Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten säilyttää paino laihdutuksen jälkeen?

Vierailija
25.08.2017 |

Prosessi edelleen kesken, tavoitepainoon vielä 8kg pudotus. Mutta mitä sitten? Miten saan painon pysymään edes suunnilleen tavoitepainossa?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
25.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö kulutuksen mukaan.

Vierailija
2/12 |
25.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syömällä sen verran kaloreita päivässä kuin uusi paino vaatii. Katso jostakin kalorilaskurista, paljonko siinä painossa kulutat ja syö sen mukaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
25.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painoa kannattaa myös seurata säännöllisesti, vähintään kerran viikossa. Tällöin on helppo huomata ajoissa, jos paino lähtee nousuun ja tehdä korjausliike.

Vierailija
4/12 |
25.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko olet laihduttanut jo? Missä ajassa ja millä metodilla?

Vierailija
5/12 |
25.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän kun saisin toimivan ratkaisun! Kyllähän kuka vain tietää, että ruokavalio pitää muuttua pysyvästi. Sen kun vain pystyisi pitämään.

Käytännössä itsellä tuloksena on jojoilu. Saan kiloja pois halutessani, mutta noin vuoden kuluttua laihdutuksen lopettamisesta olen taas samoissa mitoissa kuin ennen laihdutusta.

Vierailija
6/12 |
25.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tähän kun saisin toimivan ratkaisun! Kyllähän kuka vain tietää, että ruokavalio pitää muuttua pysyvästi. Sen kun vain pystyisi pitämään.

Käytännössä itsellä tuloksena on jojoilu. Saan kiloja pois halutessani, mutta noin vuoden kuluttua laihdutuksen lopettamisesta olen taas samoissa mitoissa kuin ennen laihdutusta.

Painon seuranta ehkäisee parhaiten jojotuksen. Korjausliike on tosiaan huomattavasti helpompi tehdä, kun paino on noussut kilon tai kaksi, kuin painon noustua entisiin lukemiin.

Vierailija
7/12 |
25.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
8/12 |
25.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos neuvoista! Olen siis laihduttanut kaikkien ohjeiden vastaisesti ja totaalisen väärin. Päivän kalorit n. 900-1400 riippuen harrastanko liikuntaa...enkä pysty jatkossa enää kituuttamaan 900kcal päivässä...

Vierailija
9/12 |
25.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä laihdutin elämäntapamuutoksella (hiilaripainotteinen ruoka vaihtui rasvaisempaan, hiilarit minimiin) niin helposti on pysynyt tavoitepaino jo 10 vuotta.

Kaikki aiemmat laihdutuskuurit meni pieleen tai jojoiluksi.

Vierailija
10/12 |
25.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Painon seuranta ehkäisee parhaiten jojotuksen. Korjausliike on tosiaan huomattavasti helpompi tehdä, kun paino on noussut kilon tai kaksi, kuin painon noustua entisiin lukemiin.

Itse asiassa seuraan painoani ja olen kirjannut sen ylös viimeiset parikymmentä vuotta. Ongelmani onkin siis se, että kun paino alkaa nousta, en "pysty" tekemään korjausliikettä siinä vaiheessa.

Teorian ja käytännön tiedän laihduttamiseen, mutta laihdutuksen tulosta en saa ylläpidettyä.

Viiimeeksi alamäki alkoi niinkin kummasta kuin työterveyshoitajan hyvää tarkoittavasta kommentista.

Olin kertonut lenkkeileväni ja käveleväni päivittäin 5-20 kilometriä, jonka vuoksi painokin oli pudonnut kymmenisen kiloa ja olin lähes normaalipainoinen. Terveydenhoitaja alkoikin korostaa lihaskuntoharjoitusten tärkeyttä - tämä jotenkin latisti mielessäni lenkkeilyharrastukseni, joten lopetin sen - enkä kyllä siirtynyt salillakaan käymään. Missään tapauksessa lihomiseni ei siis ole terveydenhoitajan vika, mutta kovin oudoistakin asioista repsahdukset ovat itsellä voineet alkaa.

Vierailija
11/12 |
25.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juokse viisi kilometriä neljä kertaa viikossa. Takaan ettet liho, vaikka söisit pari kertaa viikossa epäterveellisesti tms.

Vierailija
12/12 |
25.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos! Vieläkin lisää omia kokemuksia ja neuvoja!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kuusi