Jos haluat kunnon miehen, tutustu metsästäjiin.
Aseen hallussapitolupa on vain nuhteettomilla ihmisillä, joten väkivaltaiset tapaukset karsiutuu pois.
Kommentit (85)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En erityisemmin ole innostunut miehistä, jotka kuvaavat itseään raatojen kanssa ja kohtelevat kuolleita eläimiä kuin jotain palkintoja. Ymmärrän metsästyksen ruuan hankintamuotona ja kannanhoitona. Elukoiden ruhoilla repostelua en. Kuvottavaa.
Saaliiksi saadun riistan kuvaaminenhan on nimen omaan riistan arvostamista ja se on mitä suurin palkinto. Jauhelihapaketin ostajankin pitäisi arvostaa ruokaansa ja ottaa sen kanssa selfie faasepuukkiin.
Eikä ole. Oman itsetunnon kohotusta kuolleella eläimellä. Hyi hitto.
Tuo on vain sinun mielipiteesi.
Niin. Ja minun mielipiteeni lienee ainoa merkitsevä siinä vaiheessa kun mietitään minkälaisen miehen minä haluan tai keitä minä katselen.
Aika monet metsästää juuri siksi, että saa olla jossain majalla metsässä ilman naisia ja pussailla pulloa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osaako metsästäjää keskustella kanssani taiteesta ja lähteekö hän Ilmiö-festareille fiilistelemään uutta musiikkia?
Varmasti joku näin tekee. Itse metsästän ja olin pari viikkoa sitten flow-festareilla. Jätin kyyhkynmetsästyksen aloituksen väliin festareiden vuoksi ja menin heti seuravana viikonloppuna vesilinnunmetsästyksen aloitukseen.
Kivaa oli niin festareilla kuin luonnon helmassa. Ei nämä sulje toisiaan pois. Ihmisillä on omituinen steretypinen kuva metsästäjistä joinain alkoholisoituneina juntteina jotka elävät yksin mökissään jossain metsässä. Suuri osa metsästäjistä on niitä normaaleja kaupunkilaisia jotka näet vaasankadulla ravintoloissa, mutta sen lisäksi myös haluavat muita elämyksiä luonnossa.
Tosimetsästäjä ei jätä yhtään aloitusta väliin mistään syystä. Kaikki lomat ja vapaat otetaan metsästyskausien mukaan. Yksi ystäväni jännitti kauheasti, ehtiikö lapsi syntyä ennen sorsanmetsästyksen alkamista. Onneksi ehti, niin mies malttoi tulla mukaan synnytykseen.
Fanaattisuus on pahaksi kaikessa. Itse olen metsästäjä, mutta enimmäkseen kiinnostaa kanalinnut. Viimestet 10 vuotta olen pitänyt kanalintukauden alussa viikon lomaa, mutta nyt otin ensimmäisen kerran peräti kolme viikkoa lomaa syyskuuhun. Pupu kellistyy ja sorsakin putoaa, jos eteen sattuu, mutta aloitukseen osallistumine ei ole tarpee. En myöskään ole ollut tähän mennessä kiinnostunut hirvieläimistä, mutta mistä sitä tietää nyt kun lapset alkaa olla isoja ja on enemmän aikaa harrastaa. Mutta kaikkein parasta metsästyksessä on koiran kouluttaminen, sitä voi tehdä ympäri vuoden.
Paljon tunnen ihmisiä jotka viettävät paljon aikaa metsässä, mutta vain metsästäjät pelkäävät eläimiä mitä siellä on :D
Ihme nössyköitä, nytkin joku oli ampunut hurjan viirupöllön koska "se uhkas henkeä"
Vierailija kirjoitti:
Aika monet metsästää juuri siksi, että saa olla jossain majalla metsässä ilman naisia ja pussailla pulloa.
Joopa joo. Lestadiolaisissa on tosi paljon kovia metsämiehiä, mutta he ovat kehnoja juomamiehiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En erityisemmin ole innostunut miehistä, jotka kuvaavat itseään raatojen kanssa ja kohtelevat kuolleita eläimiä kuin jotain palkintoja. Ymmärrän metsästyksen ruuan hankintamuotona ja kannanhoitona. Elukoiden ruhoilla repostelua en. Kuvottavaa.
Tästä syystä meidän seurassa on kiellettyä kuvata itseään saaliin kanssa ja jakaa sitä sosiaaliseenmediaan ja sen rikkomisesta saa aina rangaistuksen.
Varsinaisia niuhottajia. Lukeeko oikeasti seuran rekisteryidyissä säännöissä? Minkälaisia rangaistuksia jakelette?
Minusta olisi hienoa oppia metsästämään ja olen ihan tavallinen nuori nainen. En minäkään tykkää mistään viihdemetsästyksestä jossa eläimiä tapetaan vain huvin vuoksi. On ihanaa kun voi liikkua luonnossa, kerätä marjoja ja sieniä, kalastaa jne. Ruoka maistuu ihan erilaiselle kun sen on itse hankkinut lautaselle. N22
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saaliiksi saadun riistan kuvaaminenhan on nimen omaan riistan arvostamista ja se on mitä suurin palkinto. Jauhelihapaketin ostajankin pitäisi arvostaa ruokaansa ja ottaa sen kanssa selfie faasepuukkiin.
Ymmärrät kai, että juuri tällä tavalla huononnat entisestään näkemyksiä metsästäjistä? Mitä enemmän jäät jankuttamaan ja irvailemaan toisten elämäntavalle, sitä enemmän vahvistat stereotypioita metsästäjistä ihmisinä, jotka eivät suvaitse toisenlaisia elämäntapoja.
Sinähän tässä olet ahdasmielinen ja haluat puuttua muiden asioihin.
Syömäänsä porkkanaakin voi arvostaa ja ottaa siitä kuvan. Suvaitsen hyvin erilaisia ruokia ja niiden arvostusta.
Vierailija kirjoitti:
Paljon tunnen ihmisiä jotka viettävät paljon aikaa metsässä, mutta vain metsästäjät pelkäävät eläimiä mitä siellä on :D
Ihme nössyköitä, nytkin joku oli ampunut hurjan viirupöllön koska "se uhkas henkeä"
Jep. Mä olen nähnyt karhun, ilveksen, susia, ahmoja, kettuja jne. Ilman syöttejä, ilman kuvauskoppeja. Ihan vaan metsässä kulkiessa tai mökillä. Eikä ole pelottanut. Metsästäjät möyhää miten sudet syö koirat, lapset, vaimot, talot jne.
Aika ironista, että itse mennään intoa puhkuen luontoon tappamaan, mutta kun luonto näpäyttää takaisin itketään niiin dramaattisesti. Eikä viitsistä suojata mitenkään niitä "rakkaita" koiria, kun ainoa ratkaisu on vaan tappaa kaikki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nimenomaan. Ja tuollainen lisää sellaista idiotismia, että eläin tapetaan vain sen ulkonäön vuoksi, esimerkkinä Afrikan trofeemetsästys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihme nössyköitä, nytkin joku oli ampunut hurjan viirupöllön koska "se uhkas henkeä"Jep. Mä olen nähnyt karhun, ilveksen, susia, ahmoja, kettuja jne. Ilman syöttejä, ilman kuvauskoppeja. Ihan vaan metsässä kulkiessa tai mökillä. Eikä ole pelottanut. Metsästäjät möyhää miten sudet syö koirat, lapset, vaimot, talot jne.
Aika ironista, että itse mennään intoa puhkuen luontoon tappamaan, mutta kun luonto näpäyttää takaisin itketään niiin dramaattisesti. Eikä viitsistä suojata mitenkään niitä "rakkaita" koiria, kun ainoa ratkaisu on vaan tappaa kaikki.
Höpsitä. Ei metsästäjät muuta pelkää kuin koireinsa puolesta susia. Aikin kaksi metsästyskoiraa on jäänyt jo tällä viikolla susien tappamaksi karhunmetsästyksen yhteydessä.
Ja tule ammutuksi riidan päätteeksi.
Kyllä niitä metsästäjästereotypiaa ylläpitäviä uutisia on aika paljon, siellä metsässä ihan oikeasti pelleillään humalassa ja ammutaan vahingossa kaveria. Samoin monen metsästäjän suhtautuminen koiriinsa ei vain sovi arvoihini, olen maalata kotoisin ja olen nähnyt miten koira ammutaan kiukusta kun reissu epäonnistui. Metsästäjissä on ihan varmasti luontoa kunnioittavia ja kauniita ihmisiä joukossa, jotka saalistaa ruuaksi ja oikeasti on miettinyt suhdettaan luontoon ja maailmaan ja tehnyt valinnan. Silti sinne joukkoon kuuluu kyllä hirveä määrä niitä täysjuntteja. Seuratkaa vaikka taajamasushulluja, niitä, jotka ovat joko liian tyhmiä ymmärtämään ampumansa eläimen lauma- ja saalistuskäyttäytymistä, ampuvat tahallaan tai tyhmyyttään Alfan ja aiheuttaa niitä yksinäisiä pihasusia, lähettää koiraan tapettaviksi, jotta saavat itku-uutisia, jättää raatohoukuttimia jne.
En ala seurustella metsästäjän kanssa vain siksi, että ovat hyviä noudattamaan sääntöjä, jotta saavat pitää aseensa. Jos hyvä tyyppi on metsästäjä, niin sitten asia ei ole ongelma, mutta kyllä se normaalin, alkottoman, liberaalin, filosofisen, kiltin, taiteellisen ja muuten natsaavan metsästäjän etsiminen on aika neulaa heinäsuovasta -tilanne. Toki kuvailemani kaltaisia metsästäjämiehiä löytyy, tuttavan biologimies tuntuu tällaiselle, mutta olen tavannut vain pari kertaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihme nössyköitä, nytkin joku oli ampunut hurjan viirupöllön koska "se uhkas henkeä"Jep. Mä olen nähnyt karhun, ilveksen, susia, ahmoja, kettuja jne. Ilman syöttejä, ilman kuvauskoppeja. Ihan vaan metsässä kulkiessa tai mökillä. Eikä ole pelottanut. Metsästäjät möyhää miten sudet syö koirat, lapset, vaimot, talot jne.
Höpsitä. Ei metsästäjät muuta pelkää kuin koireinsa puolesta susia. Aikin kaksi metsästyskoiraa on jäänyt jo tällä viikolla susien tappamaksi karhunmetsästyksen yhteydessä.
Niih. Ja kuinka moni koira oli esim suojattu susiliivillä? Ilmoitetaan ettei ne toimi kuitenkaan, onhan sekin (teko)syy olla edes kokeilematta. Saapahan itkeä jälkikäteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nimenomaan. Ja tuollainen lisää sellaista idiotismia, että eläin tapetaan vain sen ulkonäön vuoksi, esimerkkinä Afrikan trofeemetsästys.
Afreikan turistimetsästyksellä on melko vähän yhteneväisyyttä suomalaisen metsästyksen kanssa. Mutta alan ymmärtää negatiivisen asenteen jos ne on muodostettu tuollaisista vääristä luuloista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niih. Ja kuinka moni koira oli esim suojattu susiliivillä? Ilmoitetaan ettei ne toimi kuitenkaan, onhan sekin (teko)syy olla edes kokeilematta. Saapahan itkeä jälkikäteen.
No ei se susiliivi ole kuin pieni hidaste sudelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei se susiliivi ole kuin pieni hidaste sudelle.
https://yle.fi/uutiset/3-8573560
Eipä kiinnostanut metsästäjiä. Kyllä nuokin sen verran aikaa antaa, että suunnilleen kartalla oleva metsästäjä ehtii kevyesti porukan luo, mikäli chilipatruunat ei aja susia pois. Lisäksi chilipatruunat suuhun on melko tehokasta oppia susille ja pikku hiljaa oppisivat karttamaan koirien saalistusta, kun yhdistäisivät hajun chilin makuun ja kirvelyyn suussa eivätkä ruokaan. Tehokkaampaa kuin tappaminen.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä niitä metsästäjästereotypiaa ylläpitäviä uutisia on aika paljon, siellä metsässä ihan oikeasti pelleillään humalassa ja ammutaan vahingossa kaveria. Samoin monen metsästäjän suhtautuminen koiriinsa ei vain sovi arvoihini, olen maalata kotoisin ja olen nähnyt miten koira ammutaan kiukusta kun reissu epäonnistui. Metsästäjissä on ihan varmasti luontoa kunnioittavia ja kauniita ihmisiä joukossa, jotka saalistaa ruuaksi ja oikeasti on miettinyt suhdettaan luontoon ja maailmaan ja tehnyt valinnan. Silti sinne joukkoon kuuluu kyllä hirveä määrä niitä täysjuntteja. Seuratkaa vaikka taajamasushulluja, niitä, jotka ovat joko liian tyhmiä ymmärtämään ampumansa eläimen lauma- ja saalistuskäyttäytymistä, ampuvat tahallaan tai tyhmyyttään Alfan ja aiheuttaa niitä yksinäisiä pihasusia, lähettää koiraan tapettaviksi, jotta saavat itku-uutisia, jättää raatohoukuttimia jne.
En ala seurustella metsästäjän kanssa vain siksi, että ovat hyviä noudattamaan sääntöjä, jotta saavat pitää aseensa. Jos hyvä tyyppi on metsästäjä, niin sitten asia ei ole ongelma, mutta kyllä se normaalin, alkottoman, liberaalin, filosofisen, kiltin, taiteellisen ja muuten natsaavan metsästäjän etsiminen on aika neulaa heinäsuovasta -tilanne. Toki kuvailemani kaltaisia metsästäjämiehiä löytyy, tuttavan biologimies tuntuu tällaiselle, mutta olen tavannut vain pari kertaa.
Jos koira on metsästykseen hankittu käyttökoira, niin joku tosiaan voi sen ampua jos siitä ei tule käyttökoiraa, varsinkaan kasvattajat ei edes halua että tarkoitukseen sopimattomia koiria jää sukua jatkamaan.
Aika vähissä on nykypäivänä viinan kanssa pelleily metsästyksessä. Vanhoja legendoja siltä ajalta kun oli vielä tavallista että työpaikollakin ryypättiin, eli joskus silloin kun suuret ikäluokat olivat parhaissa voimissaan.
Kuolemaan johtavia metsästystapaturmia tapahtuu keskimäärin vähemmän kuin yksi vuodessa, vertaa vaikka autoilijoihin, jotka aiheuttaa noin 200 kuolemaa vuodessa.
Taajamasusi ei millään muotoa ole mikään metästysporukan foorumi.
Tuosta ei ole mitään näyttöä että alfojen ampuminen aiheuttaisi pihasusia, päin vastoin yleensä pihakäynnit loppuu kun se pihoille uslkatava alfa on tapettu.
Oma paras jahtikaveri on vihreiden kunnallisvaltuutettu, mutta hän ei pidä harrastuksestaan kovin suurta meteliä, sillä kaikki puoluetoverinsa eivät oikien hyväksy harrastusta.
Vierailija kirjoitti:
Osaako metsästäjää keskustella kanssani taiteesta ja lähteekö hän Ilmiö-festareille fiilistelemään uutta musiikkia?
Jos hän on kiinnostunut noista aiheista.
Tuo on vain sinun mielipiteesi.