Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi raskaana olosta meuhkataan niin paljon?

Vierailija
23.09.2023 |

Sehän on vain osa elämää ja sen aikana on useimmilla todella kiire.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan eläessäni tavannut ensimmäistäkään raskaana olosta meuhkaavaa. Perustuuko ap:n käsitys meuhkaajista joihinkin somejulkkiksiin vai mihin, kun ei sellaisia täällä reaalimaailmassa paljon ole?

Vierailija
2/17 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan eläessäni tavannut ensimmäistäkään raskaana olosta meuhkaavaa. Perustuuko ap:n käsitys meuhkaajista joihinkin somejulkkiksiin vai mihin, kun ei sellaisia täällä reaalimaailmassa paljon ole?

No raskaana olijat meuhkaavat neuvolakäynneistä, kaikenlaisista "vaivoista", vaikka mistä.

Luulisi, että heillä on tärkeämpääkin tekemistä, jota ei kohta lapsen syntymän takia voi tehdä.

Siis tekevät raskausasioista ison numeron. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No raskaana olijat meuhkaavat neuvolakäynneistä, kaikenlaisista "vaivoista", vaikka mistä.

Luulisi, että heillä on tärkeämpääkin tekemistä, jota ei kohta lapsen syntymän takia voi tehdä.

Meuhkata = puhua?

Vierailija
4/17 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meuhkata = puhua?

Vaahdota. Ap

Vierailija
5/17 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ap itse ollut raskaana, synnyttänyt ja kasvattanut lapsia?

Vierailija
6/17 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meuhkata = puhua?

Vaahdota. Ap

Minä en tunne ketään, joka olisi puhunut vaahto suussa raskausoireista tai neuvolakäynneistä.

Vierailija
7/17 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä meuhkannut, saati ymmärtänyt raskauksista meuhkaamista.

Korreloi jotenkin suuresti sen kanssa, kuinka helposti on tullut raskaaksi, epäilen.

Itsellä raskaudet on alkanut hoidoilla ja kestänyt monta vuotta yrittää, voin kuvitella, jos olisin heti tullut raskaaksi, oisin varmaan hihkunut. Mutta kun sit monen vuoden yrityksen jälkeen raskaudut, tulee tunne, että en mä halua tästä puhua erityisemmin, mitä jos meneekin kesken tai sattuu jotain. Se "fiilis" on jo mennyt, niin ihana asia kun se onkin.

Sitten onkin ollut hauska, kun on tullut monelle ihan yllätyksenä "mitä, ai säkö oot saanut lapsen" :D

Myös senkään takia en oo halunnut raskauksista puhua, kun yks mun lapsista on sijaislapsi ja ajattelen että mitä väliä sillä on miten se lapsi tulee? Mitä välii onks raskaana vai odottaako vaikka adoptiota?

Niin. Olis häntä kohtaan hirmu väärin "hehkuttaa" raskauksia.

Neuvolassa en höpötä juuri mitään, koska mitä se neuvolan th mua voi auttaa jos käyn yliopistosairaalassa äitipolilla kuitenkin :D

Ja mitä raskaus vaivoihin tulee, niin eipä ne yhtäkkiä tyhjästä ilmesty, vaan kyllä ne on olemassa jo ennen raskautta. Raskas vaan korostaa niitä. Esim. itellä refluksi. Pahimmat närästykset ollut ihan ei-raskaana, mut raskaana ollessa koin kauhee ta painetta valittaa oireista, koska muutkin :D mutta sitten kun järjellä ajattelee, niin tajuaa, että Hei, ei tää oo ihan aikuisen ihmisen hommaa. Olin siis hiljaa vaivoistani. Kun se totuus on että ne sanat vaivat on sulla jo olemassa.

Vierailija
8/17 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ikinä meuhkannut, saati ymmärtänyt raskauksista meuhkaamista.

Korreloi jotenkin suuresti sen kanssa, kuinka helposti on tullut raskaaksi, epäilen.

Itsellä raskaudet on alkanut hoidoilla ja kestänyt monta vuotta yrittää, voin kuvitella, jos olisin heti tullut raskaaksi, oisin varmaan hihkunut. Mutta kun sit monen vuoden yrityksen jälkeen raskaudut, tulee tunne, että en mä halua tästä puhua erityisemmin, mitä jos meneekin kesken tai sattuu jotain. Se "fiilis" on jo mennyt, niin ihana asia kun se onkin.

Sitten onkin ollut hauska, kun on tullut monelle ihan yllätyksenä "mitä, ai säkö oot saanut lapsen" :D

Myös senkään takia en oo halunnut raskauksista puhua, kun yks mun lapsista on sijaislapsi ja ajattelen että mitä väliä sillä on miten se lapsi tulee? Mitä välii onks raskaana vai odottaako vaikka adoptiota?

Niin. Olis häntä kohtaan hirmu väärin "hehkuttaa" raskauksia.

Neuvolassa en höpötä juuri mitään, koska mitä se neuvolan th mua voi auttaa jos käyn yliopistosairaalassa äitipolilla kuitenkin :D

Ja mitä raskaus vaivoihin tulee, niin eipä ne yhtäkkiä tyhjästä ilmesty, vaan kyllä ne on olemassa jo ennen raskautta. Raskas vaan korostaa niitä. Esim. itellä refluksi. Pahimmat närästykset ollut ihan ei-raskaana, mut raskaana ollessa koin kauhee ta painetta valittaa oireista, koska muutkin :D mutta sitten kun järjellä ajattelee, niin tajuaa, että Hei, ei tää oo ihan aikuisen ihmisen hommaa. Olin siis hiljaa vaivoistani. Kun se totuus on että ne sanat vaivat on sulla jo olemassa.

Niin parempi toki on sanoa kylässä, että tekemäsi ruoka on niin pahaa etten voi syödä, kuin kertoa raskauspahoinvoinnista.

Vierailija
9/17 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, kukaan ei halua myöntää meuhkaavansa yhtään mistään!

Vierailija
10/17 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni Riikka Purra meuhkaa. Suurin osa ihmisistä ei.

Vierailija
11/17 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on uutta ja jännittävää, varsinkin se ensimmäinen raskaus. Eikö mihinkään saisi reagoida, ei tuntea mitään tunteita?

Vierailija
12/17 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävää ap että olet jäänyt lapsettomaksi. Itsesi takia kannattaa hankkiutua katkeruudesta ja kateudesta eroon.

Vierailija
13/17 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika erikoinen tuttavapiiri aloittajalla. Minkä ikäisiä he ovat, ja eikö tosiaan ole muuta elämää kuin Olla Raskaana kokoaikaisesti?

Vierailija
14/17 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko sinä jossakin sellaisessa työssä tai harrastuksessa, jossa raskaana olo on jotenkin erityisen merkittävä tapahtuma ja siksi siitä tehdään tavallista suurempi numero?

Tavalliset naiset eivät yleensä keskustele raskaana ollessaan aiheesta sen enempää kuin ohi mennen mainiten tyyliin "ensi viikolla on neuvolassa käynti".

Vierailija
15/17 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se on aika kamalaa, siksi sen nimi ei ole keveys.

Vierailija
16/17 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en meuhkannut eikä kukaan muu tuntemani nainen.

Vierailija
17/17 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

munkin mielestä jotkut, ei kaikki,korostan, ei kaikki,  meuhkaa siitä..luonnollinen asia, niin tekee numeroa. Kun mä olen nyt raskaana, nää mut ja mun maha :D. Ihan luonnollistahan se on. Ja sitten myöhemmin: mun pitää saada paljastaa rinnat missä vaan ja imettää, se on mun oikeus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kuusi