin tai ihan vaan mielenkiintoisia ilmoituksia. Tuollaisen kiittelyn informaatioarvo on nolla. Lähettäkää yksityisviesti liittymispyynnön hyväksyjälle, jos todella haluatte kiittää, mutta älkää spämmätkö kaikkien niiden 10 000 muun jäsenen uutissyötettä.
Niinpä! Tämä voisi lukea ryhmien säännöissä!
Olen isossa, yli 10 000 jäsenen ryhmässä ja siellä ryhmän luonnehdinnassa lukee, että lue säännöt ennen kuin laitat liittymispyynnön. Säännöissä lukee "älä kiitä ryhmäänpääsystä" ja silti monet sen tekee. Noloa, heistä ainakin heti tiedetään että säännöt jäi lukematta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen yhden koirarodun ryhmässä ja siellä tätä tapahtuu ärsyttävän usein. Toinen mikä ärsyttää, nyt kun rodun kiinnostavuus on nosteessa, että joka viikko yksi tai useampi uusi ryhmään tullut kyselee samat kysymykset eli "olen kiinnostunut tästä rodusta ja kyselisin miten herkkähaukkuinen, paljonko liikuntaa tarvii, sopiiko kerrostaloon, mitä voi harrastaa, ja ihan vaan teidän kokemuksia kenellä jo tällainen on".
Kun tulette ryhmään uutena jäsenenä niin voisitteko edes vähän kuluttaa aikaa sen ryhmän selaamiseen niin varmasti saatte vastaukset kyselemättä tyhmiä.Älkää ottako uusia jäseniä, niin kukaan ei kysele tyhmiä. Silloin kysytään vaan fiksuja kysymyksiä. Tietysti voi tehdä semmoisen listan, mihin kirjoitetaan kaikki tyhmät kysymykset mitä ei saa kysyä. Tai pääsyvaatimukset ovat, ettei saa kysyä tyhmiä kysymyksiä. Mutta kiitos tästä kuitenkin, onneksi en ole facessa, niin ei tule tehtyä tyhmiä kysymyksiä.
Miksi vaahtoa jos et edes ole facessa. Minä en päätä ryhmän jäsenistä. Vituttaa vaan monta kertaa viikossa samat kysymykset, joihin vastaukset löytyvät kyllä kun vähän selaa ryhmää.
En vaahtoa. Jos nuo kysymykset vituttaa, etkö voi vaan ne ohittaa? Tai kirjoita sinne ryhmän sivuille, että sinua vituttaa ihmiset jotka kysyvät tyhmiä kysymyksiä.
Ai selaa facea?! Minkähänlainen laite sulla on, jos sun on helppoa selata facebookia! Mun uudella ipad minilläkään ei onnistu kuin joitain "lataa sivua" taaksepäin. Saatanan vaikeaa ja hidasta.
Samaa mieltä! Kun jäseniä on tuhansia, on ihan turhaa nostaa omaa jäseneksi tuloaan kaikkien tuhansien uutisvirtaan. Etenkin, kun kyseessä on ammattiin liittyvä ryhmä eikä mikään luokkakokous.
Vierailija kirjoitti:
Ehkäpä monet kiitoksen antavat eivät tiedä, että kaikki otetaan ryhmään.
Ei kai tuollaisesta nyt kannata ahdistua. Lukaise vaikka Planin sivuja vähän, niin löydät oikeita syitä murehtia.
Kannattaisko heidän sitten opetella luetun ymmärtämistä?
Ammattiin liittyvä ryhmä? Mitäs nämä ovat? En ole yhdessäkään sellaisessa, mielenkiinnon kohteisiin liittyvissä kylläkin, enkä niissäkään esittele itseäni. Olen siellä asioiden, jotka kiinnostaa takia, en esimerkiksi etsimässä ystäviä(!!).
Vierailija kirjoitti:
Ammattiin liittyvä ryhmä? Mitäs nämä ovat? En ole yhdessäkään sellaisessa, mielenkiinnon kohteisiin liittyvissä kylläkin, enkä niissäkään esittele itseäni. Olen siellä asioiden, jotka kiinnostaa takia, en esimerkiksi etsimässä ystäviä(!!).
Hoitajat, opettajat ainakin löytyy.
Joo. Kuulun minäkin yhteen koiraroturyhmään. Vakio on se, että uusi ryhmän jäsen laittaa ensin tuon kyselyn rodun ominaisuuksista vaikka on kiinnitetty julkaisu aiheesta. Seuraavaksi tuleekin käsky tai pyyntö laittaa kuvia ryhmäläisten koirista. Tämä on sikäli käsittämätön pyyntö, koska ainakin 90% ryhmän postauksista on nimenomaan koirakuvia eri tilanteista. Mutta kun se ryhmän selaaminen on niin ylivoimaista.
Ja juurikin ne kiitokset ryhmään pääsystä. Turhaa roskapostausta.
Juu, ei ketään kiinnosta se, että kälviäläinen täti liittyy ryhmään. Omasta itsestä ei tartte tehdä numeroa ryhmässä, jossa on 10 000 muutakin nobodyä.
Vierailija kirjoitti:
Joo. Kuulun minäkin yhteen koiraroturyhmään. Vakio on se, että uusi ryhmän jäsen laittaa ensin tuon kyselyn rodun ominaisuuksista vaikka on kiinnitetty julkaisu aiheesta. Seuraavaksi tuleekin käsky tai pyyntö laittaa kuvia ryhmäläisten koirista. Tämä on sikäli käsittämätön pyyntö, koska ainakin 90% ryhmän postauksista on nimenomaan koirakuvia eri tilanteista. Mutta kun se ryhmän selaaminen on niin ylivoimaista.
Ja juurikin ne kiitokset ryhmään pääsystä. Turhaa roskapostausta.
Facebookin käyttöliittymä on tuohonkin tarkoitukseen onneton. Selaaminen on työlästä, eikä voi vain katsoa mitä otsikoita on tai tehdä hakua, toisin kuin perinteisillä keskustelufoorumeilla.
Tiedän ainakin sen, etten koskaan liity mihinkään koiraryhmään. Aika kuumakalleja nämä koiraryhmäläiset.
Onneksi en ole fb ja en toivottavasti koskaa joudukaan
No minä ainakin haluan jotenkin ilmaista, että uusi jäsen on liittynyt ja tuntuu tyhmältä kirjoittaa"moiiii, oon uusi!"