Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En kestä tätä syyskylmyyttä, kun en ei saanut ladata akkuja auringossa !

Vierailija
26.08.2017 |

Masentaa, itkettää ja ahdistaa. Tuntuu, että vedän itseni hirteen ennen kevättä.. en ole ikinä aikasemmin potenut syysmasennusta, se johtuu tuosta kesän irvikuvasta!
Ei päässyt makaamaan rannalle bikineissä, juomaan aamukahvia patiolla hihattomassa yöpaidassa paljain jaloin, polkemaan pyörällä sortsit ja toppi päällä. Ja nyt sitten pitää odottaa 8kk, että josko ensi vuonna sitten !

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen kyllä ottanut aurinkoa biksuissa, syönyt aamiaista patiolla ja pyöräillyt shortsit ja toppi päällä. Ihan hyvä ja aurinkoinen kesä ainakin Lounais-Suomessa oli vaikka mitään helteitä ei ollutkaan.

Myöskin Lounais-Suomesta ja ihan riittävästi oli lämpimiä kelejä kesän aikana. Minulle 20-25 astetta on ihanteellinen kesäsää, kuumempaa en halua. Nyt otan ihan ilolla syksyn vastaan, tykkään syksystä. Kotikin kerrostalon viidennessä kerroksessa jäähtyi jo ihan mukavasti parin viime päivän aikana. Vitamiinit kannattaa aloittaa viimeistään nyt.

Vierailija
22/36 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ratkaisu on selkeä: Lähdet tässä syksyllä muutaman kerran pikku lomaselle etelään ja sitten marraskuu lopussa tai tammikuussa (kunhan sesonki on taas vaihtunut ja hinnat laskeneet) reissu esim Ko Lantalle. Ahh.

Ei tarvi kuin 5- 9-10 päivää käydä siellä istuskelemassa, niin johan taas jaksaa.

Ei muuta ku bookkaa lennot jo tänään!

Eli kerran kuussa viikon loma etelään?

Ei onnistu kovinkaan monelta työssäkäyvältä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei valittamista. Vai, ettei saanut maata rannalla bikineissä, pyöräillä topissa ja shorteissa, juoda aamukahvia terassilla. Hyvä kesä, iho kunnossa, ei ole ihottumaa. Ihana raikkaus, kohta laitan lyhtyihin valot ja villasukat jalkaan.

En ole tuo, jolle kommentoit, mutta miksi väheksyt sitä, että joku toinen haluaa tehdä toisin kuin sinä?

Minäkin kaipaan rannalla makoilua, uimaan pulahtamista palelematta, rennosti toppi ja kietaisuhame päällä lampsimista lämmössä. Suomessa on ihan riittävästi viileyttä, ei täällä tukahduttavaa hellettä ole ollut moneen vuoteen, vähintään yhdeksän kuukautta on sitä "kivan vilpoista" säätä.

Vierailija
24/36 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesät vaihtelevat. Muistan erittäin hyvin, kun muutama kesä sitten oli ne hirveät viikkokausia kestävät kosteat helteet. Kaikki valittivat valittamasta päästyäkin, kuinka eivät jaksaisi tehdä yhtään mitään ja kuinka epämiellyttävää se oli. Kun helle vihdoin loppui, kaikki huokasivat helpotuksesta. Onneksi tänä kesänä moisia helteitä ei ollut. Lämpimiä ja aurinkoisia päiviä oli kyllä ihan tarpeeksi mielestäni.

Vierailija
25/36 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Masentaa, itkettää ja ahdistaa. Tuntuu, että vedän itseni hirteen ennen kevättä.. en ole ikinä aikasemmin potenut syysmasennusta, se johtuu tuosta kesän irvikuvasta!

Ei päässyt makaamaan rannalle bikineissä, juomaan aamukahvia patiolla hihattomassa yöpaidassa paljain jaloin, polkemaan pyörällä sortsit ja toppi päällä. Ja nyt sitten pitää odottaa 8kk, että josko ensi vuonna sitten !

Otappa yhteyttä mielenterveystoimistoon tms. jos on noin itsetuhoisia ajatuksia. Sieltä saat keskusteluapua ja sulle varmaan olis hyvä aloittaa joku lääkityskin...

Vierailija
26/36 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samat ajatukset itselläänkin. Enpä muista tälläistä kesää, että lapset pääsivät vain kerran rannalle ! Tai että torikahvilassa istui ihmisiä takit päällä ja huivit kaulassa heinäkuussa.

Mä en käynyt rannalla kertaakaan tänäkesänä (Suomessa, muualla kyllä).

Äsken olin kaupassa ja siellä oli äkkiä vilkaistuna kymmenkunta ihmistä toppatakeissa (sellainen kevyt untuvatakki). Itsellä vain villatakki ja olin aivan jäässä, lämpötila 12,5. Kesällä!!??

Vierailija
27/36 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihme vinkujia taas. Paljon oli ainakin e-suomessa +21-24 aurinkoisia päiviä ja hyvin pystyi tekemään kaikkea tuota.

Helsingissä viimeisten 30pv aikana 2x 22 astetta ja 2x 23. Ei kertaakaan hellettä tai 24 astetta edes!

Vierailija
28/36 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et käynyt etelässä? Sinne voi sitä paitsi mennä syksyllä ja talvellakin.

Vierailija
29/36 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aurinkoisuus ja lämpöisyys on tietty aina suhteellisia, mutta kyllä tänä vuonna on Etelä-Suomessa ollut suunnilleen keskiverto Lapin kesä.

Huhti- ja toukokuu olivat viileitä ja elokuun puolivälin jälkeen on jo selvät syksyn merkit ilmassa. Elokuu on yleensä Etelä-Suomessa vielä kesäkuukausi. 

Vierailija
30/36 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyyh. Oletko se, joka valitti työpaikan "alhaisesta" lämpötilasta?

Jos olet aikuinen, pitäisi sinun tajuta, että Suomessa ei vietetä Espanja-kesiä.

Ja jos ottaa noin koville, että syksy menee itkua vääntäessä, EU:ssa on aika väljät rajat.

Vierailija
31/36 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kesät vaihtelevat. Muistan erittäin hyvin, kun muutama kesä sitten oli ne hirveät viikkokausia kestävät kosteat helteet. Kaikki valittivat valittamasta päästyäkin, kuinka eivät jaksaisi tehdä yhtään mitään ja kuinka epämiellyttävää se oli. Kun helle vihdoin loppui, kaikki huokasivat helpotuksesta. Onneksi tänä kesänä moisia helteitä ei ollut. Lämpimiä ja aurinkoisia päiviä oli kyllä ihan tarpeeksi mielestäni.

Tein pitkän reissun tuollaiseen monien mielestä tukahduttavan lämpimään maahan. Onneksi, sillä Suomen kesä on tainnut tänä vuonna olla todella surkea. Makasinko koomassa sängyn pohjalla, kun lämmintä oli parhaimmillaan auringossa yli 35? En, vaan olin täynnä energiaa. Kaikki se valo ja lämpö, en muista milloin viimeksi olisin ollut niin pirteä. Jos tuli pilvinen ja sateinen päivä, vaivuin horrokseen ja olin todella väsynyt koko päivän. Sama vitsaus jatkuu Suomessa, olen väsynyt koko ajan, koska on pilvistä, pimeää ja kylmää. Tämä sää vie kaiken energian.

Ei tuottanut mitään ongelmaa käydä jopa salilla 30 asteen helteissä, kävin juoksemassa ja vaeltamassa. Jos hiki virtasi valtoimenaan, pulahdin raikkaaseen meriveteen, joka oli upean turkoosi väriltään. Kaipaan tuota kaikkea, sillä tällä hetkellä tuntuu, että en saa itsestäni mitään irti. Olen väsynyt 24/7 tämän pimeyden ja koleuden takia. Aivot ovat ihan sumussa.

Vierailija
32/36 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etelän matka marraskuuksi varattuna: tsek

Jos oot työtön, niin edullisestikin voi päästä etelään esim. äkkilähdöllä. Itä-Euroopan maat muutenkin edullisia kohteita. Sit myös osallistumaan kaikkiin mahdollisiin arvontoihin.

Periaatteessa en tykkää kuumuudesta enkä pikkuhepeniin pukeutumisesta, mutta tää kesä oli mullekin turhan kylmä. Jotenkin tuntuu siltä ettei kesää oikein ollutkaan, vaikka lomaa olikin.

20-22 astetta päiviä jonkin verran, joo, mutta moni niistäkin sateinen. 1 päivänä lämpötila kipusi 24 asteeseen. 

Vierailija
33/36 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki valittivat valittamasta päästyäkin, kuinka eivät jaksaisi tehdä yhtään mitään ja kuinka epämiellyttävää se oli. Kun helle vihdoin loppui, kaikki huokasivat helpotuksesta.

Ketkä kaikki? Minä en ole koskaan valittanut Suomessa liiasta kuumuudesta.

Vierailija
34/36 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miksi et ole vienyt lapsia rannalle? Itse ollut tänä kesänä useamman kerran, lisäksi uimastadikalla. Ja minä olen sentään ollut koko kesän töissä. Paljon on lämpimiä päiviä ollut. Touko-kesäkuun vaihde oli normaalia lämpimämpi, unohditko jo?

Vierailija
35/36 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihme vinkujia taas. Paljon oli ainakin e-suomessa +21-24 aurinkoisia päiviä ja hyvin pystyi tekemään kaikkea tuota.

Sinun kotipaikkakunnallasi saattoi olla sinulle riittävästi mukavia kesäpäiviä. Ap:n paikkakunnalla ei ollut niitä hänelle riittävää määrää.

Jos sinulla on ollut hyvä kesä, ei kannata yleistää, että kaikilla olisi ollut hyvä kesä.

Pirkanmaalla ja eteläpohjanmaalla myös ihan normaali suomalainen kesä. Ei hellettä, mutta paljon aurinkoisia päiviä ja 20-24 astetta lämpöä.

Pari viimeistä kesää on todellakin olleet ihan tavallisia kesiä säiden puolesta. Ihmisille tuli väärä käsitys Suomen helteisestä kesästä, kun niitä sattui useampi peräjälkeen joskus 2010-luvun alkupuolella.

No joo, eilen näin kauppareissulla jonkun naisen yllään karvahuppuinen kevytuntsikka eli jos kehon lämmön säätely on tuota luokkaa, niin on joo varmaan kylmä kesä ollut.

Vierailija
36/36 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ratkaisu on selkeä: Lähdet tässä syksyllä muutaman kerran pikku lomaselle etelään ja sitten marraskuu lopussa tai tammikuussa (kunhan sesonki on taas vaihtunut ja hinnat laskeneet) reissu esim Ko Lantalle. Ahh.

Kroatia on syyskuun puolenvälin jälkeen aivan parhaimmillaan: Turistimassat on häipyneet, on tilaa, meri on lämmin...ihanuutta. Ei tarvi kuin 5- 9-10 päivää käydä siellä istuskelemassa, niin johan taas jaksaa.

Ei muuta ku bookkaa lennot jo tänään!

Lähtisin heti, jos saisin töitä ja paremmat tulot!

Ap

Kulutus minimiin hetkeksi niin kyllä  onnistuu.