Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Osaatko asentaa VirtualBoxin itse?

Vierailija
24.08.2017 |

Entä saatko luotua virtuaalikoneen jossa on kaksi verkkolaitetta, joista toinen on netissä joko bridged- tai NAT-tilassa ja toinen sinun nimeämässä virtuaalisessa sisäverkossa? Osaatko asentaa siihen koneeseen Debianin vain vakio-järjestelmätyökaluilla?

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
24.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin?

Vierailija
2/39 |
24.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto! Nyt vastauksia kehiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
24.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan, mutta ei kai noita käsin asennella, kun sitä varten on sitten provisiointityökalut.

T. AV-mamma 35-vee

Vierailija
4/39 |
24.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi mun pitäisi tuollaista osata? En todellakaan edes tiedä mistä puhut. Osaatko sä tehdä sydämen ohitusleikkauksen? Mä osaan.

Vierailija
5/39 |
24.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeps. Tosin en halua pelleillä virtuaalikoneilla. En näe siinä järkeä. Asennan käyttikseni itse. Käännän myös ohjelmia sorsasta. Nykyään harvemmin ohjelmoin, mutta jos oikea projekti osuu kohdalle...

Vierailija
6/39 |
24.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa. Sen sijaan osaan kalastaa, metsästää, tehdä  tulet ilman tulitikkuja ja säilöä. Saattaa olla, että sähköimpulssin jälkeen minä säilyn hengissä.

Vierailija
7/39 |
24.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virtuaalikoneet on keskeisessä asemassa kun lupasin teille aikaisemmin ohjeet siitä miten anonymisoi verkkoliikenteen. Siinä ketjussa ilmeni kiinnostusta aiheeseen. Jos vieläkin kiinnostaa niin ladatkaa ja asentakaa se VirtualBox ja Debianin 64-bittinen asennus-DVD.

Vierailija
8/39 |
24.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Virtuaalikoneet on keskeisessä asemassa kun lupasin teille aikaisemmin ohjeet siitä miten anonymisoi verkkoliikenteen. Siinä ketjussa ilmeni kiinnostusta aiheeseen. Jos vieläkin kiinnostaa niin ladatkaa ja asentakaa se VirtualBox ja Debianin 64-bittinen asennus-DVD.

Ja nimenomaan Debian 8 eli Jessie. Stretchin kanssa ohjeet ei toimi.

Vierailija
9/39 |
25.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt noista kaikki muut mutta en asennellut mitään linuxeja, vaan eri asiakkaiden SharePoint-kehitysympäristöjä. VirtualBoxit ovat kuitenkin noloa vanhaa tekniikkaa, enkä kehuskelisi noilla taidoilla vaikka ikämies olenkin. Nyt en ole enää konsulttina, vaan riittää kun asennan koneelleni vain oman työnantajani kehitysympäristöt, eikä tarvitse leikkiä virtualisoinnin kanssa.

Vierailija
10/39 |
25.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaatko avata tölkin ja suudella sitä?

Vierailija
11/39 |
25.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Debian mulla on mutta Virtual Boxia en tarvitse.NATin takana kone on jo valmiiks

Vierailija
12/39 |
25.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laitoin sinne lootaan kyllä Fedoran, mutta eiköhän tuo Debiankin menisi.

Vierailija
13/39 |
25.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan käyttää googlea joten uskon että onnistuisi jos olisi tarvetta.

Vierailija
14/39 |
25.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mitä luulet, olen tietoliikenteen ja tietoturvan ( n kertaa sertifioitu) ammattilainen, takana 35v ura Suomessa ja ulkomailla, ja olen myös ollut kehittämässä ja ylläpitämässä niin isoja järjestelmiä. Niin ja ollut myös kehittämässä niitä siinä linuksissakin vakiona olevia systeemiohjelmia vuonna nakki ja muusi.

BTW, Virtualbox on huonompi kuin stretcissä vakiona oleva qemu, se toimii tehokkaammin kun se käyttää qemu-kvm:ää sen kanssa voi mm. kompressoida quest imaget (qemu-img), jolloin vurtuaalikoneen isohkoiksi kasvavat levyt yleisesti pienenevät 75-80% levyn olennaisesti hidastumatta normaalikäytössä. Mulla on useita vitrtuaalikoneita ja virtuaalikoneen sisällä se näkee tässä vain esimerkiksi yhden virtuaalisen Windows työaseman sisältä, että levyä on 120GB, mutta hostin (vituaalikoneita pyörittävän isäntäkoneen) puolella levytilaa on koneeseen liittyvällä .qcow2 tiedoston koko vain hieman yli 34GB ja siinä on kaksi snapshottia mukana.

Virtualbox joutaa roskiin linuxissa, sillä ei tee mitään enää, qemu, xen tai jos raha ei ole ongelma eikä halua isossa ympäristössä Vmware ESX ja vCenter hallintaan.

Niin mikä olikaan kysymyksesi? :D

Vierailija
15/39 |
25.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kait noita asennettu muttei nyt jaksa.

Vierailija
16/39 |
25.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En.

Mitäs nyt? Tuleeko minulle tästä jotain seuraamuksia? Olenko nyt (hui kauheaa!) jotenkin TYHMÄ?!

Vierailija
17/39 |
25.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mitä luulet, olen tietoliikenteen ja tietoturvan ( n kertaa sertifioitu) ammattilainen, takana 35v ura Suomessa ja ulkomailla, ja olen myös ollut kehittämässä ja ylläpitämässä niin isoja järjestelmiä. Niin ja ollut myös kehittämässä niitä siinä linuksissakin vakiona olevia systeemiohjelmia vuonna nakki ja muusi.

BTW, Virtualbox on huonompi kuin stretcissä vakiona oleva qemu, se toimii tehokkaammin kun se käyttää qemu-kvm:ää sen kanssa voi mm. kompressoida quest imaget (qemu-img), jolloin vurtuaalikoneen isohkoiksi kasvavat levyt yleisesti pienenevät 75-80% levyn olennaisesti hidastumatta normaalikäytössä. Mulla on useita vitrtuaalikoneita ja virtuaalikoneen sisällä se näkee tässä vain esimerkiksi yhden virtuaalisen Windows työaseman sisältä, että levyä on 120GB, mutta hostin (vituaalikoneita pyörittävän isäntäkoneen) puolella levytilaa on koneeseen liittyvällä .qcow2 tiedoston koko vain hieman yli 34GB ja siinä on kaksi snapshottia mukana.

Virtualbox joutaa roskiin linuxissa, sillä ei tee mitään enää, qemu, xen tai jos raha ei ole ongelma eikä halua isossa ympäristössä Vmware ESX ja vCenter hallintaan.

Niin mikä olikaan kysymyksesi? :D

Lue aikaisempi vastaukseni. Virtualbox löytyy kaikille ilmaiseksi, ei vaadi virtualisointitukea ja guestiin saa add-onit. Imagen koko on minun yrittämässä jutussa toissijainen seikka.

(Katso huviksesi virtuaalikoneen sisältä paljonko levytilaa se sinun Windows-työasema käyttää. Veikkaan että sinulla on joku systeemi joka automaattisesti vapauttaa hostin käyttöön guestin käyttämättömän tilan.)

Vierailija
18/39 |
25.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En.

Mitäs nyt? Tuleeko minulle tästä jotain seuraamuksia? Olenko nyt (hui kauheaa!) jotenkin TYHMÄ?!

Et ole. Ei kannata välittää yhden peräkammaripojan keulimisista.

Vierailija
19/39 |
25.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En osaa. Sen sijaan osaan kalastaa, metsästää, tehdä  tulet ilman tulitikkuja ja säilöä. Saattaa olla, että sähköimpulssin jälkeen minä säilyn hengissä.

Ihan kiva, vielä kätevämpää on ainakin ennen maailmanloppua tietää miten tikut saa pysymään kuivina kosteissakin olosuhteissa. Sitten kun maailmanloppu tulee ja tulitukkuja ei enää valmisteta niin palataan asiaan näiden hankalampien tulentekokikkojen kanssa. (siis oikeestihan retkellä ryhmän tupakoija sytyttää tulet kun sillä on kuitenkin tarvittavat sytkärit yms. mukana).

Vierailija
20/39 |
25.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan kiva, vielä kätevämpää on ainakin ennen maailmanloppua tietää miten tikut saa pysymään kuivina kosteissakin olosuhteissa. Sitten kun maailmanloppu tulee ja tulitukkuja ei enää valmisteta niin palataan asiaan näiden hankalampien tulentekokikkojen kanssa. (siis oikeestihan retkellä ryhmän tupakoija sytyttää tulet kun sillä on kuitenkin tarvittavat sytkärit yms. mukana).

Nimenomaan myrskysytkäri vielä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä seitsemän