Vierailija

Eikö tämäkin jo todista sen, että Espoo ja Vantaa eivät ole kaupunkeja, vaan Helsingin lähiöitä?

Kommentit (18)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Odotatko nyt syvällistä keskustelua aihepiirin ympärillä?

Odotamme, että joku espoolainen tulee suurta ylpeyttä äänessään selittämään, miten heillä on Espoon keskus (tirsk).

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Odotamme, että joku espoolainen tulee suurta ylpeyttä äänessään selittämään, miten heillä on Espoon keskus (tirsk).

Ei noin. Olen espoolainen enkä tosiaan puhu Espoon keskuksesta ylpeänä. Asun onneksi aika kaukana siitä. Espoohan on maaseutua, jossa asuu niin paljon ihmisiä, että tätä kutsutaan kaupungiksi. Mutta hirmu kiva näin, viihdyn täällä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Ei noin. Olen espoolainen enkä tosiaan puhu Espoon keskuksesta ylpeänä. Asun onneksi aika kaukana siitä. Espoohan on maaseutua, jossa asuu niin paljon ihmisiä, että tätä kutsutaan kaupungiksi. Mutta hirmu kiva näin, viihdyn täällä.

Vantaahan oli aiemmin nimeltään Helsingin maalaiskunta. Voitaisiin yhdistää Espoo ja Vantaa ja kutsua niitä jatkossa Helsingin maalaiskunnaksi.

Vierailija

Kukaan muu kuin stadilainen ei ajattele noin. Miksi niin katkera Espoo ja Vantaalaisille? Vapaasti voit muuttaa pois, jos siellä Myllypurossa (Helsingin lähiössä) noin ahdistaa. :)

Vierailija

Kotikaupunki-fiilis perustuu enemmän omaan kaupunginosaan. Espoo on vanha pitäjä joo mutta niin valtavasti kasvanut ja Helsingissä kiinni ettei siihen päde muiden suomalaiskaupunkien identiteettikeinot. Vantaa on vanha Helsingin maalaiskunta joten siteet ovat luontevat.

Luulen sitä paitsi että porukka hahmottaa nykyään pääkaupunkiseudun eri keskukset ostoskeskuksina. Jumbo, Omena, Sello, Itis, Myyrmanni. Helsingin kantakaupungissa on Forum ja Kamppi ja nämä paikat tunnetaan keskustana.
Jännä nähdä miten Redi ja Tripla vaikuttavat ihmisten hengailuperinteisiin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Huomaa että asut kaukana. Espoonkeskusta on nimittäin muuttunut todella paljon. Leppävaara ja Matinkylä ovat nykyään sellaisia paikkoja, mistä Espoon keskus ennen tunnettiin.

Vierailija

Pyllymurolaista taitaa tosiaan puristaa päästä heti aamusta. Helsingin keskusta on paikka, johon tienviitat ohjaa, jos Keskusta-kylttiä seuraa. Minä vantaalainen käyn kyllä stadissa, tyyliin Mä lähden stadiin, mutta en koskaan lähde keskustaan tai vasemmistoliittoon.

Vierailija

Vantaalla on käytännössä kaksi keskustaa eli myyrmäen ympäristö ja tikkurilan ympäristö, keskellä vantaata on lentokenttä ympäristöineen. Espoossa taas on nimellisesti espoon keskusta mutta käytännössä espoon "isoin" taajama taitaa olla tapiola ympäristöineen. Muuten espoo on aikamoista epäkaupunkia.

Keskustaan mennään siis helsinkiin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vantaalla on käytännössä kaksi keskustaa eli myyrmäen ympäristö ja tikkurilan ympäristö, keskellä vantaata on lentokenttä ympäristöineen. Espoossa taas on nimellisesti espoon keskusta mutta käytännössä espoon "isoin" taajama taitaa olla tapiola ympäristöineen.

Vai olisiko nykyään Leppävaara?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vantaalla on käytännössä kaksi keskustaa eli myyrmäen ympäristö ja tikkurilan ympäristö, keskellä vantaata on lentokenttä ympäristöineen. Espoossa taas on nimellisesti espoon keskusta mutta käytännössä espoon "isoin" taajama taitaa olla tapiola ympäristöineen.

Höpöhöpö, Tapiolassahan on Stockakin ja siellä pidetään Espoon osalta esim. kansainväliset markkinat. Mitä sellaista on Leppävaarassa mitä ei muualla Espoossa ole?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Höpöhöpö, Tapiolassahan on Stockakin ja siellä pidetään Espoon osalta esim. kansainväliset markkinat. Mitä sellaista on Leppävaarassa mitä ei muualla Espoossa ole?

Leppävaara on taatusti "kansainvälisempi" :)

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Vantaahan oli aiemmin nimeltään Helsingin maalaiskunta. Voitaisiin yhdistää Espoo ja Vantaa ja kutsua niitä jatkossa Helsingin maalaiskunnaksi.

Ei todella voitaisi.

Espoolaiset ja vantaalaiset sanovat menevänsä Stadiin, Hesaan tai sitten ihan sanovat kaupunginosan nimen minne ovat menossa. Esim Kamppiin.  Kuka sanoo menevänsä keskustaan? Paitsi ehkä lauseyhteydessä "Lähdetään Hesaan syömään. Jonnekin sinne keskustan paikkoihin" ...

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kotikaupunki-fiilis perustuu enemmän omaan kaupunginosaan. Espoo on vanha pitäjä joo mutta niin valtavasti kasvanut ja Helsingissä kiinni ettei siihen päde muiden suomalaiskaupunkien identiteettikeinot. Vantaa on vanha Helsingin maalaiskunta joten siteet ovat luontevat.

Luulen sitä paitsi että porukka hahmottaa nykyään pääkaupunkiseudun eri keskukset ostoskeskuksina. Jumbo, Omena, Sello, Itis, Myyrmanni. Helsingin kantakaupungissa on Forum ja Kamppi ja nämä paikat tunnetaan keskustana.
Jännä nähdä miten Redi ja Tripla vaikuttavat ihmisten hengailuperinteisiin.

Minun kotikaupunkifiilis perustuu kyllä koko Helsinkiin, ei vain omaan lähiöön.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat