Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten selviän viikon 5 eurolla?

Vierailija
24.08.2017 |

Tässä on nyt ollut epäonnea epäonnen perään, vakuutusyhtiö oli sössinyt mulle keväällä maksettujen korvausten kanssa ja mun piti palauttaa heille niin paljon rahaa, että siihen meni säästettyjen rahojen lisäksi melkein kaikki käyttöraha. Olen yrittänyt kituutella eikä mulla ole ollut vähään aikaan kotona edes vessapaperia, koska se parikin euroa on nyt niin iso raha. Kädessä on nyt 5 euroa, löydän ehkä laukun pohjalta ja asunnosta lisää kolikoita tän illan siivouksen yhteydessä.

Olen muuttanut vastikään eikä mulla ole minkäänlaisia kuiva-ainevarastoja (jauhoja, pastaa, mitään), jääkaappi ja pakastin tyhjät jotain kastikkeita lukuun ottamatta..

Mulla on keliakia, joten normipastat ja -leivät eivät käy.

Vinkkejä halpoihin ruokiin yms?

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
24.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kysyi eikö kaura käy keliaakikolle. Ei käy, ellei ole täysin muista viljoista puhdasta kauraa, esim. Aitokaura. Joillekin keliaakikoille sekään ei käy. Halvat kaurahiutaleet tms. eivät siis ole vaihtoehto.

Vierailija
42/51 |
24.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä tuota, että jos on viikon kitukuuri niin ehdottomasti pitää kuitenkin saada kaikki vitamiinit, proteiinit sun muut. Eikö se ole ihan sama mitä syö? Itsellä on ruokavalio ihan mitä sattuu, vaikka ei ole rahasta kiinni. Silti en esim. sairasta juuri koskaan eikä ole ylipainoa.

Kuinkahan pitkälle luulet selviäväsi noin? Ei epäterveistä tavoista HETI sairastu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
24.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä tuota, että jos on viikon kitukuuri niin ehdottomasti pitää kuitenkin saada kaikki vitamiinit, proteiinit sun muut. Eikö se ole ihan sama mitä syö? Itsellä on ruokavalio ihan mitä sattuu, vaikka ei ole rahasta kiinni. Silti en esim. sairasta juuri koskaan eikä ole ylipainoa.

Kuinkahan pitkälle luulet selviäväsi noin? Ei epäterveistä tavoista HETI sairastu.

Ikää 60+ ja toivottavasti saa elää eteenkinpäin terveenä 👵

Vierailija
44/51 |
24.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten aikaisemminkin sanottiin, niin seurakunnan diakoniatyö auttaa. Saat joko maksusitoumuksen ruokakauppaan tai ihan ruokaa/ruokatarvikkeita kotiin vietäväksi. Diakoniatoimistossa käymisessä ei ole mitään noloa tai väärää,  toiminta on kehitetty just nimenomaan tuollaisia tilanteita varten.

Dyykkaaminen on toinen vaihtoehto, jos semmoista uskaltaa kokeilla. Vähän epävarmempi kuin diakonia ja vaatii jo pokkaa, mutta tulokset voi olla vaikka miten huikeita.

Vierailija
45/51 |
25.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikää 60+ ja toivottavasti saa elää eteenkinpäin terveenä 👵

Tossa kohtaahan se alamäki just alkaa.

Vierailija
46/51 |
25.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No metsästä löytyneen sieniä, puolukoita, mustikoita ja niitä voi yhdistellä näiden aikaisempien ehdotuksien kanssa. 

Vierailija
47/51 |
25.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varkausvinkkejä satelee, kun jollain on rahapula. 

Pikku vinkki teille rosvoille: JOKU TOINEN maksaa ne vessapaperit, joita rosvoatte. 

Vierailija
48/51 |
25.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luuserit täällä inisee typeryyttään. Kyllä täytyy ihmisen olla jo todella yksinkertainen jos on ajautunut tuohon tilanteeseen, ettei rahaa enää ole edes ruokaan. Suomessa kuitenkin heikoimmillekin ihmisille masetaan asumistukea, toimeentulotukea ja tarjotaan apua jokapäiväiseen elämänhallintaan esim. diakonissalaitoksen toimesta.

Kyseessä on akuutti tilanne. Tuossa ei makseta asumistukea, toimeentulotukea tai muutakaan.

Muutama vuosi sitten minulla oli muutamia tonneja säästössä. Kävin lasten kanssa ulkomaanreissussa ja vielä jäi rahaa. Sitten hajosi kodinkone. Ei se mitään, rahaa oli vielä, joten ei ongelmaa. Sitten hajosi auto ja vei viimeiset säästöt, mutta pärjättiin. Sitten sairastuin ja saikku venyi kuukausien mittaiseksi. Sairaalassa meni yli viikko, tuli monet polimaksut ja apteekkiin meni satasia. Palkkaa sain neljän viikon ajalta, sitten tipuin Kelan sairaspäivärahalle, jota saikin odottaa pitkään. Toki olisin käyttänyt rahaa eri tavalla, jos olisin tiennyt pitkästä palkattomasta jaksosta.

Vierailija
49/51 |
25.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene metsään mustikkaan ja sieneen, menee viikkokin nopeammin.

Vierailija
50/51 |
25.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varkausvinkkejä satelee, kun jollain on rahapula. 

Pikku vinkki teille rosvoille: JOKU TOINEN maksaa ne vessapaperit, joita rosvoatte. 

Ei no, norovirusta oli vaan liikkeellä...

Vierailija
51/51 |
25.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nokkosissa ja koivunlehdissä on vitamiineja. Metsään siis.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä yhdeksän