Tilille tuli 30 000€. Mitähän noille rahoille pitäis tehdä?
Oon aina elänyt kädestä suuhun ja nyt ois tuon verran "tuhottavaa".
Ei vaan oikeasti. En haluis syödä/juoda/elää noita rahoja.
Mitä noille voisi tehdä?
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Mä olen makuuttanut tuota summaa (perintö) säästötilillä nyt jo kuusi vuotta. Hoitovapaiden aikana otin jokusen tonnin, jotka myöhemmin säästin takaisin.
Kerta kaikkiaan en keksi parempaa käyttöä rahoille. Rahastoon säästän jo muutenkin palkastani, eikä tuotto ole ollut kovin kummoinen. Lähivuosina tulossa lisää hoitovapaita ja mahd. asunnon vaihto isompaan. Nykyistä lainaa en viitsi lyhentää könttäsummana nykyisillä koroilla, mieluummin pidän reippaasti käteistä käytettävissä seuraavan asunnon varainsiirtoveroon, remontointiin ym. Osakkeiden kanssa en jaksa touhuta.
sijoita osa muista hajauttaa, lopuilla matkustele!!!:)
Itse ainakin koen että jokainen penni minkä oon reissuihin laittanut on olleet sen arvoisia. Muistoja loppuelämäksi. Mahtavat reissut jotka ei ikinä unohdu. Puhumattakaan henkisestä pääomasta jonka itselleen saa..avarakatseisuutta, ennakkoluulottomuutta ja ymmärrystä..
Onhan verot jo maksettu niistä? Itse harrastan sijoittamista ja saman tekisin noillekin. :) Osan saattaisin käyttää matkaan tai johonkin muuhun kivaan.
Laita Bank Norwegianin tilille ja unohda ne sinne. Jos joskus jäät työttömäksi, niin elät ainakin pari vuotta noilla rahoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen makuuttanut tuota summaa (perintö) säästötilillä nyt jo kuusi vuotta. Hoitovapaiden aikana otin jokusen tonnin, jotka myöhemmin säästin takaisin.
Kerta kaikkiaan en keksi parempaa käyttöä rahoille. Rahastoon säästän jo muutenkin palkastani, eikä tuotto ole ollut kovin kummoinen. Lähivuosina tulossa lisää hoitovapaita ja mahd. asunnon vaihto isompaan. Nykyistä lainaa en viitsi lyhentää könttäsummana nykyisillä koroilla, mieluummin pidän reippaasti käteistä käytettävissä seuraavan asunnon varainsiirtoveroon, remontointiin ym. Osakkeiden kanssa en jaksa touhuta.
Itse ainakin koen että jokainen penni minkä oon reissuihin laittanut on olleet sen arvoisia. Muistoja loppuelämäksi. Mahtavat reissut jotka ei ikinä unohdu. Puhumattakaan henkisestä pääomasta jonka itselleen saa..avarakatseisuutta, ennakkoluulottomuutta ja ymmärrystä..
Olen asunut pitempiä aikoja yhteensä neljässä eri maassa, enkä oikein osaa ajatella turistimatkailua (sitähän se työssäkäyvälle ihmiselle lapsiperheen kanssa väistämättä on) mitenkään erityisen jalostavana asiana. Mieluummin makuutan noita rahoja edelleen ja annan lasteni lähteä sitten joskus omille siivilleen vaikka ulkomaisiin yliopistoihin.
T. Se 30 000 euron makuuttaja.
Minä voisin kanssa ottaa, jos kukaan muu ei huoli. Osoite privana, johon voit postittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse ainakin koen että jokainen penni minkä oon reissuihin laittanut on olleet sen arvoisia. Muistoja loppuelämäksi. Mahtavat reissut jotka ei ikinä unohdu. Puhumattakaan henkisestä pääomasta jonka itselleen saa..avarakatseisuutta, ennakkoluulottomuutta ja ymmärrystä..Olen asunut pitempiä aikoja yhteensä neljässä eri maassa, enkä oikein osaa ajatella turistimatkailua (sitähän se työssäkäyvälle ihmiselle lapsiperheen kanssa väistämättä on) mitenkään erityisen jalostavana asiana. Mieluummin makuutan noita rahoja edelleen ja annan lasteni lähteä sitten joskus omille siivilleen vaikka ulkomaisiin yliopistoihin.
Miksi et laittanut niitä osakkeisiin? Sulla olis nyt enemmän kuin se 30th.
Naiset... eivät ole sijoittajia!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysy, että kelpaisiko ne Sipilän serkuille, joita hän ei tiedä sukulaisikseen.
Mistä näitä vassarimanipuloituja sikiää?
Niiden ihmisten joukoista, jotka ajattelevat omilla aivoillaan. Mistä kaltaisiasi riistäjäporvareita sikiää? Kotona opittu köyhät kyykkyyn mentaliteetti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse ainakin koen että jokainen penni minkä oon reissuihin laittanut on olleet sen arvoisia. Muistoja loppuelämäksi. Mahtavat reissut jotka ei ikinä unohdu. Puhumattakaan henkisestä pääomasta jonka itselleen saa..avarakatseisuutta, ennakkoluulottomuutta ja ymmärrystä..Olen asunut pitempiä aikoja yhteensä neljässä eri maassa, enkä oikein osaa ajatella turistimatkailua (sitähän se työssäkäyvälle ihmiselle lapsiperheen kanssa väistämättä on) mitenkään erityisen jalostavana asiana. Mieluummin makuutan noita rahoja edelleen ja annan lasteni lähteä sitten joskus omille siivilleen vaikka ulkomaisiin yliopistoihin.
Miksi et laittanut niitä osakkeisiin? Sulla olis nyt enemmän kuin se 30th.
Naiset... eivät ole sijoittajia!!
Tai sitten mulla olisi vähemmän kuin 30 tuhatta. Kuten tuossa jo edellä vastasin: en jaksa touhuta osakkeiden kanssa.
Miksi muuten mun pitäisi yrittää riskillä kasvattaa pääomaani? Arjen tulot ja menot ovat sopusoinnussa, ja tuo 30 donaa on ihan riittävä vararahasto vaikkapa juuri mahdolliseen työttömyyteen, asunnonvaihtoon, vanhan talon yllätysremppaan jne.
Osta rahoilla säilykkeitä ne säilyy monet helposti about 10v ja tupakkaa monta kartonkia jos poltat.
Taatusti tulee säästöä ja on ainakin ruokaa pitkäksi aikaa eikä tarvitse pelätä että ne pilaantuu
Jos ne on perintörahoja niin odota ensin veroja ja maksa niillä pois päältä. Loput asuntoon jos sinulla ei jo ole maksettua omistusasuntoa tai teetä hyvä remontti tai uusi sisustus ja tee matka sukulaisen kanssa. Älä vain laita mihinkään rahastoon koska kohta ei ole edes pääomaa jäljellä. Tuo on niin pieni summa että pidä se vararahastona pahan päivän varalla. On mukavampaa elää kun tietää että on varalla vähän rahaa. Jos vaikka tulee autonvaihto.