Millaisia terveydenhoitajat ja kätilöt ovat ihmisinä? Miten he suhtautuvat synnytyspelkoon ja esim. Siihen, että raskaana oleva nainen haluaa pelkosektion?
Aivan varmana terkkareilla ja kätilöillä isokin osa olla auttamassa asiakasta saamaan sektion, mikäli vaan haluavat. :D
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei pysty puhumaan. Lääkärit tekevät ratkaisut sektiosta pärstäkertoimen ja sosiaalisen luokan mukaan. Tämä on tieto sisäpiiristä
Lääkäri on riippuvainen terveydenhoitajan ja mahdollisen kätilön antamista tiedoista. Eihän se lekuri välttämättä tiedä juuri mitään tilanteesta. Ne hoitajat on yleensä paljon enemmän perillä raskaanaolevan naisen kokemuksista, varsinkin terveydenhoitaja joka tapaa naista läpi raskauden.
Olen työskennellyt äitiyspoliklinikalla, missä päätökset suunnitelluista sektioista tehdään. Ja uskokaa pois, kätilön mielipiteellä ei ole minkäänlaista merkitystä päätöksen tekoon. Ei myöskään neuvolan th:lla. Lääkärit tekevät päätöksen sen mukaan mikä nyt siinä kohtaa sattuu kiinnostamaan, varsinkin pelkosektioiden suhteen.
Kysymys teille synnytyspelosta kärsiville kun itse en ymmärrä ko. pelkoa ollenkaan. Oliko teillä tuo pelko jo ennen raskautumista vai puhkesiko se ehkö raskauden aikana? itseäni taas ällöttää ajatus vatsan viiltämisestä auki. Alapääsynnytys kuulostaa paljon luonnollisemmalta.
en ole synnyttänyt tai ollut raskaana
Mä oon ainakin ihmisenä hölmö ja hauska, töissä tietysti asiallisempi. uusissa tilanteissa oon vähän ujo ja työstäni tykkään paljon. Muita kysymyksiä? T:Th
Tämän uskon täysin. Julkkikset, lääkärit, ns. paremmissa piireissä olevat saavat sektion ilmoitusasiana. Aivan varmasti. Tavikset saavat sitten synnytykseensä kaikki mulkkukätilöt.