Home haisee asunnossa niin että päätä särkee, mikä neuvoksi
Kerrostaloasunnon kylpyhuone/vessa-huoneessa haisee home. Huone on itsessään hyväkuntoinen, muutama vuosi sitten remontoitu, ei ole ällöjä muovimattoja tms...
Uskon että haju tulee jostain muualta kuin ns. "huoneesta itsestään". Olen miettinyt esimerkiksi pyykinpesukonetta tai lavuaarin putkistoja. Olen kuitenkin puhdistanut pyykkikoneen pyykinpesukoneenpesuaineella ja lavuaarin putkista juuri otettiin hiukset ja muut roskat pois.
Pidän huoneen ovea kiinni ja kun sinne menee käymään, haju on oikein kerääntynyt ja meinaa ruveta päätä särkemään.
Asun vuokralla yksityisellä.
Kommentit (11)
Helpointa on vaan muuttaa pois, ja äkkiä. suosittelen sitä, toivottavasti et ole sidottu määräikaiseen vuokrasopimukseen. Omistaja tietää satavarmasti että kämppä on homeessa.
Kyllä voi olla kosteusvaurio vaikka olisi juuri äskenkin remontoitu asunto. Olisin huolissani etenkin jos haju muistuttaa perunakellaria.
Vierailija kirjoitti:
Helpointa on vaan muuttaa pois, ja äkkiä. suosittelen sitä, toivottavasti et ole sidottu määräikaiseen vuokrasopimukseen. Omistaja tietää satavarmasti että kämppä on homeessa.
Olen asunut tässä kohta 6 vuotta ja haju alkoi eilen. En olisi niin varma, että vuokranantaja kusettaa.
ap
Vierailija kirjoitti:
Kyllä voi olla kosteusvaurio vaikka olisi juuri äskenkin remontoitu asunto. Olisin huolissani etenkin jos haju muistuttaa perunakellaria.
Remontista on neljä vuotta. En sanoisi sen olevan "äskettäin", mutten myöskään että pitkä aika sitten.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen asunut tässä kohta 6 vuotta ja haju alkoi eilen. En olisi niin varma, että vuokranantaja kusettaa.
ap
Jos se haju noin yllättäen alkoi, niin sulla homehtuu joku tekstiili siellä. Katso, ettei ole sukkia tai pikkareita jäänyt pesukoneen rummun väliin tai joutunut koneen alle.
Jollain naapurillakin on voinut jäädä pyykit koneeseen pidemmäksi aikaa. Haju leviää ilmastoinnin kautta.
Pyykkikoneen hajulukko/suodatin/mikäsennimionkaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Sitten äkkiä vaan ilmoitus isännöitsijälle ja vuokraisännälle! Niin tutkivat mikä vikana. Jos mitään ei tapahdu (tällä viikolla jo pitää tapahtua) niin uhkailet jatkotoimilla (terveysvirastosta kyselet jatkoja).
Odotellessa kannattaa mennä lääkäriin kertomaan kaikki oireet, mitä on hajun myötä tullut. Minulle ystävällinen lääkäri kirjoitti virallisen lausunnon, jossa luki oireet.
Minulla oli tuollainen ongelma, kun viemäristä nousi hajulukon kautta ilmaa wc-tilaan. Pistävä ja päähän koskeva haju. Viemärin mansetti oli noussut imuroidessa paikaltaan ja haju lähti ihan vaan sillä, että sen asetti takaisin lattiapinnan tasolle.
Etikkaa ja soodaa viemäreihin sekä pyykinpesukoneeseen, kun se on kokonaan puhdistettu. Luotan, ettet käytä zeoliittiä pyykinpesuaineessa...
Onko home vai viemärinhaju? Viemärinhaju on helposti tunnistettava ja kertoo lähinnä siitä että jokin vesilukko, tulppa tms on huonosti kiinni tai hyvin likainen. Se on helppo "korjata".