Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko 2 euroa 3 desin kahvikupillisesta likaa ? Lapsen synttäreillä siis. Tulossa sukulaisia

Vierailija
22.08.2017 |

Ja muutama ystävä.
Hinnasto olisi:
- Kahvikuppi 3dl: 2€
- pala katkarapupiirakkaa 1 €
- piparit 0.30 €
- mehulasi 2dl ( 1.20€)
- lasi colaa (halvempaa rajamarketin versiota) ja 2dl lasi 1.20€
- pala mansikkakakkua 1.70 €
- pala mustikkapiirakkaa 1.40 €
- kulhollinen mansikka kiisseliä 1.20

Onko hinnasto liian korkea?
Tulossa kylään sukulaisia ja syntymäpäivät pidetään kotonamme.
Lahjan saa antaa rahana tai tavarana.

Hinnasto kuitenkin mietityttää.

Kommentit (341)

Vierailija
281/341 |
25.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinno. Pilailua lienee?

Muussa tapauksessa jätä hyvä ihminen juhlat väliin, jollei sinulla ole niihin oikeasti varaa. Kahvilat ja ravintolat ovat erikseen, niillä on elinkeinonharjoittajina kuitenkin hygieniapassit ja verotuskin useimmiten kunnossa.

Vierailija
282/341 |
25.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perhe on sen verran köyhä, että haemme säännöllisesti ruoka-apukassin.

Sen takia emme pysty synttäreillä tarjoamaan kaikenlaisia kakkuja ja leivoksia,

vaan lähinnä sitä, mitä kassissa on. Hinnastomme oli viimeksi seuraava:

- jogurttipurkki  80 senttiä

- ruisleipäpala 50 senttiä

- paahtoleipäpala 60 senttiä

Tietysti tekisi mieli pyytää isompi summa, mutta monet tietävät että nämä on ruoka-apukassista

ja minua nolottaisi tienata sillä. Kutsukortteihin olemme laittaneet, että vieraat voivat tuoda mukanaan

kakkua ja leivoksia tuliaisina ja niistä olemme sitten myyneet muille vieraille paloja 2-3 euron kappalehintaan sen mukaan, mitä tuotteet ovat.

Kannattaa myös kysellä kaupoista, jos he ovat heittämässä pois jotain parempia herkkuja, kun viimeinen myyntipäivä lähestyy. Nämä kun ottaa pois pakkauksesta ja päivämäärä ei näy, niin kehtaa pyytää ihan normaalihinnan.

Meillä on 4 lasta ja tienaamme tällä tavoin ihan kivasti, mutta viimeksi jäimme kyllä kiinni, kun pidimme kahteen kertaan nuorimman lapsen synttärit yhden vuoden ajan. Jos pitää useampia juhlia, niin toinen voi sitten olla vaikka nimipäivä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/341 |
25.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hitto tää vitsi on lähtenyt käsistä. :'D

Ja kohta iltalehti kirjoittaa "Onko oikein rahastaa sukulaisia lapsen syntymäpäiväjuhlista?" :DD

Mut ois kyl hienoo saada joskus synttärikutsu, jossa ois tällänen hinnasto mukana. Vois ottaa astetta paremmat omat eväät mukaan ja kateelliset kattelis kun itse maksavat kahvista ja kakusta. :)

Vierailija
284/341 |
25.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huippuketju,sai nauraa oikein kunnolla.Mutta uskokaa tai älkää,meidät on kutsuttu synttärijuhliin johon saa lunastaa illalliskortin joka maksaa reilu kolmekymppiä.Suullisessa kutsussa ei tuota mainittu,toivottiin vaan että pääsisitte tulemaan.Nyt sitten tuli kirjallinen kutsu jossa maksusta tieto. Kyseessä keski-ikäisen ihmisen pyöreät. Aiemmin luulin että tällainen toiminta on urbaani legenda mutta näköjään sitä löytyy oikeassa elämässäkin.

Vierailija
285/341 |
25.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisäisin vielä 170g maksalaatikkoa per vieras. Näin kenellekkään ei jää nälkä.

Millaisia läskejä olette? Semmonen n.54,8g/hlö on riitettävä.

Vierailija
286/341 |
25.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Munsalan kansallispukuja voi myös vuokrata vieraille juhla-asuksi , pesusta ja säilytyksestä tietenkin hyvä korvaus, korjausompelu ja sovitus myös tuo tuloja.

Tämä on hyvä idea, mutta onko pukujen tekijää vieläkään löytynyt? Munsalan kansallispukuja ei myydä ihan joka paikassa, ja tekijätkin tuntuvat olevan harvassa.

Vierailija
287/341 |
25.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo kiva. Just tultiin miehen sukulaislapsen 5-vuotissynttäreiltä. Meitä siis mies, minä ja kolme lasta (2,4 ja 6 v). 

Parkkki maksoi 5€

narikka 2 € (lapset jätti villatakit päälleen ja miehellä ei ollut takkia)

tarjoiluun hupeni 35 €

ongintaan 6 €

pomppulinnaan 15 €

Yhteiskuvaan (joka ei edes ollut vapaaehtoinen) osallistumisesta veloitettiin 25 €.  Ammattivalokuvaajan ottamasta kuvasta pitäisi tulla kopio kotiin. Me aikuiset emme käyneet vessassa (ovessa 1 € automaattimaksu) ja lapset pissatettiin pihavajan takana. 

88 € hupeni kahden tunnin juhlissa plus lahjalistan perusteella ostettuun lahjaan 65 € (oli listan halvin). Kiitosta emme saaneet.

288/341 |
25.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mitä maksaa Jägermaister? Millään muulla ei ole mitää merkitystä. Ja saako sen halutessaan batteryllä ja onko vessaan jonoa?

Vierailija
289/341 |
25.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmaiset synttärit kirjoitti:

Nykyäänkö synttäreillä maksaa vierailija sekä sukulaiset tarjoiltavat ? Meillä ollut aina ilmaiset synttärit! Oudoksi menee maailma!

Höh... mitä ihmeen outoa tässä nyt on.

Meillä kun mies vietti viisikymppisiä, pidettiin työväentalolla kunnon kemut. Monta päivää kädet vereslihalla askartelin pahvista mieheni ja tietysti itseni. sellaisen narusta vedettävän, joka nyökkäsi päätä ja antoi käsipäivää.

Ja kun pahvimies kätteli vieraat ja nyökkäsi - ääni taustalla: tervetuloa, satanen tai kaksi pönttöön, niin ovat muutkin antaneet. Ja kun mun pahvin oli vuoro kätellä, ääni taustalla: kylmää kahvia 2€ ja kuuma vitosella ja nisua samalla hinnalla.

Kalliimmat kekkerit pidettiin kotona ja oltiin livenä paikalla ja tarjoilu oli hinnaston mukaan ja laitettiin oikein alvit päälle ja pyydettiin vieraita siivoamaan omat jälkensä ja aasialaiseen tapaan pesemään vielä lattiat.

Vierailija
290/341 |
25.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huippuketju,sai nauraa oikein kunnolla.Mutta uskokaa tai älkää,meidät on kutsuttu synttärijuhliin johon saa lunastaa illalliskortin joka maksaa reilu kolmekymppiä.Suullisessa kutsussa ei tuota mainittu,toivottiin vaan että pääsisitte tulemaan.Nyt sitten tuli kirjallinen kutsu jossa maksusta tieto. Kyseessä keski-ikäisen ihmisen pyöreät. Aiemmin luulin että tällainen toiminta on urbaani legenda mutta näköjään sitä löytyy oikeassa elämässäkin.

Tuollainen on ihan hyväksyttävä tapa, ja silloin ei tietenkään anneta lahjoja.

Vierailija
291/341 |
25.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raiski Rauno kirjoitti:

Mutta mitä maksaa Jägermaister? Millään muulla ei ole mitää merkitystä. Ja saako sen halutessaan batteryllä ja onko vessaan jonoa?

Meillä miehen viisikymppisillä Jägermaisteriä myytiin vähän varakkaimmille ja hienostosukuun kuuluville tiskin alta, ihan erikoishintaan hömpsyt 69€. Olivat oikein tyytyväisiä, vaikka loppuillasta jouduttiin hiukan laimentamaan, jotta kaikille halukkaille riittäisi.

Vierailija
292/341 |
25.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitkä juhlat ne on kun kahvi tarjotaan mukista? 3dl astia ei ole kahvikuppu vaan muki!

Eli hanki 1,5dl kahvikupit, silloin 2€ kahdesta kupista on hyvä.

Ei kait kukaan tarjoa vieraille kahvia kuin just ja just sen 1,5dl, vaikka olisikin 3 dl muki. Pitäähän siinä olla maitovara. Kyllä se muuten kävisi kukkaron päälle.

Vierailija
293/341 |
25.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ikinä velottanut vierailta kun tulevat synttäreille.

No, se on sinun valintasi. Meilläpäin tämä on nopeasti leviävä trendi, eikä kukaan ole valittanut. Osa kutsutuista tosin jää pois, mutta sille ei voi mitään. Kaikki ei tosiaankaan kylve rahassa, kuten täällä aiemmin jo todettiin. Sitäpaitsi kyllähän juhlien järjestämisessä on vaivaa, josta pitää saada palkkaa. Ketjusta näkee, että laajasti käytössä myös muualla.

Vierailija
294/341 |
25.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pirkka kirjoitti:

Meidän perhe on sen verran köyhä, että haemme säännöllisesti ruoka-apukassin.

Sen takia emme pysty synttäreillä tarjoamaan kaikenlaisia kakkuja ja leivoksia,

vaan lähinnä sitä, mitä kassissa on. Hinnastomme oli viimeksi seuraava:

- jogurttipurkki  80 senttiä

- ruisleipäpala 50 senttiä

- paahtoleipäpala 60 senttiä

Tietysti tekisi mieli pyytää isompi summa, mutta monet tietävät että nämä on ruoka-apukassista

ja minua nolottaisi tienata sillä. Kutsukortteihin olemme laittaneet, että vieraat voivat tuoda mukanaan

kakkua ja leivoksia tuliaisina ja niistä olemme sitten myyneet muille vieraille paloja 2-3 euron kappalehintaan sen mukaan, mitä tuotteet ovat.

Kannattaa myös kysellä kaupoista, jos he ovat heittämässä pois jotain parempia herkkuja, kun viimeinen myyntipäivä lähestyy. Nämä kun ottaa pois pakkauksesta ja päivämäärä ei näy, niin kehtaa pyytää ihan normaalihinnan.

Meillä on 4 lasta ja tienaamme tällä tavoin ihan kivasti, mutta viimeksi jäimme kyllä kiinni, kun pidimme kahteen kertaan nuorimman lapsen synttärit yhden vuoden ajan. Jos pitää useampia juhlia, niin toinen voi sitten olla vaikka nimipäivä.

Ei luulis et näillä liikemiestaidoilla perhe olisi kovinkaan köyhä! Hienoa yritteliäisyyttä, kannatan. Varsinkin nuo kahdet synttärit vuodessa...

Vierailija
295/341 |
25.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä järjestän usein päivä tai pari aikaisemmin aikuisille ESIsyntymäpäivät, jolloin tehdään yhdessä kutsuvieraiden kanssa kaikkea kivaa - leivotaan, siivotaan, pyykätään ja ollaanpa pesty joskus ikkunat ja tehty kunnon suursiivous.

Onpa sitten kutsuvieraiden kiva tulla juhlimaan synttäreitä, kun koti on puti puhdas ja on herkkuja. Saatanpa joskus laittaa heidät jopa ruokaostoksilla. Siinä säästää sievoisen summan ja on hyvä säästövinkki.

Vierailija
296/341 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis aiotko veloittaa ystäviä ja sukulaisia synttäritarjoiluista!?! Ei helvetti! Taitaa jäädä kakut kuivumaan, uskomatonta! Onko käsite vieraanvaraisuus tuttu😂😂😂

Vierailija
297/341 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä järjestän usein päivä tai pari aikaisemmin aikuisille ESIsyntymäpäivät, jolloin tehdään yhdessä kutsuvieraiden kanssa kaikkea kivaa - leivotaan, siivotaan, pyykätään ja ollaanpa pesty joskus ikkunat ja tehty kunnon suursiivous.

Onpa sitten kutsuvieraiden kiva tulla juhlimaan synttäreitä, kun koti on puti puhdas ja on herkkuja. Saatanpa joskus laittaa heidät jopa ruokaostoksilla. Siinä säästää sievoisen summan ja on hyvä säästövinkki.

Voi, olisinpa kuullut tästä aikaisemmin. Meillä on kutsuttu muutama leipova tuttu kahville muutamaa päivää ennen synttäreitä ja  pyydetty, että näyttävät, miten se herkullinen juustokakku tai täydellinen kakku tehdään. Olen vielä sanonut, että tuo ihmeessä omia tykötarpeita mukanasi. Niin on saatu konditoriatason tarjoilut, joista kehtaa lapsen synttäreillä laskuttaa kunnolla. Kakunpalat olen etukäteen leikannut sopivaan kokoon, jotta ei vieraat mene itse klohmehtimaan isoja paloja..

Vierailija
298/341 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi, olisinpa kuullut tästä aikaisemmin. Meillä on kutsuttu muutama leipova tuttu kahville muutamaa päivää ennen synttäreitä ja  pyydetty, että näyttävät, miten se herkullinen juustokakku tai täydellinen kakku tehdään. Olen vielä sanonut, että tuo ihmeessä omia tykötarpeita mukanasi. Niin on saatu konditoriatason tarjoilut, joista kehtaa lapsen synttäreillä laskuttaa kunnolla. Kakunpalat olen etukäteen leikannut sopivaan kokoon, jotta ei vieraat mene itse klohmehtimaan isoja paloja..

Ja tuossa syntyy pientä kilpailuhenkeä kutsuvieraiden joukossa, jo ennakkoon ja sitten synttärillä on mistä tarjota, kun vieraat laittavat parastaan, kun haluavat juuri hänen kakkunsa olevan paras.

Sain loistavan idean toissa syksynä, mitä tehdä tarjottaville, jotka eivät mene kaupaksi synttäreillä ja saa hiukan ylimääräistä rahaa.

Meillä naapurissa on S-marketti ja siellä kahvipiste, pitkän taistelun jälkeen suostuivat ottamaan myyntiinsä synttäriltä jääneet ylimääräiset leivokset, olenhan sentään asiakasomistaja ja siitä aspe mainitsin moneen kertaan, kuka sunkin palkan maksaa, ellen minä.

Ja pakkauskulut kannattaa ilman muuta lisätä hintaan ja jos leivokset näyttävät kulahtaneelta, pölysokeri pelastaa ja sitä voi sirotella runsaasti.

Vierailija
299/341 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokoomus synttärit.

Vierailija
300/341 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis aiotko veloittaa ystäviä ja sukulaisia synttäritarjoiluista!?! Ei helvetti! Taitaa jäädä kakut kuivumaan, uskomatonta! Onko käsite vieraanvaraisuus tuttu😂😂😂

Voi, tämä trendi on jo vuosia sitten levinnyt jo karjalaiseen pitopöytääkin. Olin muutama vuosi sitten häissä, jossa kutsuvieraita oli arviolta 500.

Olin lentää pyllylleni, kun kysyttiin, haluanko karjalanpiirakan täytteellä vai ilman. Karjalanpiirakan kuori maksoi 2€ ja siihen täyte 3€ ja munavoi vielä erikseen. Siinä tuli piirakalle hintaa, kun en kehdannut näyttää saituuttani muille ja pakko oli ostaa täyte ja vielä munavoita päälle. Ihme kyllä, piirakat näyttivät häissä menevän hyvin kaupaksi, kun riisipuuroakin näyttivät keittävän lisää.

Luulen, monen tuhlanneen viimeiset rahansa, kun halusivat olla muita parempia ja rikkaita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi seitsemän