Oletteko ikinä kokeilleet LSD:tä?
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu. Paransi masennukseni, mihin ei ollut tepsinyt terapia, lääkitys tai sairaslomat. Muutti ajattelutapaani ja suhtautumistani asioihin pysyvästi paremmaksi. Luulin ennen sitä olevani pysyvästi työkyvytön, nyt muutamaa vuotta myöhemmin päivätöissä täysin eri alalla kuin mitä opiskelin ennen trippiäni.
Olen iloinen puolestasi. Ymmärrän, että tuo on mahdollista. Omalla kohdallani käänteentekevä kokemus oli mdma, jonka avulla pääsin ahdistuksesta (PTSD). Pointti on kaiketi vanhojen ajatusrakenteiden rikkomisessa, jolloin tulee tilaa uusille.
Tämä kai perus terapiankin tarkoitus on. Uskon että jos ihminen on kyllin fiksu hän voi käyttää näitä aineita itsetutkiskeluun, en suosittele ihan kaikille kyllä. Hienoa kuulla jos on auttanut ja tsemppiä jatkoon, PEACE.
En, mutta haluaisin kyllä. Sieniä olen käyttänyt. Pääsin niiden avulla eroon itsemurha-ajatuksista. Kyllä psykedeeleillä olisi paljon potentiaalia ja annettavaa ihmisille, harmi kun niitä demonisoidaan ja riskejä liioitellaan - ei sillä, etteikö niitäkin olisi, mutta jaksan kyllä uskoa että enemmän niistä olisi hyötyä kuin haittaa.
Yksi kaverini kerran sanoi baarissa että kaikkien pitäisi kokeilla lsd:tä ainakin kerran, sen sanottuaan nousi pöydästä ja kaatui selälleen baarin lattialle :D En tiedä oliko silloin muuta ottanut kuin alkoholia.
En ole kokeillut mutta tupakkaa kyllä olen
Oma LSD-kokemukseni 90-luvulta oli enemmänkin mentaalinen kuin visuaalinen.
Pystyin lukemaan ajatuksia.
Mieleni segmentoitui lukemattomiin itsenäisesti ja samaan aikaan eteneviin ajatusketjuihin joiden etenemisnopeus oli moninkertainen verrattuna normaalin ajatteluni nopeuteen. Kuin aivoihini olisi kytketty ydinvoimala. Ymmärsin syvällisesti mitä "tajunnan laajentuminen" merkitsee ja samaan aikaan toisessa yhtäaikaisessa ajatusketjussa etten tule koskaan tekemään tätä uudelleen (mikä piti paikkansa) ja kolmannessa vastapäätä istuvan ihmisen joutuneen lapsena hyväksikäytetyksi (mikä osoittautui todeksi) ja neljännessä...
Söin viirypäleitä, jotka maun perusteella oli kasvatettu Edenin puutarhassa. Käskin ajatuksen voimalla ystävääni soittamaan minulle ja hän soitti. Pidin pitkähkön ja koomisen puheen ihmisille, jotka eivät tienneet minun napanneen LSD:tä ja he hurrasivat villisti kun pääsin loppuun.
Ehkä jotkut pätkät "Limitless" elokuvasta kuvaavat kokemustani parhaiten.
Vierailija kirjoitti:
En ole maistanut edes kahvia.
Entä teetä? Jospa se maistuisi sinulle?
Vierailija kirjoitti:
Mieleni segmentoitui lukemattomiin itsenäisesti ja samaan aikaan eteneviin ajatusketjuihin joiden etenemisnopeus oli moninkertainen verrattuna normaalin ajatteluni nopeuteen. Kuin aivoihini olisi kytketty ydinvoimala. Ymmärsin syvällisesti mitä "tajunnan laajentuminen" merkitsee ja samaan aikaan toisessa yhtäaikaisessa ajatusketjussa etten tule koskaan tekemään tätä uudelleen (mikä piti paikkansa) ja kolmannessa vastapäätä istuvan ihmisen joutuneen lapsena hyväksikäytetyksi (mikä osoittautui todeksi) ja neljännessä...
Söin viirypäleitä, jotka maun perusteella oli kasvatettu Edenin puutarhassa. Käskin ajatuksen voimalla ystävääni soittamaan minulle ja hän soitti. Pidin pitkähkön ja koomisen puheen ihmisille, jotka eivät tienneet minun napanneen LSD:tä ja he hurrasivat villisti kun pääsin loppuun.
Ehkä jotkut pätkät "Limitless" elokuvasta kuvaavat kokemustani parhaiten.
Ehkä kuvittelit lukevasi muiden ajatuksia. Ei kenenkään ajatuksia voi lukea. Jos voisi, niin kaiken maailman ihmiset nappailisivat LSD:tä koko ajan jo pelkän taloudellisen hyödynkin vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä jotkut pätkät "Limitless" elokuvasta kuvaavat kokemustani parhaiten.Ehkä kuvittelit lukevasi muiden ajatuksia. Ei kenenkään ajatuksia voi lukea. Jos voisi, niin kaiken maailman ihmiset nappailisivat LSD:tä koko ajan jo pelkän taloudellisen hyödynkin vuoksi.
Ihan näin helppo vastaus ei riitä. "Lukemani" asiat osoittautuivat tosiksi ja vaikutukset vaihtelevat ihmisestä ja käyttökerrasta riippuen.
Oma selitykseni on hetkellisesti korostunut kyky lukea mikroilmeitä ja kehon kieltä yhdistettynä huomattavasti tehostuneeseen vapaaseen assosiointiin ja muuttuneeseen tajunnan tilaan. En ole asiantuntija koska omat kokemukseni rajoittuvat tuohon yhteen kertaan.
Pidän mahdollisena myös, että suhteellisen korkea älykkys oli yksi vaikuttava tekijä.
Luin kerran artikkelin, jossa sanottiin, että sen avulla on monet päässyt tupakasta eroon . Siinäkin tosin mainittiin että se tehtiin lääkärin valvonnassa. Ei Suomessa.
Hyvä kuvaus tuo takaisinnyrjähdys. Juuri siltä minustakin tuntuu, tai oikeastaan siltä, kuin olisin rikkonut koko elämää ja olemista rajoittaneen kuoren ja saanut uuden mahdollisuuden jättää kaikki vanha taakse ja alkaa alusta vailla painolastia. Kokemus oli lähinnä valtava helpotuksen tunne, ja muistan toivoneeni että olisin tiennyt aiemmin. Kaikkea hyvää jatkoon, toivottavasti tällaisista kokemuksista vielä joskus puhua jossain myös omalla nimellään.
19