Ärsyttää ihmiset jotka tunkee kassalle kun itse olet vielä siinä
Huom. En puhu ruokakaupoista, ne ovat erikseen.
Nykyään kun monessa paikassa muovikassit ovat maksullisia myyjät eivät enää automaattisesti pakkaa niitä, joten kun ostat vähän enemmän tavaraa menee niiden laukkuun laittamisessakin pikkaisen aikaa, ei paljoa mutta kuitenkin niin että et ihan samalla sekunnilla kun myyjä ojentaa kuitin pääse tieltä pois. Johan siinä sitten joku änkeää ylitse kun sillä on niin kiire! Anteeksi vaan, mutta minusta aika törkeää jos ei voi sen aikaa odottaa että toinen pääsee tieltä pois vaan tönitään siihen kylkeen ja huidotaan kädellä toisen naaman edestä.
En itse hidastele, mutta en myöskään halua lähteä kuitti, lompakko ja ostamani tavarat sylissä pakkaamaan niitä jonnekin seinän vierustalle, vaan hoitaa asian siinä tiskillä.
Taidan kyllä siirtyä yhä enenevässä määrin nettishoppailuun, kun kaupoissa käynnistä tulee vain ärsytystä ja palvelu on useimmiten olematonta. Tänäänkin tosiaan Sokoksella ensin asiakaspalvelija ei tervehdi vaan jatkaa jutteluaan toisen myyjän kanssa ja sitten vielä seuraava asiakas jyrää tiskille, oli kyllä ostostapahtumasta elämys kaukana.
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Mua taas ärsyttää se, että ruokakaupassa kun laitan ostoksiani siihen hihnalle lähempänä kassaa, niin joku alkaa laittaa jo omia tavaroitaan sinne päähän. Sitten mun tavarat ei mahdukaan, kun se hihna liukuu kohdalle ja siinä onkin jo ne sen seuraavan tavarat... Sitten se seuraava joutuu ottamaankin niitä pois.
Minä ainakin maltan sen aikaa odottaa, että edellinen saa tavaransa hihnalle, sitten vasta itse laitan sen kapulan (ellei edellinen laittanut mulle) ja alan latoa omia tavaroita. Ihan perusjuttu.
Onneksi ongelmasi on helppo ratkaista; laita ne ostokset hihnan alkupäähän, niin seuraava ei mahdu laittamaan omiaan ennen kun olet valmis!
Vierailija kirjoitti:
Mua taas ärsyttää se että marketissa pitkässä jonossa kun koko hihna on tyhjä, niin joku tollo jää seisomaan siihen hihnan päähän ettei seuraava pääse laittamaan ostoksiaan tyhjälle hihnalle. Tekis mieli potkaista perseelle.
Saatan tehdä tätä seisomista jos olen ostamassa yhtä tuotetta. Haluan tehdä pesäeron selväksi edelläni olevaan ja siihen takana tulevaan. Joskus saattaa käydä niin että myyjä alkaa ottamaan niitä takana olevan ostoksia minun ostoksinani jo kauhealla tohinalla ja siitä tulee lisää töitä kun pitää perua jne. Tälläisissä tapauksissa pidän tuotteen käsissäni ja lasken sen hihnalle tai myyjän käteen vasta minun vuorollani, saattaa olla esim pullopantti.
Vierailija kirjoitti:
Mua taas ärsyttää se että marketissa pitkässä jonossa kun koko hihna on tyhjä, niin joku tollo jää seisomaan siihen hihnan päähän ettei seuraava pääse laittamaan ostoksiaan tyhjälle hihnalle. Tekis mieli potkaista perseelle.
Miksi sinun on päästävä seisomaan 50 cm lähemmäs kassaa kun se ei edes nopeuta asiointiasi mitenkään? Minä seison siinä hihnan päässä, koska en halua aiheuttaa edelliselle asiakkaalle sellaista tunnetta, että kyylään hänen olkansa takana hänen maksaessaan kortilla. En myöskään halua, että sinun ostoksesi alkavat jo liukua minun ohitseni kohti myyjää, joka kuitenkin sekaantuu ostoksissa jos minä ostan vain esimerkiksi tupakkaa. Ehdit kyllä lappaa niitä ostoksiasi hihnalle sitten kun olen maksamassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saatan tehdä tätä seisomista jos olen ostamassa yhtä tuotetta. Haluan tehdä pesäeron selväksi edelläni olevaan ja siihen takana tulevaan. Joskus saattaa käydä niin että myyjä alkaa ottamaan niitä takana olevan ostoksia minun ostoksinani jo kauhealla tohinalla ja siitä tulee lisää töitä kun pitää perua jne. Tälläisissä tapauksissa pidän tuotteen käsissäni ja lasken sen hihnalle tai myyjän käteen vasta minun vuorollani, saattaa olla esim pullopantti.
Ainakin viimeiset 20 vuotta on ollut kaupassa sellainen asia kun kapula. Se otetaan siitä kassan sivusta ja laitetaan sinun ja edellä olevan ostosten väliin ja kas näin! Myyjä tietää missä sinun ostoksesi alkavat!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja siihen asti minun pitäisi roikottaa koria kädessäni? Jos et laita ostoksia hihnalle ja/tai väistä, on tietenkin ihan ok siirtyä eteesi laittamaan omat ostokseni hihnalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sinun on päästävä seisomaan 50 cm lähemmäs kassaa kun se ei edes nopeuta asiointiasi mitenkään? Minä seison siinä hihnan päässä, koska en halua aiheuttaa edelliselle asiakkaalle sellaista tunnetta, että kyylään hänen olkansa takana hänen maksaessaan kortilla. En myöskään halua, että sinun ostoksesi alkavat jo liukua minun ohitseni kohti myyjää, joka kuitenkin sekaantuu ostoksissa jos minä ostan vain esimerkiksi tupakkaa. Ehdit kyllä lappaa niitä ostoksiasi hihnalle sitten kun olen maksamassa. [/quote
Tämä. Tänään asioin prismassa asiakaspalvelussa. Edelläni jonossa oli 2 hlöä, edessäni olevaan jätin n. 1,5m väliä. Niin eikö siinä odotuksen aikana ensinnäkin pari tyyppiä käy kysymässä :"Oletko jonossa?" ja sitten kun taakseni tulee tyyppi, niin hänen pitää hengittää niskaani tappituntumalla! Ei, se ei nopeuta hänen asiointiaan millään tavalla ........
Höpön löpön. Ei sulla kuitenkaan mihinkään ole niin kiire. Vai onko eduskunnassa alkamassa valiokunnan istunto ja äänestys, jonne sun pitää ehdottomasti ehtiä.