Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voisko joku ennakkoon diagnosoida mun suolisto-oireiden syyn ja kertoa miten mahdollisesti tutkimukset etenee jos menen lääkäriin? T: 22v nainen

Vierailija
26.08.2017 |

Mulla on siis selkeästi jotain suolisto-oireita ja pahoja sellaisia, mutta on aivan mahdotontahan saada selville sitä, mikä oireet aiheuttaa. Minulla on lähes päivittäin vatsakipuja, jotka aiheutuvat selvästi aina vain siitä, että minulla on ilmaa mahassa. Siis ilmavaivat aiheuttaa jatkuvasti pahoja mahakipuja! Monesti ilma ei tule pois jolloin saan periaatteessa kärsiä useita päiviä. Jos taas saan ulostettua ja päästettyä ilmat normaalisti, ei mitään ongelmia vatsan kanssa ole hetkeen. Olen varma siitä, että jokin ruoka-aine tms tämän tekee. Lisäksi en yleensä pysty syömään normaaleja annoksia kerralla, koska vatsa tai suolisto ennemminkin aloittaa taas oireilut heti. Tämä aiheuttaa sen, että joudun syömään pieniä annoksia vähän väliä. Tuntuu että kaikki ruoka aiheuttaa vaivoja, lopetan syömisen kohta kokonaan. Mitä hittoa teen??

Olen normaalipainoinen 172cm/57-59kg tällainen ollut jo vuosikausia jos sillä nyt mitään merkitystä on.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen selvittänyt asiaa sen verran paljon itse että 99,9% väitän ettei mistään suolistosyövästä ole kyse. Ei vain ole suolistosyövän oireet.

Joku ehdotti ärtyneen suolen oireyhtymää, ja sitä olen itsekin pohtinut. Pitäisi varmaan hakeutua ravintoterapeutille:(

Ap

Joo en mäkään olisi erityisen huolissani syövästä noilla oireilla, eikä lääkäreitä ole myöskään kiinnostanut tutkia samantyyppisiä oireitani millään tähystyksillä. Enemmänkin ongelma on se, että mitään ei haluta tutkia ja keliakiatestitkin joutuu ostamaan itse apteekista.

Vierailija
22/23 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä oli kamalia ilmavaivoja, vatsakipuja ja vatsan turvotusta kun olin töissä paikassa jossa oli hometta. Tää on yksi vaihtoehto. Tajusin itse kun olin kuukauden kesälomalla oireeton ja töihin palattua kaikki alkoi taas... (tosin oli mulla tuolla muutakin kuin vatsaoireita)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla voi olla suolistossa ahtaumia. IBS, psyykkiset syyt, suolistoloisia, joku bakteeri... se voi olla melkein mitä vaan. Mutta testaa ensiksi laktoosi. Ja huomaa että sitä on sitten muuten ihan joka paikassa, esim melkein kaikissa sipseissä ja karkeissa!