Olen raskaana ja käytän kannabista.
Eli siis otsikosta näkee aiheen josta puhua. Haittaako kannabis vauvaa miten paljon? Itse en haluaisi lopettaa sen käyttämistä koska olen poltellut jo melkein viikoittain viimeiset 9 vuotta. Eli voisiko kukaan kertoa kuinka paljon se haittaa vauvaa. :)
Kommentit (17)
Entäs sitten? Minäkin juon kahvia.
Tuttavan lapsi ei puhu yli 3 vuotiaana, myöskin täysin vaipoissa. Kehitys jäljessä.
Johtuuko sitten kannabiksesta, sitä ei voi kukaan tietää. Ota samantien viinaa ja tupakkaa ja lääkkeitäkin, kyllähän sen sitten synnytyksen jälkeen näkee, että miten ne vaikuttaa?!?!
Joo, bongi vaan pärisemään niinku ennenkin. Äläkä unohda kertoa asiasta neuvolassa, muutenhan he eivät voi tietää miten hyvä ja ajattelevainen äiti olet!
Olet provo, kukaan joka pössyttelee ei sano ''käytän kannabista''. Muuten hyvä.
Kiitos hyvistä vastauksista! Jatkan elämää kuten 4 viestissään neuvoi.
Ei kokemusta, mutta neuvolassa ei kannata asiaa kertoa.
Aihetta mielenkiinnosta googletin. Vastaan tuli heti tutkimus viime vuodelta jonka mukaan kohonnutta riskiä ei pystytty näyttämään toteen. Mielenkiintoinen aihe. Valtaosa ihmisitä tottakai vetää yhteensuuri merkin heti haitallisuuden ja huumeeksi luokitellun välille. Ei se asia todellisuudessa tietenkään ole ihan niin yksiselitteinen. Tuskin silti voi suositella turhaa riskinottoa kenellekkään.
"CONCLUSION: Maternal marijuana use during pregnancy is not an independent risk factor for adverse neonatal outcomes after adjusting for confounding factors."
Varmuuden vuoksi kannattaa lopettaa.
Kun vauvasi syntyy viallisena, se saa verorahoilla maksetun hoidon ja kuntoutuksen. Ei sulla mitän häätää ole. Jatka vaan rauhassa valitsemallasi tiellä.
Lapsesta tulee pösilö, tosin se saattaa tässä tapauksessa johtua geeneistä.
Vierailija kirjoitti:
Olet provo, kukaan joka pössyttelee ei sano ''käytän kannabista''. Muuten hyvä.
Te provoja paljastamaan harjaantuneet - ilmesesti palstan pitkäaikaisimmat konkarit - pilaatte sitten kaiken :( Aloitus oli meinaan hyvä!
Mun kaveri pössyteli alkuraskauden aikana. Ei vissiin sisäistänyt koko raskaus asiaa ihan heti.. Lopetti kuitenkin kun huusin sille siitä. Kersa on kyllä ihan fine 2 vuotias (vielä)
Itseni mielestä olet tekopyhä.