Ärsyttää ihmiset jotka tunkee kassalle kun itse olet vielä siinä
Huom. En puhu ruokakaupoista, ne ovat erikseen.
Nykyään kun monessa paikassa muovikassit ovat maksullisia myyjät eivät enää automaattisesti pakkaa niitä, joten kun ostat vähän enemmän tavaraa menee niiden laukkuun laittamisessakin pikkaisen aikaa, ei paljoa mutta kuitenkin niin että et ihan samalla sekunnilla kun myyjä ojentaa kuitin pääse tieltä pois. Johan siinä sitten joku änkeää ylitse kun sillä on niin kiire! Anteeksi vaan, mutta minusta aika törkeää jos ei voi sen aikaa odottaa että toinen pääsee tieltä pois vaan tönitään siihen kylkeen ja huidotaan kädellä toisen naaman edestä.
En itse hidastele, mutta en myöskään halua lähteä kuitti, lompakko ja ostamani tavarat sylissä pakkaamaan niitä jonnekin seinän vierustalle, vaan hoitaa asian siinä tiskillä.
Taidan kyllä siirtyä yhä enenevässä määrin nettishoppailuun, kun kaupoissa käynnistä tulee vain ärsytystä ja palvelu on useimmiten olematonta. Tänäänkin tosiaan Sokoksella ensin asiakaspalvelija ei tervehdi vaan jatkaa jutteluaan toisen myyjän kanssa ja sitten vielä seuraava asiakas jyrää tiskille, oli kyllä ostostapahtumasta elämys kaukana.
Kommentit (28)
Ei ole muiden vika että olet niin hidas.
"oli kyllä ostostapahtumasta elämys kaukana"
Anteeksi mutta pääsi nauru. Millaista elämystä ostotapahtumalta odotat? Ehkä kaikkien kannalta parempi että jatkossa shoppailet netissä.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole muiden vika että olet niin hidas.
Jos ostan kymmenen tuotetta niin niiden laukkuun laittamisessa menee enemmän aikaa kuin yhden. En toimi sen nopeammin mitä enemmän joku huohottaa niskassa ja tunkeminen tiskille tönien minua ennen kuin olen poistunut, on huonoa käytöstä.
Mua taas ärsyttää se että marketissa pitkässä jonossa kun koko hihna on tyhjä, niin joku tollo jää seisomaan siihen hihnan päähän ettei seuraava pääse laittamaan ostoksiaan tyhjälle hihnalle. Tekis mieli potkaista perseelle.
Todellakin voi hetken odottaa, kun on seuraavana jonossa.
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi mutta pääsi nauru. Millaista elämystä ostotapahtumalta odotat? Ehkä kaikkien kannalta parempi että jatkossa shoppailet netissä.
No mutta miksi käydä jossain suomalaisessa kaupassa sitten enää jos ei voi edes palvelua edellyttää ja sitä että ei joudu jonkun hätähousun tönimäksi? Viestisi välittämä asenne on osasyy siihen, että ihmiset ostavat mieluummin kotisohvaltaan ulkomaisista verkkokaupoista. Mitä kaupoilla enää on tarjota jos ei miellyttävää ostotapahtumaa?
ap
Vierailija kirjoitti:
Kyllä kauppiaan luulisi olevan kiinnostunut asiakkaan ostokokemuksen laadusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mutta miksi käydä jossain suomalaisessa kaupassa sitten enää jos ei voi edes palvelua edellyttää ja sitä että ei joudu jonkun hätähousun tönimäksi? Viestisi välittämä asenne on osasyy siihen, että ihmiset ostavat mieluummin kotisohvaltaan ulkomaisista verkkokaupoista. Mitä kaupoilla enää on tarjota jos ei miellyttävää ostotapahtumaa?
ap
En minä ainakaan käy kaupassa sen takia, että saan siellä henkilökohtaisempaa ostotapahtumaa. Käyn sokoksen/stockmannin tapaisissa kaupoissa sen takia, että saan tuotteen nopeammin haettua paikan päältä kuin tilaamalla netistä.
T.eri
Mua kans ärsyttää kun tönitään takaapäin kärryillä tai ollaan ihan muuten vaan niskassa kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
En minä ainakaan käy kaupassa sen takia, että saan siellä henkilökohtaisempaa ostotapahtumaa. Käyn sokoksen/stockmannin tapaisissa kaupoissa sen takia, että saan tuotteen nopeammin haettua paikan päältä kuin tilaamalla netistä.
T.eri
Ei puhuttu mistään henkilökohtaisesta erityiskokemuksesta. Vaan siitä että jos kaupassakäynti ärsyttää niin mieluummin jättää menemättä ja tilaa Kiinasta. Sinulla on nähtävästi mukavia kokemuksia. Hyvä niin!
Ymmärrän sua, ap. Tosi rasittavaa. Ja jotkut vatipäät on vielä niin hätäisiä, että kun myyjä on vasta antamassa vaihtorahoja, niin pitää jo siinä vaiheessa ängetä viereen ojentamaan sitä lottolappua myyjälle.
Ruokakaupoissa taas ketuttaa ne, jotka ei voi laittaa ostoksiaan hihnalle ennenkuin se on tyhjä. Seisovat siinä hihnan päässä, ja vasta kun edellinen asiakas on maksanut ostoksensa, alkavat lapata niitä kymmentä maitotölkkiään hihnalle. Herran pieksut...
Ja oli se edellinen asiakas sitten kuinka hidas tahansa, niin todella törkeää silti rynniä siihen kassalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
T.eri
Minulla ei usein ole niin ennalta-arvaamattomia tarpeita, ettenkö voisi odottaa 5-10 päivää tavaran saapumiseen, jos netistä tilaan. Liikkeissä shoppailu on muutakin kuin käytännön sanelema pakko, shoppailureissuun voi yhdistyä ystävän tapaaminen ja kahvillakäynti.
ap
Mua taas ärsyttää se, että ruokakaupassa kun laitan ostoksiani siihen hihnalle lähempänä kassaa, niin joku alkaa laittaa jo omia tavaroitaan sinne päähän. Sitten mun tavarat ei mahdukaan, kun se hihna liukuu kohdalle ja siinä onkin jo ne sen seuraavan tavarat... Sitten se seuraava joutuu ottamaankin niitä pois.
Minä ainakin maltan sen aikaa odottaa, että edellinen saa tavaransa hihnalle, sitten vasta itse laitan sen kapulan (ellei edellinen laittanut mulle) ja alan latoa omia tavaroita. Ihan perusjuttu.
Ottamatta kantaa muuhun, niin tuo Sokoksen myyjien rupattelu on kyllä melkoinen ilmiö. Monta kertaa seison kassan vierellä ostos ja pankkikortti kädessä, mutta eivät edes vilkaise kohti. Sitten luovutan ja jätän sen tuotteen siihen, niin huikkaavat perään, että "jos et osta, niin vie paikalleen".
Olen myyjä ja tuo on todella ärsyttävää ja muokkamaista minunkin näkökulmastani myyjänä. Muuta en oikeastaan voi tehdä, kuin olla huomioimatta seuraavaa kiilaavaa asiakasta ennen kuin on hänen vuoronsa. En siis tervehdi enkä ota katsekontaktia ennen kuin edellinen asiakas on saanut tavaransa pakattua ja olen kiittänyt ja toivotellut hyvät päivän jatkot tmv. Yleensä juttelen jotain mukavia, kunnes asiakas on valmis lähtemään. Tiedän, että tämä ärsyttää sitä takana hönkivää, mutta en voi sietää huonosti käyttäytyviä aikuisia. Ulospäin en tätä toki näytä, vaan samat kohteliaisuudet jaan jokaiselle kauniisti hymyillen.
Vierailija kirjoitti:
Mua taas ärsyttää se, että ruokakaupassa kun laitan ostoksiani siihen hihnalle lähempänä kassaa, niin joku alkaa laittaa jo omia tavaroitaan sinne päähän. Sitten mun tavarat ei mahdukaan, kun se hihna liukuu kohdalle ja siinä onkin jo ne sen seuraavan tavarat... Sitten se seuraava joutuu ottamaankin niitä pois.
Minä ainakin maltan sen aikaa odottaa, että edellinen saa tavaransa hihnalle, sitten vasta itse laitan sen kapulan (ellei edellinen laittanut mulle) ja alan latoa omia tavaroita. Ihan perusjuttu.
Ei tuo minua haittaa. Ladon siihen omasta ostoskorista tavaroita kuin en huomaisi, että siihenn on joku jo laittanut ostoksensa. Jos takana tuleva huomauttaa, että ne on hänen niin kysyn, että joko maksoit.
Vierailija kirjoitti:
AP:n elämysmatka lähikauppaan. No, mutta ajat on kovat niin hyvä vaan, että joku keksii vaihtoehtoratkaisuja.
Ymmärrän hyvin, että iäkkäät ihmiset tarvitsevat enemmän aikaa rahojen esiin kaivamiseen, vastarahan laittamiseen kukkaroon ja tavaroiden pakkaamiseen. Mutta en ole koskaan ymmärtänyt näitä nuorehkoja terveitä vallasnaisia, joiden pitää pyrkiä näyttämään valtaansa joka paikassa. Käyttöshekkien aikaan nämä samanlaiset naiset alkoivat kaivella shekkivihkoa esiin vasta siinä vaiheessa, kun kassa oli naputellut ostokset koneelle ja sanonut loppusumman. Sitten he alkoivat hitaasti ja taiten kirjoittaa shekkiä. Kyllä oli muulla jonolla usein hermo kireellä, kun ei olisi ollut aikaa odottaa tuollaista hidastelijaa. Nyt samanlaiset tyypit kaivelevat hitaasti pankkikorttia esiin ja työntävät sen muutaman kerran väärin päin kortinlukijaan, unohtelevat koodinsa ja lopulta, kun maksu on onnistunut, alkavat vasta pohtia, miten ostoksensa pakkaisivat. Yleensä siinä kassatiskillä on sen verran paljon tilaa, että ostokset voi työntää siitä kassakoneen kohdalta kauemmas ja päästää seuraava asiakas vuoroon. Mutta minkäs teet, jos ei ymmärrys riitä!
No jo on ongelma.