Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ilmiö, jonka olen huomannut mielenterveys-, päihdeongelmista kärsivillä äideillä.

Vierailija
25.08.2017 |

Olen havainnut toistuvasti saman ilmiön mielenterveys/ päihdeongelmista kärsivillä vanhemmilla. Eli nämä äidit, jotka eivät fyysisesti toimimaan äitinä ja tarjoamaan kaikkea sitä mitä lapsi tarvitsee, ovat niitä jotka lapsilleen ylikorostuneesti korostavat miten äiti rakastaa ja lapsi on äidille tärkeä. Vaikka tämä äidinrakkaus ei näy missään käytännössä. Sama näkyy myös somessa, jossa ylikorostuneesti puhutaan omasta lapsesta, äidin rakkaudesta ja totuus on kaukana siitä. Esim. Erään äidin lapset on vähän väliä sijoituksessa, mutta facebookissa äiti yrittää antaa täysin päinvastaisen kuvan itsestään, lapsistaan ja elämästään.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa jaa.. Että nyt pitää esiintyä mahdollisimman kylmästi että on hyvä äiti. En taida uskaltaa enää pusuttaa tai halata tai sanoa lasta rakkaaksi muiden kuullen. Pitävät mielenterveysongelmaisena..

En kyllä muista et meillä ois ikinä ollut mitään hellyyden osoituksia, vaikka äite ja isä hulluja juoppoja olikin...

Noh, ehkä oon erehtynyt.

Vierailija
22/25 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa jaa.. Että nyt pitää esiintyä mahdollisimman kylmästi että on hyvä äiti. En taida uskaltaa enää pusuttaa tai halata tai sanoa lasta rakkaaksi muiden kuullen. Pitävät mielenterveysongelmaisena..

En kyllä muista et meillä ois ikinä ollut mitään hellyyden osoituksia, vaikka äite ja isä hulluja juoppoja olikin...

Noh, ehkä oon erehtynyt.

Tämä on nyt täysin eri asia. Rakastaa saa ja sen kertoa. Mutta hyvä äiti huolehtii lapsen hyvinvoinnista myös fyysisesti eikä vain sanallisesti. Mutta sellainen rakkauden ylikorostaminen on eri asia. Esim. Somessa jaetaan lapsesta kuvia ja tekstinä; " äiti niin rakastaa tätä lasta tähtiin ja takaisin". Totuus on, että lapsi on ollut sijoitettuna, koska äidillä ei ole valmiuksia huolehtia lapsesta. Eli koska ei ole fyysesesti valmiuksia huolehtia lapsesta, niin sitä ylikorostuneesti toitotetaan. Sen kyllä huomaa, kun näkee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samat haukkuvat omaa äitiä. Siinä korostuu se, kuinka itse on täydellinen ja oma täysi uloste.

Vierailija
24/25 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tuntunut pahalta seurata, miten äiti esitti enkeliä muille vaikka kotona oli pirusta seuraava. Ehkä hänen piti vakuutella ulkopuolisille voimakkaammin jottei kukaan näkisi läpi.

Vierailija
25/25 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on kyllä totta yhdessä mun tuttavaperheessäkin.

Koko ajan äiti lässyttää facessa ja postaa kuvia äitienpäiväkorteista ym.

Vasta vähän aikaa sitten oli jättänyt 9 vuotiaan yksin viikonlopuksi ja ryyppäsi jonkun miehen luona. Oli puhelimessa antanut lapselle ohjeita mitä voisi syödä. Vanhempi lapsi oli jossain leirillä.

Äiti siis yh. Kuulin tästä vasta jälkikäteen. Lapsella on käytösongelmia, saa selittämättömiä raivokohtauksia jne.

Lasun paikkahan tuo olisi. Kesällä tapahtui.

Niin, no miksi et siis tee lasua, vaan voivottelet lapsen hädästä nettipalstalla??? Etkö koe moraalista velvollisuutta? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi seitsemän