Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muka outoa, jos isä ja äiti molemmat ovat neuvolassa mukana?

Vierailija
23.08.2017 |

Meillä isä automaattisesti haluaa aina tulla mukaan, ajat katsotaan yleensä niin että töiltään pääsee. Moni on sanonut tätä oudoksi? Isä on vauvan kanssa sillä aikaa kun juttelen tädille ja kerron kuulumiset, isä myös yleensä pistää vaa'alle jne.

Moni on hymistellyt tätä ja kehunut miestä? :D varsinkin silloin kun odotin lasta ja mies oli silloinkin aina kuuntelemassa sydänäänet jne. Miksi miestä siitä pitää kehua? Argh!

Miten teillä, käyttekö yksin?

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
23.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä käytiin yhdessä. Kerran jouduttiin terveydenhoitajalle huomauttamaan, että myös isä on tässä huoneessa paikalla; puhu hänellekin. Hoitaja meni tietysti ensin vaikeaksi, mutta sanoi sitten fiksusti, että toimi väärin puhuessaan vain minulle ja katsoessaankin vain minua ja muutti sitten toimintatapaansa.

Vierailija
2/34 |
23.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt sekä yksin että miehen kanssa. Mielestäni kumpikin on täysin normaalia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
23.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta hyvä mies on rinnalla aina kun pystyy. Minusta olisi outoa, jos joutuisin yksikseni ravaamaan vauvaan liittyvissä asioissa.

Peukut niille miehille, jotka toimivat oikein!

Vierailija
4/34 |
23.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me oltiin kans yhessä esikoisen äitiysneuvolat ja sitten vauvan omat neuvolat 😄 Mies halusi mukaan ja tuli aina kun pääsi. Toisen kohdalla tuli sitten vähän harvemmin, mutta tuli kuitenkin.

Monet tätä kummasteli, hyvällä kai? Mä ajattelin että itsestäänselvää, että isää kiinnostaa tulla edes joskus mukaan 🤔

Vierailija
5/34 |
23.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies on ollut mukana joka ikisellä neuvolakäynnillä, niin äitiysneuvolassa kuin lastenneuvolassakin. Miksi ei olisi? Aina on suhtauduttu neuvolassa tasavertaisena vanhempana. Ajat sovitaan aina niin, että mies pääsee töiltään mukaan. 

Vierailija
6/34 |
23.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä käytiin yhdessä. Kerran jouduttiin terveydenhoitajalle huomauttamaan, että myös isä on tässä huoneessa paikalla; puhu hänellekin. Hoitaja meni tietysti ensin vaikeaksi, mutta sanoi sitten fiksusti, että toimi väärin puhuessaan vain minulle ja katsoessaankin vain minua ja muutti sitten toimintatapaansa.

Tuosta tuli mieleen, että harvemmin meidän neukussa kysytään miten isä jaksaa. Aina vaan mun vointia... Kerran on tainnut olla joku kysely mihin nopeasti rustattiin molemmat jotain mielialaa ja yhteistä aikaa koskevia juttuja ja tungettiin pöytälaatikkoon.

Ap

Vierailija
7/34 |
23.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennemmin voisi kysyä miksi äidin pitäisi aina olla mukana? Mun mies kävi usein yksinkin vauvan/lapsen kanssa neuvolassa.

Vierailija
8/34 |
23.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on ollut mukana kaikilla raskauden aikaisilla neuvola/lääkärikäynneillä, sillä pystyy hyvin järjestellä työt niin, että pitää etäpäivän. Hyvin on henkilökunta ottanut molemmat huomioon! Joskus oon sanonu ettei tarvii, mutta hän haluaa tulla.

Vierailija
9/34 |
23.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekan lapsen kohdalla mies oli mukana neuvoloissa 2 vuotiaaksi asti. Tokan lapsen kanssa ollut 2-3 kertaa mukana, toka lapsi nyt 1,5v. Olisi muuten ollut tokankin lapsen neuvoloissa aina mutta työt ei salli nyt tällä hetkellä. En pidä itse hyvän isän määritettä siinä että käy mukana neuvoloissa.

Niin ja äitiysneuvoloissa ei ollut kertaakaan mukana. Olisi tullut jos olisin pyytänyt mutta ei itkenyt kun en halunnut.

Vierailija
10/34 |
23.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en nyt nähnyt syytä että äitiysneuvolaan olisi kovin usein tullut, se kun oli sitä purkkiin pissaamista ja mittaamista, en tiedä mihin miestä olisi tarvittu. Vauvan kanssa kävi neuvolassa yksinkin.

Vierailija
11/34 |
23.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies oli vanhempainvapaalla ja kävi tietysti sitten neuvolassakin, minä en joka kerta päässyt töiden vuoksi mukaan.

Vierailija
12/34 |
23.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi just äidin pitäisi viedä vauva neuvolaan ellei halua puhua esim. erityisesti imetyksestä? Me oltiin ainakin tasavertaisia vanhempia jo vauva-aikana joten neuvolakäynnitkin vuoroteltiin. Toinen jäi sillä aikaa taaperon kanssa kotiin.

Vierailija
13/34 |
23.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän neuvolassa toivottiin että isä hoitaisi ainakin yhden neuvolakäynnin, oliko nyt puolivuotisneuvola johon erityisesti toivottiin, toki äitikin sai halutessaan tulla mukaan.

Vierailija
14/34 |
23.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meidän ipana ei tarvinnut kahta aikuista saattamaan neuvolaan, eli se vei joka oli hoitovapaalla. Työssä ollessa jakaantui isälle hammaslääkärit ja mulle neuvolat, sopi paremmin aikatauluihin niin.

Ainoa mihin on menty yhdessä on koulun kehityskeskustelut... opettajaa kun "ei pääse" tapaamaan kuin kerran vuodessa ja molemmat on oltu uteliaita koulun suhteen kun se on vanhemmille aikalailla suljetumpi maailma kuin esim tarha tai eskari.

Vierailija
15/34 |
23.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennemmin voisi kysyä miksi äidin pitäisi aina olla mukana? Mun mies kävi usein yksinkin vauvan/lapsen kanssa neuvolassa.

Ite ainakin oon mukana sen takia kun oon päivät pitkät vauvan kanssa kotona, ja isä vaan illat. Isän on mun mielestä aika hankalaa kertoa hoitajalle Kysyttäessä, että kuinka monet kakat tai päiväunet vauva päivisin tekee ja monelta heräilee\syö yleensä jne :D

Ap

Vierailija
16/34 |
23.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me on sovittu niin, että minä käyn äitiysneuvolat ja mies käy sitten lastenneuvolat kun niissä minun läsnäoloni ei ole milläänlailla pakollista ja miehen työ joustaa helpommin. Ei ole kukaan tätä ihmetellyt.

Vierailija
17/34 |
23.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies ei ollut kertaakaan äitiys- eikä lastenneuvolassa mukana. Äistiusneuvolassa halusin käydä rauhassa yksin ja höpötellä kaikki kuulumiset itsekseni. Pissanäytteen antoon ja puntarillakäyntiinkään en miestä kaivannut mukaan. Kolmen lapsen neuvolat olen myös hoitanut yksin, koska olen kotona lasten kanssa ja mies on päivätyössä. Lasten uudet mitat laitan miehelle töihin viestillä ja se siitä. En tajua, miksi siellä pitäisi molempien olla.

Vierailija
18/34 |
23.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en nyt nähnyt syytä että äitiysneuvolaan olisi kovin usein tullut, se kun oli sitä purkkiin pissaamista ja mittaamista, en tiedä mihin miestä olisi tarvittu. Vauvan kanssa kävi neuvolassa yksinkin.

Tässä viimein perisuomalainen nainen!

Muistakaa, että oli sitten mistä hyvänsä kysymys, aina voi sanoa "en ymmärrä mihin xx olisi tarvittu". Erityisesti kun kyse on yksin selviämisestä/menemisestä. Aivan turhaa tuhlausta mennä kaksi, jos yksikin voi.

Vierailija
19/34 |
23.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mies kävi kans kerran. Olin niin poikki ja väsyny ja itkunen. Olin jo lähössä, mut mies sanoi et mitäs jos minä meen yksin. Mikäs siinä!

20/34 |
23.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä jopa mies käynyt kahdestaan lapsen kanssa, tosin useimmin minä tai yhdessä mikäli mahdollista. Mutta siinä vaiheessa kun mies oli kotona ja minä töissä, mies kävi lapsen kanssa neuvolassa ensisijaisesti. Tajunnanräjäyttävää? Ei minusta, mutta jonkun mielestä ehkä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi seitsemän