Ostaisitko tällaisen laukun? Mitä maksaisit? Kyseessä siis käsityönä valmistettu tuote.
Siis jos tykkäät vintagesta, shabbystä, boheemista tyylistä, haluaisitko tämänkaltaisen laukun?
Kuvat eivät ole omiani, vaan netistä. Mutta rakastan ommella tuon tyyppisiä laukkuja ja tässä kun niihin olen hukkumassa, mietin että mahtaisiko noita joku haluta jopa ostaa? Ompelen siistiä ja laadukasta jälkeä, joten laatu on kohdillaan.
Kommentit (27)
Kaksi oli lähes kelvollista, muista näkyi liiaksi kotikutoisuus eli olivat halpiksen oloisia. Se 'kotikutoisuus' on taitolaji.
Mutta tekemällä oppii ja myyjäisissä näkisit mitkä mallit myy. Ja niistä eri sitten tuunaamaan variaatioita.
Ja vinkki vielä. Älä käytä tekokuituisia verhokankaita. Käy vaikka kirppareilta/kierrätyskeskuksista etsiin pitsi tms liinoja, joita hyödynnä. Tai tee kaikki kierrätetystä. Siitä saisi jo lisäarvoa.
Brändättynä 200e, kotikutoisena käsityönä 40e.
En, koska laukku ei ole minun tyyliseni.
Yrittäisin ehkä myydä pienempää versiota vaikka cosplay-tytöille tai tekisin laukusta pyjamapussin tms., joita osa ihmisistä ostaa esimerkiksi lahjoiksi.
Ootko sä se tyyppi, joka esittelee/esitteli itseään Kaksplussalla. Teki jotain tuollaisia repaleisen ja valmiiksi nuupahtaneen näköisiä vaatteita muistaakseni.
Kangas materiaalina on sekä halpaa että helposti ja nopeasti työstettävää, ja ainakin esimerkkilaukkujen rakenne vaikutti yksinkertaiselta. 50 e olisi minusta ihan kohtuullinen hinta.
En halua maksaa käsityöstä ekstraa, jos se ei tuo mitään lisäarvoa tuotteeseen. Esim. mittatilausjutuista ja ainutlaatuinen työnjäljestä/tekniikasta maksan mielelläni, tilasin juuri käsintehdyn nahkalompakon omilla nimikirjaimillani. Kangaspussukoiden kohdalla on sen sijaan vähän kyseenalaista, tuoko käsityö mitään lisäarvoa valmiiseen tuotteeseen. Valmiista tuotteesta ei välttämättä edes erota, onko se jonkun suomalaisen artesaanin vai kiinalaisen hikipajan tuottama.
Kiitos vastauksista!
En ole käynyt kaksplussalla aikoihin, joten ei, en ole sama :)
Nuo kuvissa olevat laukut siis eivät ole minun tekemiäni, vaan netistä poimittuja kuvia. Mutta laukut joita teen, ovat samantyyppisiä. Ompelen siististi ja huolella, enkä päästä käsistäni sen näköistä tekelettä, joka näyttäisi hutaisten tehdyltä. Käytän paljon kierrätettyjä kankaita sekä pitsejä ja laukkujen sisäpuolella on tietysti tasku tai taskuja. Oolen myös tilannut "kukkaronkehyksiä", ajattelin niihin tehdä samaa tyyliä olevia pienempiä pussukoita.
Materiaaleistä tykkään muutenkin eniten puuvillasta, pellavasta, juutista yms luonnollisista materiaaleista. Mutta koska mulla on nyt noita kierrätyskankaita saatuna iso kasa, niin niissä on muitakin laatuja joita olen mielestäni ihan onnistuneesti käyttänyt laukkuihin.
Kiva tietää, että muutkin tykkäävät tuosta tyylistä ja ostajakuntaa on. :)
No ei ole tyyliäni, mutta laita ihmessä huutikseen tai toriin tai jollekin facebook-kirpparille myyntiin. 30€.