Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Hapankaalia? Misoa? Kasviksia? Miten hoidatte suolistobakteerikantaa?

Sivut

Kommentit (55)

Vierailija

Kikherneistä on kuulemma apua. Itse synnyin sektiolla ja uskon että sillä on yhteys huonoon suolistoflooraan. Täysin viljaton ruokavalio on tosin onneksi vienyt vatsavaivat kokonaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Kaurapuuro, koira ja luonnossa myllertäminen. Antibakteeristen aineiden välttäminen.
Myös muut aloituksessa ja ketjussa esitetyt hyviä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kannattaa syntyä alateitse ja välttää antibiootteja sekä nauttia pelkkää rintamaitoa ensimmäisen puolen vuoden ajan.

Mitä jos nämä asiat on jo kussu? Onko mahdollista enää parantaa tilannetta mitenkään?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa syntyä alateitse ja välttää antibiootteja sekä nauttia pelkkää rintamaitoa ensimmäisen puolen vuoden ajan.

Mitä jos nämä asiat on jo kussu? Onko mahdollista enää parantaa tilannetta mitenkään?

Vou olla vaikeampaa noin jälkikäteen.

Tuosta alatiesynnytyksestä vs sektio on ollut dokkari tv:sä. Siinä kerrottiin kuinka emätin tuottaa eräänlaista jogurtin kaltaista nestettä jo pari päivää ennen synnytystä. Lapsi ikäänkuin kuorruttuu hyvillä bakteereilla ennen altistumistaan salin tavallisille bakteereilla.
Sektion puutteita yritetään korjata ottamalla talteen emättimen erittämää nestettä harsorullaan, jolla sivellään lapsen kasvoja heti sektion jälkeen. Näin USAssa jossain sairaalassa, miten lie Suomessa, tutkiiko kukaan asiaa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Käsittääkseni pahimpia asioita suolistolle ovat alkoholi, sokeri ja prosessoitu punainen liha. Vältä niitä ja syö paljon kuitua ja hapatettuja tuotteita. Ja nestettä tarpeeksi.

Vierailija

Kiinnostavia vastauksia, kiitos.

Näin aikuisena ja monia antibioottikuureja syöneenä kaipaan vinkkejä miten aikuisella iällä saa suoliston voimaan hyvin. Syön täysjyväviljaa, kaurapuuroa, kasviksia, marjoja vähemmän, hapankaalia en ole koskaan maistanut (!),..
Prebiootit ovat lukemani mukaan yhtä tärkeitä kuin probiootit ja kokonaisuuksia kannattaisi rakentaa. Mutta miten?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kiinnostavia vastauksia, kiitos.

Näin aikuisena ja monia antibioottikuureja syöneenä kaipaan vinkkejä miten aikuisella iällä saa suoliston voimaan hyvin. Syön täysjyväviljaa, kaurapuuroa, kasviksia, marjoja vähemmän, hapankaalia en ole koskaan maistanut (!),..
Prebiootit ovat lukemani mukaan yhtä tärkeitä kuin probiootit ja kokonaisuuksia kannattaisi rakentaa. Mutta miten?

Tämä siis ap

Vierailija

Hapankaali on todella hyvää. Syön sitä leivän päällä, eli aitoa hapanruislimppua, voita ja kaalia.

Juon Molkosania tai Finnmolkea veden seassa.

Vierailija

Vesi/nestepaaston kautta uudenlaiseen ruokavalioon. Viikon paasto tyhjentää ja nollaa aika hyvin ja siihen päälle lähdetään rakentamaan uutta eli ruokkimaan hyviksiä. Kasviksia, marjoja, pähkinöitä, öljyä jne. Samaan aikaan rapsutellaan eläimiä, esim. vastaantulevia koiria ja kissoja jos ei ole omia ja tongitaan multaa puutarhassa, tai jos ei ole sitä niin kosketellaan puita, kävellään luonnossa, otetaan joskus kengät pois. Kotiin tullessa, vessan jälkeen ja ennen ruokaa pestään kuitenkin kädet. Syödään tuoreita salaatteja ja juureksia, mielellään luomua ja kotimaista, syödään kotimaisia omppuja kuorineen. Juodaan paljon vettä. Syödään Myrttisen suolakurkkuja - ne ovat maitohappobakteereita täynnä ja hyviä. Tai jotain muuta vastaavaa, vaikka hapankaalta.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Eipä se miten on kustu kymmeniä vuosia aiemmin enää tarvi vaikuttaa. Voi tänään alkaa elää terveemmin ja jättää menneen syyttelyt. Palstat on täynnä terveellisen elämän eväitä. Ei ruikuteta.
Katse eteenpäin.

Vierailija

Lisäksi olen kasvissyöjä, joten en halua syödä maitotuotteita (eettiset syyt). Eli mitkä kasvikset erityisesti olisivat hyviä?
Vesipaasto oli loistava idea, mutta itse en varmaan kykene tähän, sillä se todennäköisesti laukaisisi ahmimishäiriön itselläni :/

Ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Lisäksi olen kasvissyöjä, joten en halua syödä maitotuotteita (eettiset syyt). Eli mitkä kasvikset erityisesti olisivat hyviä?
Vesipaasto oli loistava idea, mutta itse en varmaan kykene tähän, sillä se todennäköisesti laukaisisi ahmimishäiriön itselläni :/

Ap

Eikö luomumaitotuotteetkaan käy? Kasvit on mainittu jo useaan kertaan yllä olevissa viesteissä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Ap

Fermentoidut soijapavut, esim. japanilaisittain miso :)

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat