Minkälaiseen kampaamoon itse menisit asiakkaaksi?
Kommentit (13)
-Vai liikeidean.. kuule ihan huvikseni vaan kyselen, että minkälaisissa kampaamoissa nämä AV-mammat käy..
Mutta uudelleen menen siihen paikkaan, missä kampaaja on on ollut kanssani samalla aaltopituudella. Ja tietysti ammattitaidon huomaa työn jäljestä.
Työntekijät ajan tasalla, mutteivät väkisin huipputrendikkäitä.
vielä 15 vuoden etsimisen jälkeen löytynyt. Erittäin tärkeää on hyvä ihmistuntemus. Eli se että huomaa, kuka haluaa jutella ja kuka ei. Itse en esim. todellakaan halua pälättää omia asioitani kampaajalla. Niitä näitä voin hetken jutella, mutta enimmäkseen keskityn lehden lukemiseen. Tuo kulmienlaittopalvelu kannattaisi myös ehdottomasti olla kampaajilla, jotta voisi hoitaa " kuukausihuollon" kerralla, eikä minua haittaa yhtään vaikka välillä käy hetken palvelemassa muitakin asiakkaita. Kahvia ja keksiä saa kernaasti olla tarjolla, niinkuin nykyään melkein kaikissa paikoissa onkin. Ja tietty hyvin tärkeää on näkemys siitä, minkälainen hiustyyli sopii kullekin, jos asiakas haluaa jotain uutta. Tyylikäs sisustus on kiva juttu, mutta en ole valmis maksamaan siitä ekstraa.
jossa ei trendikyys ole pääasia (mm. sisustus)
jossa ei oteta liian montaa asiakasta yhtäaikaa laitettavaksi
josta löytyy monipuoliset lehdet luettavaksi eli on muutakin kuin vain perus naistenlehdet esim sisustuslehtiä
jossa tarjotaan kuppi kahvia tai teetä kun odottelee värin, perimiksen ym vaikutuksia
jossa lapsiin suhtaudutaan kuten muihinkin asiakkaisiin eli ystävällisesti ja kysellään koulu tai päiväkoti kuulumiset
jossa lapsienkin hiukset viimeistellään ja laitetaan tytöille joskus vaikka letit.
siis minun vaki kampaajani =)
Millos se kampaamoiden alv laskee, ja laskeeko se myös asiakkailta perittäviä hintoja?
Nimim. josko jo keväällä raaskisi mennä permikseen pitkine hiuksineen
en ole viihtynyt. Tuossa nyt listaa jotka vaikuttaa minulle
- Tila. Eli jos on hirveesti peilejä pitkin seiniä niin että jokaisen asiakkaan näkee joka kulmasta niin sellaisessa paikassa en viihdy. Samoin sellainen pieni yksityisyys on mukava eli jotain kukkia tms
- kampaajien ulkonäkö: Viimeisen päälle oleva nokkava kampaaja ei oikein tee oloa rennoksi ja toisaalta rönttinen kampaaja taas antaa sellaisen kuvan että osaakohan tuo edes leikata mun tukan jos ei itsekään osaa hiuksiaan laittaa. Eli sellainen aika neutraali mutta siisti olemus tärkeää.
- Asiakaslähtöisyys eli ymmärretään asiakasta, kunnioitetaan hänen toiveitaan ja kysellään koko ajan kampausta muutettaessa että onko hyvä jne. Inhoan itse kampaajia jotka vain leikkelevät miten sattuu eivätkä kysy välillä mitään! Sitten lopuksi antavat peilin että ole hyvä!!
- Kyllähän sellaisen reilun, huumorintajuisen ja rennon kampaajan tunnistaa heti. Hänelle haluaa mennä uudestaankin!! Hiljaiset hyssykät tekevät käynneistä todella kiusallisia.
- hinta ei säikytä pois jo ovelta
- ei haise tupakka (kurjaa istua kun toinen haisee metrin päähän).
- asiakaspalvelu pelaa
-sisustus viihtyisä
- asiakas määrää mitä tehdään, kampaaja osaa auttaa tarvittaessa ja ehdottaa.
-ei saa olla kovakätinen, asiakasta ei liene tarkotus tukistaa joka käänteessä...
Täällä on vaikea saada aikoja, ja usein on mentävä minne pääsee, oli se kantapaikka tai ei.
Hygieeninen, siisti kampaamo. Kampaaja idearikas ja älykäs ja siisti, mutta ei diiva. Hinnat kohtuulliset. Ei joudu turhia odottelemaan.
En pidä: vähä-älyisestä kampaajasta herpes huulessaan.
On juuri sellainen paikka, jota etsit =)
ja joka osaa olla luontevasti myös hiljaa ja antaa asiakkaan vaipua ajatuksiinsa. Haluan että kampaamokäynnissä on ripaus ylellisyyttä. Siihen kuuluu esim. päähieronta; jotkut kampaajat todella taitavat sen!
-siisti, nuorekas sisustus
-hinnat selkeästi esillä
-ei liian kallis eli hyvä hinta-laatu-suhde
-jokin kanta-asiakaskortti tai muu systeemi, jolla saa esim. joka 7. leikkuun ilmeiseksi
-hyviä ideoita tekijöillä
-hyvällä paikalla
T: tuo Tre:lta kampaajaa etsivä ap