Nilkka nyrjähti - pitääkö pitää sidettä?
Vai onko parempi että saa heilua vapaasti? Side puristaa niin ikävästi.
Kommentit (8)
Milloin nyrjähti? Jos ihan äsken, niin älä laita sidettä vaan nosta jalka ylös ja laita siihen jotain kylmää, ei kuiteskaan ihoa vasten vaan vaikka pyyhe väliin.
Tue nilkka sitten myöhemmin jos hyvältä tuntuu, mutta anna mahdollisen turvotuksen nyt laskea hetken aikaa tai estä se kylmällä.
Vierailija kirjoitti:
Milloin nyrjähti? Jos ihan äsken, niin älä laita sidettä vaan nosta jalka ylös ja laita siihen jotain kylmää, ei kuiteskaan ihoa vasten vaan vaikka pyyhe väliin.
Tue nilkka sitten myöhemmin jos hyvältä tuntuu, mutta anna mahdollisen turvotuksen nyt laskea hetken aikaa tai estä se kylmällä.
Eilen. Ei se side oo oikein mukava, kun puristaa. Mutta se kai sen tarkotus on, jotain nesteestä? Paikoillaan sen ei ole tarkoitus mitään pitää, vaan estää liikkumista? Jos ei liiku, tekeekö sillä mitään?
Yritin googletella ja kysellä mutten löytänyt vastausta.
ap
Prototyyppi kirjoitti:
Itse en pystynyt kävelemään nyrjähtäneellä nilkalla ilman päivystyksessä laitettua "kipsitukihässäkkää", mikä tuon oikea nimi sitten onkaan.
Mulla ei oo mitään kipsijuttua, ihan vaan tommonen kiristysside sukka, mikä kiedotaan ympärille. Paksumpaa kuin normi siteet. (sideharso tms)
Eihän side saa puristaa. Onko se liian tiukalla?
Minulla nyrjähti vuosia sitten nilkka. Kompastuin metsälenkillä puun juureen. Jatkoin vielä lenkkiä hetken päästä. Illalla en olisi kärsinyt kävellä.
Aamulla menin lääkäriin ja sain ohjeen ottaa Buranaa muutaman päivän kuurina. Sairaslomaa tuli kolme päivää.
Kylmällä hautominen on tärkeää :)
Vierailija kirjoitti:
Eihän side saa puristaa. Onko se liian tiukalla?
Minulla nyrjähti vuosia sitten nilkka. Kompastuin metsälenkillä puun juureen. Jatkoin vielä lenkkiä hetken päästä. Illalla en olisi kärsinyt kävellä.
Aamulla menin lääkäriin ja sain ohjeen ottaa Buranaa muutaman päivän kuurina. Sairaslomaa tuli kolme päivää.Kylmällä hautominen on tärkeää :)
No se sidejuttu on vähän tiukka, ehkä pieni mulle. Enpä tiiä. Ehkä taidan mennä ilman, kun sillai tuntuu parhaalta.
ap
Itse en pystynyt kävelemään nyrjähtäneellä nilkalla ilman päivystyksessä laitettua "kipsitukihässäkkää", mikä tuon oikea nimi sitten onkaan.