Savustaminen lapsenvahdiksi
Täytin 21 tänä vuonna, ja muutin ensimmäisen kerran omaan asuntoon yksin 3 viikkoa sitten.
Siskoni on ahkerasti vihjannut tuovansa 3 -vuotiaan minulle yöksi, enkä minä suoraan sanottuna lauantaita siihen jaksaisi omistaa. Teen 40 tuntisen viikon huonossa työympäristössä, puhuen monen sadan enemmän tai vähemmän ikävän ihmisen kanssa puhelimessa. Viikonloppuisin haluan vain olla puhumatta. Tästä huolimatta siskoni lähettää minulle vihjailevia viestejä lapsensa hoitamisesta joka ikinen lauantai kun olen tässä asunut, sekä muutamana lauantaina ennen sitä. Veinkin kesällä lapsen linnanmäelle, hoploppiin jne. Kun asuin äitini kanssa ei ollut vaihtoehtoa koska lapsi vain tuli meille usein ja, ei se ollut vain minun kotini.
Tuntuu pahalta kun joku haluaa hyväksikäyttää omasta perheestä. Tunnen siskoni, haluaa nyt yhtäkkiä tänään minut mukaan linnanmäelle lapsen kanssa, ihan kuin 13 asteen pilvinen sää olisi siihen nappivalinta. Kuitenkin keksisi jonkun aivan pakollisen menon illaksi paikan päältä, kun ei jää vaihtoehtoa muuhun kuin ottaa lapsi yöksi tai lähteä mykkäkoulussa takaisin kotiin. Siskonikin on saanut elää ikäisenäni, on pyytänyt mm uuden vuoden aattonakin minua hoitamaan ja alkaa tuntua kurkussa ikävältä.
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin nätisti mutta suoraan sanot että tarvitset aikaa työstä palautumiseen, ja voit vahtia enintään niin ja niin usein, eikä sekään ole mikään itsestäänselvyys. Välität kovasti siskosta ja lapsestaan, mutta kaipaat myös vapautta, kavereita ja juhlimista toisinaan, koska ne kuuluu nuoruuteen, kuten siskollasikin kuului. Voit tietenkin vahtia välillä, mutta toivot ettei sinua painostettaisi asialla jatkuvasti.
Ei siskosikaan mieti sinun tunteita ja tahtomisia kovin paljoa, joten älä jousta liikaa. Siskoja on erilaisia, ja sun sisko muistuttaa omaani hiukan, mun sisko on toki asiallisempi etenkin nykyään. Hyvä tyyppi enimmäkseen, mutta kun vietettiin paljon aikaa yhdessä erinäisistä syistä tuli lapsuuden kidutukset ja kiusaamiset elävästi mieleen, muita kyllä kohteli kunnioittavasti ja hyvin päin naamaa ainakin mutta mua ihan ala-arvoisesti välillä. Ilmainen vinkki, älkää koskaan menkö siskolle töihin vaikka vaihtoehdot olisi vähissä!
Jos sisko ottaa etäisyyttä kun puhut tuntemuksistasi, mieti sitä loman kannalta. Tsemppiä!
Kiitos sinulle tästä. Olen paljon miettinyt tuota, että ei minun tarvitse siskoani tunteita miettiä yhtään sen enempää kuin hänkään minun, mikä on auttanut. Olen nyt 2 lauantaita putkeen jättänyt vastaamatta viestiin, ja tänään tuli siis kolmas. Tuntuu tottakai todella pahalta, en ole ihmisenä sellainen joka valehtelee tai pysyy etäällä.
Ja toki hän on myös minulle tärkeä, niinkuin sinunkin siskosi sinulle vaikka huonompiakin hetkiä löytyy. Voin muuten täysin samaistua tuohon siskolle työskentelemiseen, olinhan myös omani alaisuudessa vuoden. Ap
Asiakkaat on paskoja kaikki
Kusipäitä siis.
Ja sisko on kurja. Tunnetko muita kivoja kuin itsesi ?Rehellinen ihminen kertoo että ei ota hoitoon ikinä, kerran puoleenvuoteen tai kerran kuussa jne... ei piilottele ja jätä vastaamatta
Hei ap: n sisko. Olisko mitenkään mahdollista että hoitaisit sitä jälkikasvuasi ihan itse ja tajuaisit että sukulaisillasi ei ole mitään velvollisuutta hoitaa lastasi jotta sinä pääset bilettämään? Jos on lapsen hankkinut, on se itse myös hoidettava. Fiksu ihminen ei käytä hyväksi läheisiään. Lopeta siskosi piinaaminen ja hoida pers*hedelmäsi ihan itse tai luovuta se huostaan ihmisille jotka lapsen haluaisivat.
Olet aika iljettävä tapaus.
En ole hänen sisko tietenkään. Minulla ei edes ole lapsia. Pikkusiskollani ja myös veljelleni on ja hoidan erittäin mielellään kummityttöjäni jotka ovat upeita tyttöjä. Mutta kun näkee aina vikaa muissa eikä kykene selvään kommunikointiin niin turha syyttää muita
Eihän kyseessä ole SINUN lapsesi! Jos siskosi haluaa 'omaa' aikaa niin palkatsoon lapsenvahdin. Sinulla on oma elämäsi ja hänellä omansa.
Vierailija kirjoitti:
En ole hänen sisko tietenkään. Minulla ei edes ole lapsia. Pikkusiskollani ja myös veljelleni on ja hoidan erittäin mielellään kummityttöjäni jotka ovat upeita tyttöjä. Mutta kun näkee aina vikaa muissa eikä kykene selvään kommunikointiin niin turha syyttää muita
Sinä ap:ta syyttäessäsi unohdat täysin sen seikan että ap:lla on vaativa työ. Kaikki ihmiset eivät ole kuin sinä ja minusta ap:n siskon tapa painostaa on törkeä, varsinkin kun ap:lla on mennyt jo 2 viikonloppua muksua hoitaessa. Sulle tuskin lykätään lastenhoitovuoroa joka viikonlopuksia?
Häpeäisit.
Vierailija kirjoitti:
Monissa perheissä on vinoutuntta kommunikointia eikä se ole kuopuksen syy. Aikuisenakaan.
Vierailija kirjoitti:
Sinusta painostaminen ja hyväksikäyttö on selvää ja oikeutettua kommunikointia?
Sisko taatusti tuntee ap:n ja ymmärtää kyllä hienovaraisetkin kieltäytymiset mutta ei vain välitä ja jyrää sen oman tahtonsa läpi.
Sanokoon selvästi että en hoida nyt enkä jatkossakaan. Piste
Se jatkuu kunnes selvästi sanotaan sinne suuntaan että ei oo eikä tuu. Toinen osapuoli yrittää kun luulee että on mahkuja. Olipa se oikein tai Väärin.
Asiakkaat on paskoja kaikki
Kusipäitä siis.
Ja sisko on kurja. Tunnetko muita kivoja kuin itsesi ?
Rehellinen ihminen kertoo että ei ota hoitoon ikinä, kerran puoleenvuoteen tai kerran kuussa jne... ei piilottele ja jätä vastaamatta