Vierailija

Mietin kun nykyään on paljon näitä matalapalkkaisia töitä, mistä jää n. tonni kuussa käteen. Silti työnantajan vaatimukset voi olla suuret. Kuinka pitkälle itse olisit valmis venymään ja pokkuroimaan 1000e/kk vuoksi? Millaista työpanosta tuollaisella summalla voi vaatia?

Sivut

Kommentit (43)

No jos mun palkasta jäisi vain tonni käteen verojen jälkeen niin eihän sillä maksaisi edes asumiskuluja... Jos taas jäisi tonni käteen pakollisten kulujen jälkeen niin asia olisi ohan eri... Ensimmäinen ei motivoisi sitten yhtään. Toinen motivoisi jo enemmän. Toki ekassa vaihtoehdossa koulutusvaatimus, ja työn vastuullisuus olisiivat aika minimaaliset. Ja työ ei varmastikaan kulkisi mukana vapaa-ajalle. Eikä päivät venyisi kohtuuttomiksi.

Valintakysymyksiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Jos olisi kiva työ niin tarpeeksi motivoisi. Ja jos ylitöistä saisi palkka eikä se olisi "venymistä". Minä arvostan enemmän työn sisältöä kuin siitä saatavaa palkkaa.
T. työtön

Vierailija

Minä teen paikalliselle setlementille 4,5 tunnin päivää viitenä päivänä viikossa ja menetin kaikki tukeni. Palkkani on 423 euroa kuussa miinus verot. Onneksi on säästöjä joilla elää.

Vierailija

Olen tehnyt alle tonnilla osa-aikatöitä ja kun on velaton asunto, niin sillä pärjäsi. Missään töissä en pokkuroisi, en edes 5000 euron kuukausipalkalla. Voisin ihan hyvin tehdä tonnilla jotain yksinkertaisia toimistotöitä (laskutusta, tilausten käsittelyä, nettisivujen päivitystä, kahvitusten järjestämistä) esim. 20 h viikossa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Jos olisi kiva työ niin tarpeeksi motivoisi. Ja jos ylitöistä saisi palkka eikä se olisi "venymistä". Minä arvostan enemmän työn sisältöä kuin siitä saatavaa palkkaa.
T. työtön

Sulla on sitten joku, joka maksaa osan kuluista, minua ei sinkkuna työttömänä tuo motivoisi. Työtä ja palkkaa pitää olla sen verran että sillä tulee toimeen. Mun kohdalla se tarkoittaa 2000 käteen.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ihan hyvin motivoi. Tonni verojen jälkeen ja siihen asumistuki päälle niin ei mitään ongelmaa elää

Tämä. Voi olla hyödyllisempää tienata vaan se tonni kuin esim. 1500.

Järjestelmä on aika kieroutunut, sitä ei voi kieltää.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Minä teen paikalliselle setlementille 4,5 tunnin päivää viitenä päivänä viikossa ja menetin kaikki tukeni. Palkkani on 423 euroa kuussa miinus verot. Onneksi on säästöjä joilla elää.

Voiko tuo olla edes mahdollista? Tai ainakaan laillista?

Vierailija

Jos tuo on verojen ja muiden kulujen jälkeen käteen jäävä kuukausipalkka kokoaikatyöstä, niin ei voi odottaa tai vaatia minkäänlaista työmotivaatiota eikä työpanosta. 

Vierailija

Motivoisi tekemään töitä hyvin rauhalliseen tahtiin, niin että jää voimia tehdä iltaduuni toisessa firmassa. Yhteensä liksat tekee pari tonnia kuussa käteen. Sillä tulen sinkkuna toimeen ja jää säästöönkin jotain, etenkin kun ei jaksa töiden lisäksi juhlia ja aika ei riitä kalliisiin harrastuksiin.

Molemmat työt sikäli mukavia, että tapaan ihmisiä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Jos tuo on verojen ja muiden kulujen jälkeen käteen jäävä kuukausipalkka kokoaikatyöstä, niin ei voi odottaa tai vaatia minkäänlaista työmotivaatiota eikä työpanosta. 

Ymmärsin että tuo on bruttopalkka.

Vierailija

Voisin tehdä tuota jonkin aikaa (alle vuoden), jos työ olisi koulutustani vastaavaa ja saisin siten alan työkokemusta, verkostoja ja urani alkuun ja kokisin sen pitkällä tähtäimellä hyväksi valinnaksi. Tällä hetkellä olen toisella alalla töissä vain rahan takia, ja nettopalkka näistä epämotivoivista "paskahommista" melkein 2000e/kk. Oikeanlaisen työn vuoksi olisin siis valmis alentamaan elintasoani hetkellisesti.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Mä en ikipäivänä tekisi tuollaisilla ehdoilla töitä. Mulle tuli työttömänä, lapsettomana yksineläjänä, tukia n. 1000 euroa kuukaudessa, vaikka en siis yhtään mitään tehnyt. Se, että tuosta oltaisiin leikattu lähes 600 euroa, niin ei, en ikinä olisi sellaiseen suostunut. Säästötkin siinä olisi silloin melko nopeasti huvenneet.

Ja sitäpaitsi ei se olisi ollut tuossa tapauksessa minulle edes kysymys halukkuudesta tai haluttomuudesta tehdä töitä, vaan siitä, ettei olisi ollut VARAA tehdä töitä, jos tuon verran vain olisi tuloja tullut.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat