Masennus ja itseinho
Olen sairastanut vuosikausia vaikeaa masennusta. Paino on heitellyt edes takaisin jatkuvasti. Nykyään olen taas lievästi ylipainoinen. Ällötän itseäni, todella paljon. En silti saa laihdutettua. En taas nykyään jaksa urheilla juurikaan. Lenkillä käyn koiran kanssa koska on pakko. Aiemmin olen saanut paljon iloa salitreenistä mutta nyt ei a)ole rahaa b) jaksamista käydä salilla. Välillä on päiviä kun tunnen olevani ihan ok näköinen, mutta lähes kaiken aikaa koen, että näytän aivan kauhealta. Vaatteet puristaa ja tursuaa. En tiedä mitä tämän tunteen kanssa tekisi. Syön aivan liian epäsäännöllisesti koska en vaan jaksa sitoutua siihen että söisin silloin kun kuuluu. Lääkkeeni aiheuttaa lisäksi ahmimista joka ei ainakaan helpota painonhallintaa. Olen koittanut puhua lääkärin kanssa asiasta, mutta hän sivuuttaa aiheen kokonaan, koska en ilmeisesti ole vielä riittävän lihava. Tsempatkaa joku ruokailun säännöllistämisessä 😣 ajattelen vaan koko ajan, että huomenna ja huomenna ja taas huomaan, että päivän syömiset on menneet aivan persiilleen.
Kommentit (4)
A) Osta isompia vaatteita, jotka eivät kiristä ja joista et pursuile ulos. Helpottaa enimpään tuskaan
B) Lakkaa ajattelemasta, että sitten muutut onnellisemmaksi, kun olet laihempi. Ole jo nyt yhtä onnellinen, kun aiot olla laihempanakin. Hoikempi minä ei tarkoita onnellisempaa minää.
C) Mitään ei ole menetetty: sinulla on koko loppuelämä aikaa laihduttaa
D) Laihtuakseen salilla ei ole mikään pakko käydä tai ylipäätään harrastaa mitään urheilua
E) Aloita pienillä valinnoilla. Valitse tavallisen leivän sijaan aamupalaksi puuro. Valitse ison karkkipussin tilalta pienempi pussi. Valitse grillatun makkaran tilalta grillattua kanaa. Älä heti aloita kokonaan toisenlaista elämäntapaa. Voit edetä vaikka viikko kerrallaan niin, että ekan viikon tavoitteena on terveellisen aamupalarutiinin löytäminen.
F) Yritä vielä puhua lääkärillesi tai vaihda lääkäriä ymmärtäväisempään. Ehkä on mahdollista löytää toimiva lääkitys ilman ahmimisefektiä.
G) Tsemppiä!
Kiitos. Yritän parhaani mukaan. Ruokavalio on ns perusterveellinen mutta nyt kun on huonompi vaihe, en jaksa syödä säännöllisesti ja illat ahmin kun otan lääkkeen. Jos kunto tästä vielä huononee, tulen laihtumaan, kuten joka kerta aiemminkin, kun en enää edes jaksa ahmia iltaisin. Lääkäri on vaihtumassa muutenkin pian,; täytyy toivoa , että seuraava ottaa tämän asian tosissaan. Ap
Ja smoothievinkki on hyvä. Aamuisin juon aina smoothien joten sitä voisi lisätä myös päivällä juotavaksi. Ap
Osta smoothieblender, oikein helppokäyttöinen. Sitten vaan syöt smoothieita ja käyt kävelyllä. On aivan varmaa että liikunta parantaa oloa.