Paljonko 30 lisäkilon pitäisi muuttaa mittoja?
Rakkaat mammat, kävin tänään vaa'alla ensimmäistä kertaa muutamaan vuoteen. Paino oli muuttunut 58 kilosta 88 kiloon. Olen tietoinen lihomisestani, mutta määrästä olen shokissa. Mietin nyt, voiko tämä pitää paikkansa.
Mittanauhan mukaan minulle on tullut n. 10 senttiä lisää lanteille ja vyötäisille. Ennen vyötärö oli n. 70 senttiä, nyt 80. Lantio on muuttunut 94 > 104. Käsivarsiin ei ole tullut lisää, rintoihin ehkä muutama sentti. Kasvoissa näkyy ehkä hieman pyöristymistä. Lihasta minulla on aina ollut suht. paljon mutta muutosta lihaksen määrässä tuskin juuri on.
Onko tämä mitenkään suhteessa vaa'an lukeman nousun kanssa? Toisaalta tämä selittäisi, miksi yhden sentin poissaaminen on niin hidasta, jos se kerran tarkoittaa kolmea kiloa! Missä suhteessa teidän sentit ja kilot on muuttuneet laihtuessa/lihoessa.
Kommentit (16)
Joskus olen kuullut sanottavan, että yksi sentti vastaa suurinpiirtein yhtä kiloa.
Mulla vyötärönympärys kasvoi reilu 30 senttiä, lantio 22. Olen keskivartalolihava.
Rinnoissa ja lantiolla n. Sentti per kilo vyötäröllä n. Sentti per 2kilo. Sama painon muutos mulla ja ero on pökerryttävän selkeä, kun kuvia katsoo, mutta niin huomaamatta tulivat kilot, että en ihan tajunnut paljonko niitä on.
Vierailija kirjoitti:
Mulla vyötärönympärys kasvoi reilu 30 senttiä, lantio 22. Olen keskivartalolihava.
Siis lihoitko tällöin tuon 30 kiloa? ap
Pituus vaikuttaa tietysti onhan kilo 150 cm varressa enemmän leveyttä, kui 180 cm
Vierailija kirjoitti:
Pituus vaikuttaa tietysti onhan kilo 150 cm varressa enemmän leveyttä, kui 180 cm
Niinpä tietty, olin niin kuohuksissani ettei tämä tullut mieleenkään. Olen n. 170 cm, joten ehkä tähän varteen tosiaan menee se 3 kiloa, ennen kuin tulee yksi sentti lisää. Itsekin olen joskus kuullut tuon sentti per kilo, vaikka eihän se tosiaan mitenkään voi pitää kaikilla paikkaansa. ap
Mulla ei ihan noin paljon noussut, kaiken kaikkiaan ehkä 20kg, senttejä tuli rinnan ympärille n. 10 vyötärö 15 ja lantio 8-10. Lihomisen huomaa selvästi koko vartalosta, nyt kun sen itselleni myönnän. Yhdessä vaiheessa ajattelin että ei minun käsivarret edes ole lihavat, mutta kyllä ne vaan on. 165cm 58-60kg->78kg. Nyt 75kg viikon laihduttelun jälkeen. Muutosta alkaa huomata kasvoissa ja ranteissa, ehkä pikkuhiljaa muuallakin.
Sulla voi olla mahassa keilapalon kokoinen kasvain tai vavva.
Vierailija kirjoitti:
Sulla voi olla mahassa keilapalon kokoinen kasvain tai vavva.
Jos olisi, vyötärönympärys olisi varmaan muuttunut vähän enemmän kuin tuon 10 cm? ap
90 kg->60 kg ja vyötäröltä katosi n. 30 senttiä eikä vielä ole edes valmista..
Mulla ei muuten rinnanympärys 30kg:n painonpudotuksen ansiosta muuttunut kuin 10cm. Ennen oli 90, sittemmin 80. (96 kilosta 66 kiloon.) Menin ihan täpinöissä liiviliikkeeseen ja olin vielä tosi pettynyt kun ei ollut enempää kaventunut. Myyjä totesi että "niin, ei se sun rintakehä mihinkään häviä vaikka laihduttaisit kuinka". :D
Kuppikoko sen sijaan romahti F:stä C:hen.
Nyt painan 82 kg ja rinnanympärys on 85 ja edelleen C tai D. En tajua.
Ja ei, en edes halua takaisin 66 kiloon. Olin nimittäin, kiitos sen rinnanympäryksen, yläpäästä kokoa 40-42, ja alapäästä 36-38. Ei ollut oikein sopusuhtaista, ei edes näyttänyt hyvältä semmoinen porkkanavartalo o_0
Nyt housut 42-44 ja puserot 44-46. Jos vielä pudotan painoa niin 75kg on minimi. Ja koska olen 170cm, olen sitten vissiin ikuisesti tuomittu olemaan ylipainoinen...
Vierailija kirjoitti:
Rinnoissa ja lantiolla n. Sentti per kilo vyötäröllä n. Sentti per 2kilo. Sama painon muutos mulla ja ero on pökerryttävän selkeä, kun kuvia katsoo, mutta niin huomaamatta tulivat kilot, että en ihan tajunnut paljonko niitä on.
Sulla tuo 30 kg muutos tietenkin näkyykin selkeämpänä kuin mulla, jos rintoihin ja lantioon on tullut lisää sentti per kilo (30 cm), mulla sentti per 3 kiloa (10 cm). Itse huomaan kuvissa muutoksen, mutta se ei näytä lainkaan siltä, miltä olen kuvitellut 30 kilon lihomisen näyttävän, siksi olen ihmeissäni.
Vaatekokoina 30 kiloa on 3-4 kokoa aiempaa suurempi.
Vierailija kirjoitti:
Vaatekokoina 30 kiloa on 3-4 kokoa aiempaa suurempi.
Vaatekokoja olen pitänyt vähän huonona mittarina, koska ne vaihtelevat niin suuresti samassa painossa pysyessäkin. Ennen mulla ehkä oli vaatteet useimmin 38-40, nyt 42-44.
Kai se vain on niin, että olen kuvitellut 30 lisäkilon olevan jotenkin paljon suurempi juttu kuin se onkaan. Toki sen laihduttaminen on valtava juttu, mutta en tiedä onko 10 cm muutos mittoihin sen vaivan arvoinen. ap
Se sisäelinrasva ynnämuut on terveydelle haitallista joten kaiketi niiden takia kannattaa laihtua, vaikkei se ulkonäköä muuttaisikaan.
Suurin piirtein samoin menee mulla. Tod näk ulkopuolinem huomaa eron selkeämmin kuin itse.