ktp

Kaikki tämän syksyn kengät näyttää katkaisevan mun lyhyet ja aika tanakatkin sääret ja saa ne näyttämään vielä lyhyemmiltä! Olen perinteinen persjalka eli pitkäselkäinen, vahvareitinen sekä lyhytsäärinen. Pillifarkut sopii mulle huonosti ja lahkeiden päällä käytettävät nilkkurit ja lyhyet buutsit pahentaa asiaa entisestään! Miten olette kohtalonsisaret hoitaneet kenkäostokset? Mä näytän niin ääliöltä et en kehtaa kohta enää ees sovitella...

Kommentit (6)

Vierailija

Osta sellaiset kapeavartiset nilkkurit, joissa on n. 3 cm korkea, tukeva korko. Sitten vaan kapeiden farkkujen lahkeet nilkkurin varren päälle, niin avot. Jalat näyttää hiukan pidemmiltä ja solakemmilta.

Vierailija

Nahkabuutsit (mielellään polviin tai pohkeisiin asti ulottuvat), korkeat lenkkarit ja avokkaat näyttää hyvältä päällä. Kannattaa suosia avokkaita joissa on terävä kärki ja pikkiriikkisen korkoa takana, sen verran vain että pohkeet näyttää hyvältä. Jos käytät hametta, suosi mattapintaisia ja tummia sukkiksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Minä ostan kengät ja housut, jotka ovat mielestäni hyvän näköiset, enkä mieti miten sääreni näyttäisivät pidemmiltä. Mutta sen verran voin neuvoa, että yläosan pituus vaikuttaa merkittävästi siihen kuinka lyhyiltä/pitkiltä jalat näyttävät. Eli onko hame/mekko/takki lanteille, vyötärölle, puolireiteen vai alemmas. Liian pitkä tekee helposti ihan kääpiön näköiseksi.

Toinen juttu on koron malli. Jos on lihaksikkaat tai paksut jalat, ohut ja siro korko näyttää nololta ja korostaa vain sitä massiivisuutta jalassa. Kun taas hieman jykevämpi korko on heti paremman näköinen ja jopa "ohentaa" jalkoja visuaalisesti. Matalista kengistä tykkäävä voi kokeilla platformeja ja kiilakorkoja (kyllä niitäkin yhä tarjolla), joilla on helppo kävellä.

Kolmas: yhtenäinen väri pidentää.

Vierailija

Ja vielä: jos kengänkoko on isohko tai iso (yli 40) niin en laittaisi kovin kapeakärkisiä kenkiä. Hessuhopo-vaikutelma syntyy helposti.

Vierailija

Täällä yksi samanlainen! Korkeavyötäröiset mustat pillifarkut ja mustat kapeamallisrt korkonilkkurit luovat pidentävän vaikutelman jaloille. Suosi myös lyhyehköjä paitoja, tai paita housuun sisään. Älä osta liian pitkiä takkeja ja jos pidempi takki niin korosta vyötäröä mahdollisimman korkealta ja kapealta kohdalta vyöllä. Toimii mulla ☺️

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat