Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ei saisi antaa yleistä nimeä?

Vierailija
03.04.2006 |

Kauhea haloo tulee täällä jos kertoo antavansa lapselle nimen, joka on yleisimpien joukossa. Mitä sitten? Eiks se just kerro että siitä nimestä tykätään? Sanokaa mitä sanotte mutta meidän tytöstä tulee Ella Sofia. Mielestämme kaunis nimi ja ei haittaa vaikka on kolmen yleisimmän joukossa, onko jopa yleisin...

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki muutkin antaa, eihän ne muuten olisi niin yleisiä?

Vierailija
2/19 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en yleistä nimeä antaisi, mutta enhän minä sitä teidän vauvan nimeä päätä.

BTW, Ella Sofia on oikein kiva nimi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun lapsella on yleinen nimi.

Ei saa ajatella mitä muut ajattelee vaan pitää tehdä niin kuin itse haluaa!!!

Vierailija
4/19 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä fiksu opettaja päätti, että kutsutaan toista Sanna Virtasta toisella nimellä joka oli Lemmikki, isomummon mukaan.

Ja oikeasti tytöt eivät olleet Sannoja.

Vierailija
5/19 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaunis nimihän tuokin valitsemanne on.

Yleisessä nimessä vaan on se riski, että sitä kaunista nimeä ei ehkä saa kovin usein lapsi käyttää. Jos luokalle osuu useampi Ella ja Sofia, kulkee lapsi aina jollakin toisella nimellä.

Me halusimme ei-yleisen nimen siksi, että sitä annettua nimeä voisi käyttääkin, eikä vain tulla kutsutuksi sukunimellä tms.

Tietty, jos hyvä tuuri käy, teidänlapsen luokalla ei koskaan ole toista Ellaa ja meidän lapsen luokalle saman nimisiä kertyy yseampi, vaikka harvinaisempi onkin....eipä näitä voi tietää.

Vierailija
6/19 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ainoa syy voisi olla, että jos on erittäin yleinen sukunimi, voi tulla joskus harmia samannimisyydestä. Duunikaverilla samanniminen hulttio samalla paikkakunnalla, kiva kun perintäkirjeitä saa selvitellä.

Vierailija
7/19 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

MINÄ en halunnut antaa lapsilleni yleistä nimeä, koska oma nimeni on muotinimi ja kärsin siitä, että aina oli luokalla vähintään kaksi muuta samannimistä. MINUSTA ei ollut hauskaa, että minua (ja muita kaimojani) aina kutsutaan sukunimellä, ei koskaan etunimellä. Tuli olo, kuin olisi joku alokas sotaväessä.

Mutta jos sinusta on ok, että tarhassakin lastasi kutsutaan sukunimellä, niin mikäs siinä sitten.

Minusta kalenteri on pullollaan KAUNIITA ja vähän harvinaisempiakin, supisuomalaisia nimiä. Ei siis ole mikään pakko joko antaa muotinimeä tai sitten keinotekoisesti erilaiseksi väännettyä, jota sitten joutuu aina tavaamaan (ja silti saa postinsa aina väärin kirjoitetulle nimelle).

Mutta kuten sanottua, niin tämä on vain oma henk-koht-mielipiteeni, ei mikään yleispätevä sääntö.

Vierailija
8/19 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kävi sitten hyvä mäihä. Hanna oli vuoden -81 suosituin etunimi. Koskaan ei osunut luokalleni toista Hannaa.

Vierailija
9/19 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eivät ole yhtään niin yleisiä, kuin jotkut 70-luvun suosikkinimet. Joitain Sareja kastettiin aikoinaan kymmenkertaisesti verratuna nykyisiin muotiniiin. Eli riski, että samalle luokalle sattuu useita samannimisiä on paljon pienempi.

Omalla lapsellamme on yksi kympin kärkeen kuuluvista pojannimistä, mutta en ole vielä näiden melkein kolmen vuoden aikana tavannut ketään, jolla olisi tämä sama etunimi.

Vierailija
10/19 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

yleisiä nimiä ei anneta ollenkaan niin paljon kuin -70 tai -80-luvulla. Silloin top1-nimen saattoi saada 5% ikäluokasta, nyt korkeintaan 2% jos sitäkään.

Vierailija
11/19 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

MINÄ en halunnut antaa lapsilleni yleistä nimeä, koska oma nimeni on muotinimi ja kärsin siitä, että aina oli luokalla vähintään kaksi muuta samannimistä. MINUSTA ei ollut hauskaa, että minua (ja muita kaimojani) aina kutsutaan sukunimellä, ei koskaan etunimellä. Tuli olo, kuin olisi joku alokas sotaväessä.

Mutta jos sinusta on ok, että tarhassakin lastasi kutsutaan sukunimellä, niin mikäs siinä sitten.

Minusta kalenteri on pullollaan KAUNIITA ja vähän harvinaisempiakin, supisuomalaisia nimiä. Ei siis ole mikään pakko joko antaa muotinimeä tai sitten keinotekoisesti erilaiseksi väännettyä, jota sitten joutuu aina tavaamaan (ja silti saa postinsa aina väärin kirjoitetulle nimelle).

Mutta kuten sanottua, niin tämä on vain oma henk-koht-mielipiteeni, ei mikään yleispätevä sääntö.

Nytkin on duunissa neljä kaimaa.

Vierailija
12/19 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun nimeni kuului 70-luvun suosikkeihin ja samana vuonna meitä on nimetty yli 2000.

Poikani nimi kuuluu oman vuotensa viiden suosituimman joukkoon ja heitä on nimetty samana vuonna n. 500.

Nykyisin on nimiä niin paljon käytössä, ettei samanlaista todennäköisyyttä saada luokalleen 5 samannimistä ole, kuin 70- tai 80-luvulla :)

Vierailija
13/19 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin vain on kumma tarve erottua joukosta ;) Meidän pojalla on yleinen nimi, oikein on top10:ssä (ellei jopa top5:ssä..), mutta meistä se nimi sopi hänelle niin hyvin niin miksei oltais sitä hänelle annettu. Itse asiassa olin tuon nimen päättänyt pojalleni antaa jo vuosia aiemmin ennen hänen syntymäänsä :)

Vierailija
14/19 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noi vuosisadan alun nimet alkaa kohta hiipua ja uusin trendi on viiskyt-luvun nimet.

Vierailija
15/19 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en arvostele toisten valintoja. Totta kai pidän joistakin nimistä enemmän kuin toisista, mutta jokaisella on ne omat mieltymyksensä. Kuka minä (tai kukaan muukaan) olen kenenkään toisen valintoja arvostelemaan?

Vierailija
16/19 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai saa, jos haluaa. Itse en halunnut. En myöskään osta niitä vaatteita mitä kaikilla on.

Vierailija
17/19 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaa nyt sitten nimeksi Sari tai Minna tms...

Ja samaa mieltä jonkun toisen kanssa, että eiköhän lapsi kärsi enemmän, jos nimenä vaikkapa Välke, Touho, Arotuuli tms... (joista tulee lähinnä koira tai suomenhenvonen mieleen) kuin Ella tai Emma..

Vierailija
18/19 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajuatte kai, että kauniit nimet väkisinkin yleistyy...

Meillä molemmilla lapsilla aika harvinaiset nimet kastevuotenaan. Seuraavana vuonna olikin yleistyneet....

Vierailija
19/19 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Tajuatte kai, että kauniit nimet väkisinkin yleistyy...

Meillä molemmilla lapsilla aika harvinaiset nimet kastevuotenaan. Seuraavana vuonna olikin yleistyneet....

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kahdeksan